שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רכב השטח שאף פעם לא יהיה לנו – לנד קרוזר סדרה 70 עם הנעה 6X6

סדנה אוסטרלית מסבה את הטנדרים של טויוטה לרכבי עבודה עם שישה גלגלים - ואנחנו רוצים אחד כזה

בעבר כבר כתבנו על הלנד קרוזר סדרה 70 של טויוטה וקיטרנו על כך שהוא לא מגיע לארץ. עכשיו גילינו ''ממתק'' נוסף במשפחה, שעושה לנו חשק עוד יותר גדול לאחד כזה. מדובר בטנדר שעבר הסבה להנעה 6X6 שמתואר בסרטון התדמית כ''בלתי ניתן להריסה'', עם תוספת קטנטנה של המילה ''כמעט''... היצירה היא פרי שיתוף פעולה בין סדנת Multidrive Technology מאוסטרליה שאמונה על החלק המכני של ההסבה לבין חברת NSV מדובאי שאחראית על הצד האלקטרוני (ולא כל כך ברור לנו מדוע רכב כזה זקוק לאלקטרוניקה...).

על פי המפרט, המרכב של הקרוזר המוסב הוארך עד ל-6.5 מטר כמעט, והוא יכול לשאת מטען של כ-3 טון. המשקל מאחור נתמך בקפיצי עלה מסיביים ומקדימה מותקנים קפיצי סליל. המנוע הסטנדרטי הוא ה-V8 בנפח 4.0 ליטר של טויוטה המספק 398 כ''ס, עם תיבת הילוכים ידנית בעלת חמש מהירויות. כאופציה, אפשר לקבל מנוע דיזל בנפח 4.5 ליטר, גם הוא בתצורת V8 ותיבת הילוכים אוטומטית.

אי אפשר שלא להשוות את הדגם הזה – שחברת טויוטה כלל לא מעורבת בפיתוחו – עם המרצדס G63 AMG עם ההנעה 6X6. יש בוודאי הבדל מחיר קטן, והמרצדס ללא ספק מפנק יותר ומתוחכם יותר מבחינה מכנית ואלקטרונית, אבל הקרוזרים מסדרה 70 ידועים ככלים שנותנים עבודה, ולא היה אכפת לנו לשים יד על אחד כזה, אפילו שצריך לערבב את הדלק...

ויש גם סרטון, להגברת החשק

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

18 באפריל 2016 ב 18:51

איפה קונים?

2

אורח/ת - ישראלי

24 באוקטובר 2020 ב 18:18

חבל שנולדנו כאן ולא באוסטרליה

3

Ogash Ofer

24 באוקטובר 2020 ב 20:27

אורח/ת - ישראלי כתב/ה:
"

חבל שנולדנו כאן ולא באוסטרליה

"
טוב שנולדנו כאן!
חבל שלא מותר כאן מה שמותר באוסטרליה...