שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי טוסון - הגרסה הקרבית

עם צמיגי מיקי תומפסון בקוטר 32 אינץ' ועם שיפורי מנוע נדרשים, הטוסון של סדנת RPG נראה מוכן לשטח

יונדאי טוסון מסתובב במחוזותינו כבר לא מעט שנים, בחלק מתוכן קיבל גם מיתוג חדש עם השם IX35 (וזה נעשה רק באירופה, בשאר המדינות השם נשאר טוסון לאורך כל השנים), אבל אף פעם לא היו לו יומרות שטח מיוחדות. עכשיו, עם הצגת הדגם החדש, שהגיע זה מכבר לארץ, יונדאי מנסה למצב אותו – בארה''ב - כרכב פנאי שאפשר להגיע איתו רחוק יותר. ומה עושים לצורך זה? חוברים לסדנאות מתמחות שמכניסות לו קצת סטרואידים ואת התוצאות מציגים בגאווה בתערוכת SEMA. על דגם אחד כזה – המיועד בעיקר לכביש - כבר כתבנו, עכשיו מגיע דגם נוסף עם שטח מול העיניים.

אז מה יש לנו שם בדיוק? סדנת  Rockstar Performance Garage (RPG) המתמחה בשיפצור רכבי שטח הגביהה את הטוסון בשישה אינץ' (152 מ''מ) עם קפיצי קויל-אובר של קינג, כך שהתאפשרה הרכבתם של צמיגי מיקי תומפסון MTZ P3 בקוטר 32 אינץ', על חישוקים דמויי ''ביד-לוק'' בגודל 17 אינץ'. כדי לקלוט צמיגים גדולים כאלה, בתי הגלגל תוכננו מחדש והורחבו.

השינויים העיקריים הנוספים נעשו במנוע ה-1.6 ליטר מסדרת גמה: צנרת הטורבו שודרגה לזרימה חופשית יותר של אוויר, הותקן גם אינטרקולר ומערכת הפליטה הוחלפה. עדיין לא נמסרו פרטים בכמה גדל ההספק והמומנט של המנוע לאחר השדרוג, אבל סביר להניח שבהרבה... הכוח מועבר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים, עם שש מהירויות.

מבחינה חיצונית נעשה כמובן שימוש בסכמת צבעים מתאימה שתיתן את הלוק הנכון, הוספו פנסי לד בחזית ועל הגג, והותקנו מגיני גחון וסף שמשלימים את המראה המסוקס. איך זה ייסע בשטח (אם בכלל ייסע)? אין לנו תשובה על כך וכנראה שגם בעתיד לא תהיה. הדגם הזה אינו מיועד לייצור סדרתי, לפחות לא כרגע, וגם אם זה כן יקרה – קשה להאמין שיגיע לארץ. אלינו מביאים רק את דגמי ה-2X4...

קישורים:

יונדאי טוסון החדש מושק בישראל  12/10/2015 יונדאי חוזרת לשם טוסון  22/02/2015 מבחן דרכים יונדאי  Hyundai iX35   09/01/2015 מבחן דרכים יונדאי Hyundai iX35   13/06/2014 משחק המספרים - יונדאי טוסון 2.7    17/02/2005 יונדאי טוסון שולט בשטח   04/03/2008

תגובות

0 תגובות