שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #35

שברולט ניבה דור שני מתקרב לייצור, וגם ה-SUV החדש של סקודה עומד להגיח יחד עם דגם אבראט של הפיאט 500X

לפני כחצי שנה הצגנו בפניכם דגם קונספט של השברולט ניבה דור שני, דגם שנראה ''קרבי'' למדי עם פוטנציאל לעבירות לא רעה. השבוע נחשפה הדמיה של הניבה החדשה, שנעשתה על פי המשוער לצורכי רישום פטנטים, וכל ה''קרביות'' כמעט ונעלמה. הדור השני אמור להיבנות על בסיס מכלולים של שברולט ולא על בסיס מכלולים של לאדה, כפי שהיה בדור הראשון, מה שיאפשר תקינה אירופאית ושיווק בכל העולם. האורך הכולל של הדגם הזה יעמוד על 4.3 מטר והוא יצויד במנוע 1.8 ליטר שיספק כ-135 כ''ס. אגב, הניבה המוכרת לנו, שעדיין מיוצרת ללא שינויים חיצוניים, קיבלה לאחרונה מנוע בתקן יורו 6 והיא נמכרת במספרים מצומצמים גם במערב אירופה, בעיקר בגרמניה.

סקודה בעור של דוב

גם על ה-SUV המתכונן של סקודה כבר דיווחנו לכם כאן, ועכשיו נחשפים עליו פרטים חדשים. מדובר בדגם שיימוצב מכל היטי, עם 5 או 7 מושבים, והוא קיבל את השם קודיאק (Kodiak – סוג של דוב חום). הבסיס יהיה פלטפורמת ה- MQB של קונצרן פולקסוואגן, המשמשת כלי רכב רבים של הקבוצה. היצע המנועים יהיה דומה לזה של האוקטביה, TDI דיזל ו-TSI בנזין, בנפחים שבין 1.4 ליטר ל-2.0 ליטר. היצע תיבות ההילוכים יכלול תיבה ידנית עם שש מהירויות ותיבה כפולת מצמדים עם שבע מהירויות. הדגם החדש אמור להיות מוצג בתערוכת הרכב הבאה של פריז, באוקטובר 2016.

פיאט מוסיפה כוח ל-500X

הקרוס-אובר של חברת פיאט, ה-500X, עומד לצאת בגרסת ביצועים בדמות דגם אבראט עם מנוע המולטי-אייר בנפח 1.4 ליטר שיספק 138 כ''ס. הגרסה הזו תצויד בהנעה 4X4 בלבד, עם היצע של שתי תיבות הילוכים: האחת ידנית והשנייה כפולת מצמדים, שתיהן עם שש מהירויות. מלבד השוני בהספק המנוע ומערכת בלימה משופרת, האבראט יקבל גם סט של קישוטים חיצוניים ופנימיים, שיבדלו אותו מה-500X הרגיל (למבחן דרכים ל-500X).

תגובות

0 תגובות