שטח 4X4 > כתבות > חדשות

עוד גביע לאונימוג

ללא מתחרים של ממש: משאית השטח המיתולוגית של מרצדס זכתה בפרס רכב השנה

מגזין Off Road הגרמני עורך מדי שנה משאל בין קוראיו המדרגים רכבי שטח בקטגוריות שונות. מרצדס אונימוג קטף את פרס רכב הקרוס-קאונטרי הטוב ביותר לשנת 2006 בקטגוריות כלי רכב מיוחדים. בקטגוריה זו נמצאים כלי רכב המיועדים לעבודה ונשיאת משאות בשטחים קשי עבירות ולמשימות מיוחדות, כמו כיבוי שרפות, למשל. אם נביט היטב מסביב, נמצא כי לאונימוג אין מתחרים של ממש, עקב המבנה הייחודי של טרקטור בתצורת משאית, עם סרנים פורטליים (סרן בצורת ח', בו הסרן גבוה ממרכז הגלגל), יכולת מרשימה לנשיאת משאות ויכולת שיוט על כביש מהיר, כזו שאין לטרקטורים.

אונימוג מיוצר כיום בשלוש משפחות דגמים (U20, U300-500, U3000-5000), להם אינספור גרסאות – ואין זה נכתב רק לתפארת המליצה. הגמישות התכנונית של משאית הכלבו הגרמנית מאפשרת להתקין עליה כל מכונה המוכרת לאדם ולהטיל עליה כל משימה לשרות האדם בכל מקום בעולם. בישראל מסתובבות כמה עשרות חתיכות שכאלה, בעיקר דגמים עתיקים. בעולם אפשר למצוא אונימוג עובדות בשדה, גוררות רכבות, או משנעות גרמנים עשירים במסעות שטח חובקי עולם. כל חובב שטח ראוי לו לטעום לפחות פעם אחת מהמשאית הייחודית ואם טרם עשיתם זאת, רוצו לבקש סיבוב.

מרצדס יצאה מהתחרות עם פרס נוסף, ל-G. האחרון זכה בפרס רכב השטח בקטגוריית הקלאסיים, כלומר כלי רכב שנותרו נאמנים לזהותם במשך שנים רבות. G המיוצר מאז 1979 ראוי לתואר, למרות הוספת אלקטרוניקה ואבזרי פאר לרוב לרכב העבודה הקשוח בשנים האחרונות.

תגובות

0 תגובות