שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הג'יפ J8 מתחמש

בתערוכת נשק בינלאומית שנערכה השבוע בלונדון, הוצג הדגם הצבאי של הרנגלר כשהוא חמוש עד השיניים ומזווד כרכב סיור קל

במשך שנים רבות, התרחק המותג ג'יפ על גלגוליו השונים משורשיו הצבאיים. באמצע העשור הנוכחי הגיעו בקרייזלר להחלטה כי השוק הצבאי גדול מדי מכדי להתעלם ממנו, במיוחד על רקע ההידרדרות הכלכלית של הקונצרן, ואז הוצג הדגם הצבאי של הרנגלר, ה-J8.
השבוע, בתערוכת נשק בינלאומית שנערכה בלונדון, הלכו בקרייזלר צעד נוסף קדימה והציגו דגם ייצור של רכב סיור קל, חמוש ומזווד לפעולה. הדגם הזה נבנה בשיתוף פעולה עם חברת ג'אנקל הבריטית (Jankel), המתמחה במיגון כלי רכב ובניית רכבים צבאיים קלים.
ה-J8 ג'אנקל יוצע ב-12 תצורות, שיכללו מלבד רכב הסיור גם טנדר, רכב ממוגן, אמבולנס ורכב מפקדים עם ארבע דלתות. ה-J8 , המבוסס על גרסת האנלימיטד של הרנגלר, מצויד במנוע דיזל של חברת VM בנפח 2.8 ליטר ובתיבת הילוכים אוטומטית. במסגרת ההסבה הצבאית, חוזקה השלדה, הסרנים הוחלפו לכבדים יותר, הקפיצים חוזקו, הותקנה מערכת בלימה משופרת, וגם מערכת הקירור הוחלפה.
השינויים ככלו גם התקנת מערכת סינון אוויר מיוחדת, המאפשרת ל-J8 לשרוד בתנאים של סופת חול במשך חמש שעות! בשדרוג נעשה שימוש בחלקים שנלקחו מטנדרים של דודג', שגם היא חלק מקרייזלר.
ה-J8 ג'אנקל יורכב בארה''ב, ומחירו יעמוד על כ-30 אלף דולר. המפרט הצבאי מתעלם מתקנות איכות הסביבה, ולכן לא ישווק כלל לשוק האזרחי, אבל יש סיכוי שיגיע לארץ כחלק מהקניות בדולר סיוע. האם זה ''יהרוג'' את התוכניות לייצור סופה 3? האם נוכל לרכוש אותו כמשומש במכרזי משרד הביטחון?

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

14 בספטמבר 2009 ב 10:51

כמעט רכב שטח

לא יכלו לשים כבר צמיגים נורמלים???????....

2

landy139

14 בספטמבר 2009 ב 15:19

דומה ל דיפנדר WOLF

3

אורח/ת

14 בספטמבר 2009 ב 19:15

חסר צמיגי שטח