שטח 4X4 > כתבות > חדשות

זהירות: מרצדס מחשמלת

החברה הגרמנית מפתחת קרוס-אובר עם הנעה כל-חשמלית שיתחרה מול ה-X של טסלה

עוד לא סיימנו לספר לכם על הקרוס-אובר החדש של מרצדס, ה-GLB וכבר מגיעות חדשות טריות מבית היוצר של החברה הגרמנית. והפעם על הפרק – רכב פנאי עם הנעה כל-חשמלית, שאינו מזהם כלל את האוויר.  מרצדס מתכוונת להציג את הדגם החדש, שייבנה על הפלטפורמה של ה-GLC , בתערוכת הרכב של פריז שתיערך בסוף שנה זו, אך דגם ייצור לא צפוי לפני 2019. במקביל, אגב, מפתחת מרצדס גם דגם שיונע בתאי דלק של ה-GLC.

על פי השמועות בעולם הרכב,  הדגם החדש - שייקרא ELC  - יצויד בשניים או שלושה מנועים שיספקו עד 536 כ''ס, עם טווח נסיעה בין טעינה לטעינה של כ-400 ק''מ. המצבר או מצברים יהיו שטוחים והם יותקנו מתחת לרצפת הרכב כדי לשמור על מרכז כובד נמוך. תהיה ככל הנראה אופציה לטעינה אלחוטית -  לראשונה ברכב חשמלי -  וכמובן גם יכולת הטענה מהירה מרשת החשמל הרגילה. 

מרצדס לא לבד בזירה הזו, שכן גם אאודי מפתחת קרוס-אובר חשמלי על בסיס ה-Q6 העתיד לבוא. טווח הנסיעה של הדגם הבאוורי יהיה מעט ארוך יותר, כ-500 ק''מ, אך שלושת המנועים שלו (שניים מאחור ואחד מלפנים) יספקו ''רק'' 429 כ''ס. גם כאן המצבר יותקן בתחתית המרכב.

התחרות הישירה של שני הדגמים האלה, מלבד זה מול זה, היא כמובן מול דגם ה-X  של טסלה, הרכב החשמלי המתקדם ביותר כרגע. למרות טענות על פגמים שונים, ביניהם טענה על כך שהרכב מאיץ ללא שליטה, ה-X  זוכה לביקוש גדול וסביר להניח שנראה בקרוב חברות נוספות שיצטרפו למירוץ אחרי החשמל.

תגובות

0 תגובות