שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור הבא של ההיילקס בדרך

המחליף של הטנדר הפופולארי מתוצרת טויוטה יגיע לשווקים ככל הנראה בשנה הבאה

מאז שהחלה טויוטה לייצר את טנדר ההיילקס, בשנת 1968, צמחו כבר שבעה דורות שלו. בשנים הראשונות שינתה החברה את הדגם לעתים תכופות יחסית, כל 4-5 שנים בממוצע. אך החל מהדור החמישי (1988-1997) תוחלת החיים התארכה והדור האחרון, השביעי, כבר שורד 10 שנים (מ-2005). ועכשיו כנראה הגיעה העת להחליף אותו, במיוחד כשחלק מהמתחרות כבר הציגו דגמים חדשים, כפי שעשתה מיצובישי.

בחודשים האחרונים דולפות לרשת תמונות של היורש, חלקן צולמו בקו הייצור של החברה. השבוע התפרסם צילום מטושטש של ברושור, המציג לכאורה את ההיילקס החדש, האמור להגיע לשווקים בשנה הבאה. יחד עם התמונה הוצג גם דף נתונים, לפיו היצע המנועים יכלול שני מנועי טורבו-דיזל, אחד בנפח 2.4 ליטר עם 148 או 165 כ''ס, והשני בנפח 2.8 ליטר עם 175 כ''ס. יוצע גם מנוע בנזין בנפח 2.7 ליטר עם 164 כ''ס. תיבות הילוכים ידניות עם 5 ו-6 מהירויות ואוטומטית עם 6 מהירויות ישלימו את החבילה.

כרגיל, היצע המרכבים יכלול תא נהג בודד, מאורך או כפול, ויהיו דגמים עם הנעה אחורית בלבד וכאלה עם הנעה בכל הגלגלים.    

קשה לשפוט על פי התמונה לגבי השינויים העיצוביים, אך אפשר לראות שהגריל מעט שונה מזה של הדגם הנוכחי (שעבר מתיחת פנים ב-2011), ומתחבר בצורה זורמת עם הפנסים הראשיים. יש גם שינוי מסוים בבתי הגלגלים, אך בסך הכל הדמיון לדגם היוצא גדול.

כרגע לא ידוע התאריך המדויק בו יגיע הדור החדש לשווקים, אך הוא צפוי להיות מוצג באחת מתערוכות הרכב לקראת סוף שנה זו.

תגובות

0 תגובות