שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם סאנגיונג מתרככת

היצרנית הקוריאנית האחרונה שהמשיכה לייצר רכבי שטח מסורתיים, עם שלדת סולם והילוך כח, עוברת לייצור קרוס-אוברים

במשך העשור האחרון, היצרניות הקוריאניות היו המפלט האחרון למי שרצה לקנות רכב שטח עם עבירות סבירה במחיר שפוי: קיה סורנטו וספורטאז', יונדאי טארקאן, וגם לסאנגיונג היה מה להציע. כשביונדאי גילו שהטוסון הוא הלהיט הכי חם שלהם – ולאחר האיחוד הסופי עם קיה - נעלמו מקו הייצור של שתי החברות רכבי השטח של פעם, עם שלדת הסולם והילוך הכח, לטובת קרוס-אוברים/ג'יפונים/ג'יפים עירוניים או כל שם אחר שתרצו לקרוא להם.

הקורנדו החדש

הקורנדו החדשהקורנדו החדש

עברונו, הישראלים, שהממשלה שלנו עדיין סבורה שכלי רכב הוא מותרות של האלפיון העליון ולפיכך עושקת אותנו במיסוי מטורף,  סאנגיונג נשארה כקרן אור אחרונה שאיפשרה רכישת רכב שטח סביר במחיר סביר. עתה נראה שגם הקרן הזו הולכת ודועכת. דגם הקורנדו, שהיה דוגמה לג'יפים של פעם ושמר אמונים לשורשיו המיתולוגיים שנעוצים בג'יפ 42 של ויליס, עומד לצאת בשנה הקרובה כקרוס-אובר מיופף ורכרוכי, שהשטח לא יהיה בדיוק השטח שלו.

מצא את ההבדלים: הקורנדו הישן

מצא את ההבדלים: הקורנדו הישןמצא את ההבדלים: הקורנדו הישן

אז אחרי שגמרנו לבכות ולקטר, מה בכל זאת יהיה שם? עיצוב שמזכיר במקצת את ה-IX35 של יונדאי, עם חלק אחורי ש''פוזל'' מעט לרקסטון. מתחת למכסה פועם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם טורבו בעל גיאומטריה משתנה, שמספק 175 כ''ס וכ-37 קג''מ של מומנט. תהיה כמובן אופציה להנעה 4X2 בלבד, כמו גם הנעה 4X4, ותיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות עם שישה הילוכים. צריכת הדלק עומדת על כ-17 ק''מ/ליטר ופליטת המזהמים על 157 ג'/ק''מ של CO2.

יופי של רכב לעשות איתו ס''ד בעיר או ללכלך אותו מעט באבק בשבילי קק''ל, אבל לא הרבה מעבר לכך.

לקריאה נוספת:

מבחן דרכים לסאנגיונג אקטיון

מבחן דרכים לסאנגיונג קיירון

מבחן דרכים לרקסטון

מבחן דרכים לקורנדו הישן

מבט מאחור

מבט מאחורמבט מאחור

ומבט פנימה

ומבט פנימהומבט פנימה

תגובות

0 תגובות