שטח 4X4 > כתבות > חדשות

צרות של עשירים: בבנטלי לא עומדים בביקוש לבנטייגה

תג מחיר של למעלה מ-200 אלף דולר לא מרתיע את הקונים שעומדים בתור כדי לרכוש את ה-SUV היוקרתי

3,600 מכוניות בשנה, זה היה צפי המכירות של בנטלי לבנטייגה, ה-SUV  היקר ביותר כיום מייצור סדרתי. עוד לפני שהרכב הראשון ירד מקו הייצור, בסוף חודש נובמבר בשנה שעברה, הבינו שם שהערכה שנעשתה היא בחסר גדול והגדילו את כושר הייצור ל-5,500 מכוניות בשנה. השבוע, שצבר ההזמנות עבר כבר את ה-10,000, בודקת הנהלת החברה כיצד אפשר להגדיל את הייצור עוד יותר, כדי לעמוד בביקוש... ומלבד זאת, שוקלים שם איך לנצל את ההצלחה לייצור דגמים נוספים.

מסתבר שיש לא מעט אנשים בעולם שהמחיר – שמתחיל בכ-229 אלף דולר בארה''ב, כ-160 אלף ליש''ט בבריטניה וכ-208 אלף אירו בגרמניה – לא מהווה עבורם בעיה והאפשרות לרכוש רכב יוקרתי ומעט יוצא דופן קוסמת להם. זהו נתון שבוודאי יעודד יצרניות נוספות שפונות לקהל העשיר מאוד (רולס רויס? פרארי?) להיכנס לתחום רכבי הפנאי.

אבל גם הקהל הפחות עשיר, נוטה יותר ויותר לכיוון של רכבי הפנאי/קרוס-אוברים ונתוני המכירות בעולם וגם בארץ מוכיחים זאת. בשני החודשים הראשונים של 2016, נמכרו בארה''ב 20 אחוז יותר כלי רכב מהסיגמנט הזה מאשר בחודשים המקבילים אשתקד.

ובהקשר זה, הקלי בלו בוק (Kelley Blue Book) - ה''יצחק לוי'' האמריקאי – פרסם רשימה של עשרת רכבי הפנאי שמומלצים על ידו, שמחירם כחדשים פחות מ-25 אלף דולר. בראש הרשימה תמצאו את ההונדה CR-V ואחריה בסדר יורד מאזדה CX-5, יונדאי טוסון, קיה סורנטו, סובארו פורסטר, הונדה HR-V, טויוטה RAV4, ניסאן X-TRAIL, ג'יפ רנגייד והפתעה – ג'יפ רנגלר. לא בדיוק הרשימה שהיתה מתקבלת אצלנו, אבל שימו לב שכל הדגמים האלה (ברמה הבסיסית) נמכרים שם בתחום ה-22-25 אלף דולר, מלבד ה-HR-V שעולה כ-20 אלף והרנגייד שמחירו כ-19 אלף דולר. לראות ולבכות...

תגובות

0 תגובות