שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קטן וטיגואן

אלוהים יודע למה דווקא השם הזה נבחר, אבל רכב השטח הקטן של פולקסווגן מגיע בקרוב, עם הרבה יכולת

כמו כל מוצר אותו מתכננת ועדה, גם שמו של רכב השטח הקטן של פולקסווגן לא יצא מי יודע מה מוצלח. טיגואן. עושה לכם משהו? לי ממש לא, בניגוד אגב לשם של האח הגדול, טוארג. אבל בניגוד לשם (שנבחר במשאל קוראים / גולשים רב משתתפים), שאר התחומים נראים בסדר – כך העיצוב החיצוני והפנימי, שמצליח לשמור ע קשר למשפחה טובה, כך גם המכלולים והיכולות הנגזרות מהם.

רגע לפני החשיפה הרשמית בתערוכת פרנקפורט בחודש ספטמבר, משחררת פולקסווגן תמונות רשמיות של הבייבי החדש, שצולמו לטענת היצרן שמבחני דרך אחרונים בהחלט בנמיביה. למרות שאלה תמונות רשמיות, עדיין חלקים מהטיגואן מוסווים, אך אפשר כבר לשפוט כי גם טיגואן, כמו חברים אחרים למשפחה יהיה כלי רכב נאה, עם תא נוסעים נאה מהודר, ועתיר גאדג'טים וצעצועים לרוב. בין פריטי האלקטרוניקה תמצא מקום של כבוד מערכת בידור וניווט עם דיסק קשיח של 30 ג'יגה-בייט, לאחסון שירים, סרטים, מפות וכדומה.

טיגואן נכנס לקטגוריה האופנתית של רכבי שטח רכים עם מודעות גבוהה לקהל המטרה, אשר יכולת שטח לא ממש מעניינת אותו. רכבי כאילו שטח שכאלה עם הנעה קדמית בלבד כבר ראינו, טיגואן מחדש בכך שיציע שתי גרסאות מרכב, הנבדלות בצורת החלק הקדמי כדי לייצר הבדל בזווית הגישה – 18 מעלות לגרסת הכביש ו-28 מעלות לגרסת הקצת פחות כביש. את יכולת התנועה בשטח מאפשרת מערכת הנעה קדמית, אשר מערבת את הגלגלים האחוריים בחגיגה בעת הצורך. כפתור אחד, המופעל על ידי הנהג, מכניס את טיגואן למצב ''שטח'', ורותם שלל מערכות אלקטרוניות לטובת התנועה בשטח – בקרת ירידה במדרון, סיוע בעליה, נעילות דיפרנציאלים אלקטרוניות (בקרת משיכה), בלימת מנוע, התאמת ABS לשטח ותגובת דוושה.

חמישה מנועים מציע טיגואן הקטן והמאוד מיומן. שלושה מנועי 1.4 ליטר בנזין, להם מגדש טורבו ומגדש על – מנועים אולטרה הי-טקיים בשלוש רמות הספק: 150, 170, או 200 כוחות סוס. שני דיזלים יש בהיצע – 2 ליטר בשתי רמות הספק: 140, או 170 כוחות סוס. עם כל הכבוד למנועים המדהימים, לזווית הגישה, או לכפתור השטח הכל-יכול, ברור כי את לקוחות הטיגואן תעניין דווקא המערכת המוצעת לראשונה בכלי רכב סדרתי, אשר מסוגלת להחנות את כלי הרכב באופן עצמאי לחלוטין.

תגובות

0 תגובות