שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הארי הקדוש

פולקסווגן ממשיכה להוביל את הדקאר, מיצובישי לא מוותרת בקלות ואנחנו ניתן היום כבוד לאחת מאגדות הדקאר

נראה ששחצנות היתר של כותב שורות אלה עלולה לעלות לו בעיכול איטי וכואב של כובע. לפני ימים מספר הסתלבטתי קלות על קבוצת פולקסווגן והבטחתי את כתר הדקאר, כמו בכל שנה בהיסטוריה המאוחרת של המרוץ, למיצובישי. הדרך עדיין ארוכה, אך בכל זאת שלשה ראשונה של טוארגים אינה משהו שיקל על מיצובישי את המשימה. המלך קרוס הראשון זכה אתמול בסטייג' וממשיך להוביל בדרוג הכללי, אחריו עוקבים ג'ינייל דה וייר וקרלוס סוסה.

אנשי מיצובישי נושפים בעורף השדים הכחולים. רומא ואלפון במקומות 4 ו-5, גרליין שישרי מפריע לרצף עם הב.מ.וו שלו במקום השישי ואחריו פטרהנסל ומסואוקה – שני אריות דקאר שיכולים ללמד את הגולש הצעיר דבר או שניים בהלכות דקאר. פטרהנסל כיווץ אתמול פער די רציני מהמובילים וכמעט זכה בסטייג'. כמו שאמרנו הדקאר עוד ארוך ומי כמו פטרהנסל, שאיבד את הניצחון בסיני לפני ארבע שנים לסלע תועה, קילומטרים לפני הסיום.

הדיפלומט הפיני

ארי וטאנן הוא עוד אחת מאגדות הדקאר, אולד-טיימר שיכול לזנק מכל עיסוק אחר, ללבוש סרבל מרוצים ולתת בגז כאילו אין מדבר. בדקאר הנוכחי נתקל וטאנן בכל מיני בעיות שדרדרו אותו כרגע עד למקום ה-72 בדרוג הכלל – אתמול היו אלה רצף של פנצ'רים וברגי גלגל שמיאנו להיפתח. עיכובים אלה לא מנעו מחבר הפרלמנט האירופי לעצור כדי לעזור לאופנוען שהתהפך ונלכד מתחת לאופנועו המגודל.

הדיפלומט הפיני

עבור גולשינו הצעירים נזכיר כי מדובר באלוף הראלי העולמי לשנת 1981, אשר גויס על ידי פיג'ו למתקפת הדקאר שלהם והביא תוצאות עם מקום ראשון בשנים 1987, 1989, 1990 ו-1991. ומה קרה ב-1988? מכוניתו נגנבה כאשר הוא הוביל ומנעה ממנו רצף של חמישה נצחונות. חוץ מהרצף שלא הושג, וטאנן הוא הנהג שרשם את המספר הגבוה מכל של זכיות בסטייג'ים בדקאר, עם הזכיה ה-51 במדי ניסאן ב-2005.


אתר האינטרנט של ארי וטאנן

תגובות

0 תגובות