שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שבי ניבה - הייצור הסידרתי החל

לא, זו לא טעות דפוס. שיתוף הפעולה בין ג'נרל מוטורס לבין היצרן הרוסי אוטו-ואז נושא סופסוף פרי: השברולט-לאדה ניבה הראשונה ירדה השבוע מקו הייצור

עשר שנים עברו מאז החל תכנון דגם חדש של הלאדה ניבה, לפני ארבע שנים ראינו אותו בתערוכת מכוניות במוסקבה, והשבוע הגיע הרגע המיוחל והייצור הסידרתי של דגם זה החל. בתקופה זו הספיקה ג'נרל מוטורס להיכנס כשותפה במפעל האם הרוסי, אוטו-ואז, להשקיע 332 מיליוני דולרים בשדרוג מפעל ההרכבה, להקים מערך בקרת איכות משוכלל שיפקח על החלקים המגיעים מספקי משנה ולקבל 41.5 אחוז ממניות החברה המשותפת. בשנה הראשונה מתוכנן היקף ייצור של 35 אלף ניבות, והמטרה היא להגיע לייצור של 75 אלף כלי רכב בשנה - עד שנת 2005. תחילה תתבצע המכירה רק ברוסיה עצמה, אבל באוקטובר 2003 אמור להתחיל ייצוא לאירופה, למזרח התיכון, לאסיה ולאמריקה הלטינית.

הניבה החדשה מתבססת על המכללים המכניים של הניבה הקודמת, עליהם הולבש מרכב מודרני יחסית, עם חמש דלתות וחמישה מושבים. הדלת החמישית, שעליה מותקן הגלגל הרזרבי, נפתחת הצידה, כפי שמקובל במרבית הג'יפים היום, ולא כלפי מעלה כפי שהיה בדגמים הקודמים. מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע הבנזין הישן בנפח 1,700 סמ''ק, פיתוח של מנוע הפיאט 124, המספק 79 כ''ס ב-5,000 סל''ד. מערכת ההנעה נשארה אותה מערכת מוכרת: תיבת הילוכים ידנית בעלת חמש מהירויות, הנעה קבועה לכל ארבעת הגלגלים עם דיפרנציאל מרכזי הניתן לנעילה ותיבת העברה עם הילוך כוח. הג'יפ מצוייד בהגה כוח ובחישמולים הכרחיים. לעת עתה לא פורסמו נתונים לגבי אופציות מנועים אחרות, אך על פי פרסומים קודמים ייתכן שנראה בהמשך ארבעה מנועים נוספים: בנזין 1,800 סמ''ק עם 90 כ''ס, בנזין 2,000 סמ''ק עם 100 כ''ס, אותו מנוע עם טורבו - 115 כ''ס, והאופציה המעניינת ביותר עבורנו היא מנוע דיזל בנפח 1,800 סמ''ק המספק 75 כ''ס.

כן, עבורנו, אין כאן טעות. כפי שכבר פורסם בעבר באתר זה, יש סיכוי טוב למדי שהניבה תעשה עליה מחודשת. עם תג מחיר של 8,000 דולר, זה יהיה ככל הנראה רכב השטח הזול ביותר שיימכר בארץ. זו גם בשורה טובה לבעלי ניבות ישנות, שלא יזדקקו עוד ל''שחיטת'' כלי רכב אחרים כדי להשיג חלפים. העבירות המפתיעה של הניבה כבר מוכרת לנו, ג'נרל מוטורס מבטיחה איכות ייצור משופרת, אז מה שנותר זה רק לעמוד בתור - ולהזמין.

תגובות

1 תגובות

1

13Junior

11 בינואר 2003 ב 16:26

לא יעלה על הדעת ..

בתור מאמין בלב שלם בתאורית הרכב המושלם (הכוונה ללאדה ניבה) אסור על פי האיסור לעשות את הטעות הזאת .