שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האיטלקים השתגעו

פיאט שולחת לדקאר צוות מכובד, עם אלופי עבר עטורי תהילה, שינסו לחצות את המדבר ב...פנדה

קרנבל המדבר השנתי הגדול מכולם, מרוץ הדקאר, נפתח היום בתרועה רמה בליסבון. מאות המשתתפים יציגו את כלי הרכב שבנו והכינו לתחרות המפרכת לעיניהם של הבוחנים הטכניים. מעבר משוכה זו יזכה את המתחרים במקום על קו הזינוק ביום שבת הקרוב. כמו בכל שנה ינסו מיצובישי, ק.ט.מ ואחרים לכבוש את המדבר ולזכות בפסגת פודיום המנצחים בסופו, לחוף האגם הוורוד בפאתי דקאר, בירת סנגל.

כמו בכל שנה, גם כלי רכב אחרים, לא שגרתיים, ינסו להגיע לדקאר. את גביע האומץ מבין הקבוצות הרשמיות תובעת השנה חברת פיאט, אשר רתמה למשימה צמד מכוניות פנדה 4X4. המעניין בסיפור הוא שהפנדות מתחרות בקבוצת T2, כלומר כמכוניות סטנדרטיות, בהן מותרים שינויים מעטים. פיאט יכלה ללכת בדרך הקלה ולבנות מפלצת מדבר לקטגוריה T1, בה מתחרים אבי טיפוס, להם קליפה חיצונית המנסה להידמות לכלי רכב קיים – כמו פולקסווגן טוארג וב.מ.וו X5.

אבל פיאט בחרה בדרך הקשה ואת צמד הפנדות יניעו מנועי 1.3 דיזל סטנדרטיים, עם 105 כוחות סוס ומערכת ההנעה הכפולה, מבוססת על מצמד ויסקוזי, המשרתת גם את הדגם הסדרתי. פיאט לא חסכה באמצעים וגייסה לפרויקט צמד נהגי עטורי השגים. מיקי ביאזיון זכה באליפות העולם בראלי פעמיים בשורות לנצ'יה, ברונו סאבי זכה בדקאר, כך שנראה כי לקבוצה יש כלים להביא תוצאות. אז נבקש מגולשינו לשמור קצת מחיאות כפיים וקריאות התלהבות גם לננסים שרוצים לצלוח את המדבר.

תגובות

0 תגובות