שטח 4X4 > כתבות > חדשות

כיצד יראה מחליפו של הדיפנדר?

שמועות שמגיעות מכיוון חברת לנד רובר, מדברות על דגם חדש לדיפנדר ב-2012. עם מתלים נפרדים בכל הגלגלים...

ההחמרה ההולכת וגוברת בתקנות זיהום האוויר לכלי רכב מסמנת כבר תקופה די ארוכה את מותם של רכבי השטח המסורתיים, הקשוחים והמזהמים. גם הדיפנדר של לנד רובר נופל בקטגוריה הזאת ובחברה עובדים קשה כדי לייצר תחליף ראוי.
תחת שם הקוד ''פרויקט אייקון'' (Project Icon) מתכננים במרכז העיצוב של יגואר/לנד רובר את הדיפנדר מהדור הבא, שייפרד משלדת הסולם, מהגוף העשוי אלומניום ומהסרנים החיים (!!!) לטובת פלטפורמה שתילקח מהדיסקברי הנוכחי.
השינוי בוודאי ישפיע לטובה על יכולות הכביש של הדיפנדר, אך לא ברור מה יהיו ההשלכות לגבי יכולותיו כרכב עבודה וטיולים קשוח, רכב מסעות ו/או רכב צבאי, השימושים העיקריים שלו כיום.
מבחר המנועים יכלול ככל הנראה את מנוע הדיזל של הידסקברי, V-6 בנפח 2.7 ליטר או את מנוע הדיזל של הפרילנדר, 4 בוכנות בטור בנפח 2.2 ליטר.
הדיפנדר החדש יוצע באותו מגוון דגמים כמו זה היוצא, כולל הסטיישן המוכר לנו, מסחרי ללא חלונות, טנדר עם תא נהג בודד ותא כפול. תחילת הייצור והשיווק מתוכננים מתישהו במהלך 2012. מה שבטוח, כדאי לרוץ ולקנות היום דיפנדרים מהדגם הנוכחי, בעתיד יהיה להם ערך אספני גדול...
עוד שמועות מכיוון לנד רובר מדברות על הצגת דגם הייצור של ה''בייבי'' ריינג' רובר, הידוע גם כ-LRX, כבר ביוני 2010, לקראת חגיגות שנת ה-40 לריינג'. למרות שה''בייבי'' ייבנה על פלטפורמת הפרילנדר, בלנד רובר מתעקשים שהוא יהיה חלק מהליין של הריינג', והוא גם יתומחר בהתאם.
ה''בייבי'' יוצע גם בגרסה היברידית, שבה הסרן הקדמי מונע עם מנוע קונוונציונלי והסרן האחורי יונע רק באמצעות מנועים חשמליים המותקנים ישירות בגלגלים. תצורה כזו, שבה נחסך הצורך במכלולי הנעה כבדים (תיבת העברה, גל הינע אחורי, סרן אחורי וכו'), תהפוך כנראה לסטנדרט ברכבי שטח היברידיים.  

תגובות

0 תגובות