שטח 4X4 > כתבות > חדשות

היה חלש, המסכן

פולקסווגן מציגה גרסה חזקה עוד יותר לטוארג V10 הביריון, אך במקביל משקיטה את המצפון הסביבתי שלה בעזרת השקעות בביו-דיזל

כוח זה דבר יחסי. בעצם, שיווק הופך כוח לדבר יחסי, משום שמכונית יכולה להיות חזקה, עד שאנשי השיווק רוצים להכריז על גרסה חזקה ממנה. זה בדיוק מה שעבר על טוארג V10 – אחת מגרסאות השרירים של רכב השטח היוקרתי של פולקסווגן, אשר הפך לפתע לחלשלוש. הסיבה היא הצגת גרסת R50, אשר מונעת על ידי יחידת הכוח המפלצתית, אשר הוסיפה סוסים ושירגה שרירים.

נדרשו כנראה אנשי שיווק יצירתיים במיוחד, כדי להגדיר צורך בר קיימא ליטול את הסופר דיזל של פולקסווגן, אשר הפיק עד כה 313 סוסים ו-70 ומשהו קג''מ, ולשפר אותו. שינויי גדישה וניהול מנוע המציאו 37 סוסים חדשים לעדר, המונה כרגע 350 ראש והמומנט מרקיע כעת לכמעט 87 קג''מ. העדר המתוגבר מזניק את שניים וחצי הטונות ל-100 קמ''ש ב-6.7 שניות והמהירות המרבית היא 235 קמ''ש. כדי להיבדל מהעדר קיבל R50 חישוקים נאים בקוטר 21 אינץ', צבע כחול ייחודי והמון פיצ'עפקס בתא הנוסעים.

בד בבד עם הצגת גרסה כה שרירית ל-SUV הגדול והבזבזני שלה מצהירה פולקסווגן גם על מחויבות לאיכות הסביבה, או במונחים מעשיים, הדאגה למציאת חלופות לדלק המאובנים שצורכים כלי הרכב שהיא מייצרת. פולקסווגן רכשה לאחרונה מניות בחברת הדלק הביולוגי CHOREN, אשר מפתחת אמצעי ייצור דלק ביולוגי. יפה מאוד, חבר'ה, שאתם דואגים למלאי דלק עתידי, אך להזכירכם שם בוולפסבורג, כי גם ביו-דיזל שרוף פוגם בסביבה.

תגובות

1 תגובות

1

אילן 10

03 בנובמבר 2007 ב 19:51

תגובה לרמי

ברשותי V-10 כבר 3 שנים וירדתי לשטח כבר עשרות פעמים עם הרכב הנ"ל. זו חויה אמיתית, ואני מאחל לכל אחד שאוהב רכבי שטח וטיולי שטח, להתנסות ברכבים בעלי עוצמה שכזו, אתה צודק שייש המון בעלי טוארג שלא מעיזים לסטות מהכביש....ההפסד כולו שלהם.