שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יגואר בבוץ?

שמעות בלתי מוכחשות בבריטניה, מדברות על כניסתה של יצרנית מכוניות הפאר לנישת ה-SUV

מגזין הרכב הבריטי ''אוטוקאר'', דיווח השבוע כי חברת יגואר שוקלת להיכנס לתחום ה-SUV/קרוס-אובר. הידיעה גובתה בשיחה עם מנכ''ל יגואר, אדריאן הולמרק, שטען כי לטובת מצבה הפיננסי של החברה היא חייבת להיכנס לנישות נוספות, ולא להיות מזוהה כיצרנית מכוניות סלון מפוארות בלבד.  
על פניו, יש ליגואר את כל המצרכים הדרושים להיכנס לנישה הזו במהירות: השותפות עם לנד רובר, תחת הגג של טאטא, תאפשר לה לקחת פלטפורמה מוכנה (איווק, למשל) ולעשות בה את ההתאמות הנדרשות כדי לשווקה תחת השם יגואר.

מצד שני, מדוע שחברת האם תאפשר תחרות פנימית בין המותגים שלה? הדעת נותנת, שבאופן טבעי SUV של יגואר יתחרה בדיוק באותו שוק בו משחקת לנד רובר. אבל ייתכן מצב שבו היגואר ימוצב גבוה יותר מהלנד רובר, ויכוון לפלח השוק העליון ביותר.
יש כמה חברות שכבר עושות זאת בהצלחה, הבולטת ביותר היא פולקסוואגן. הטוארג שלה והקאיין של פורשה חולקים אותה פלטרפומה, והמכירות של האחד לא פוגעות במכירות של השני, להיפך. הקאיין הוא מכונת המזומנים של פורשה, שמצבה הכספי טוב בהרבה ממצבן של שאר יצרניות הרכב בעולם.
אם המודל הזה עומד מול עיניהם של מקבלי ההחלטות בטאטא, סביר להניח שבעתיד הקרוב אפשר יהיה להיכנס לסוכנות יגואר הקרובה ולרכוש SUV חדש עם הלוגו החייתי. תכינו את המזומנים, והרבה...    

תגובות

0 תגובות