שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אאודי Q3 יגיע לשוק לקראת הסתיו

הקרוס-אובר החדש יהיה הקטן ביותר בהיצע של אאודי, והוא יתמודד בפלח שוק שהופך למרכזי יותר ויותר

הקטגוריה ה''חמה'' ביותר בשוק הקרוס-אוברים היום היא הקטנטנים. חלקם חדשים, כמו ניסאן ג'וק והמיני קאנטרימן, חלקם עתידיים כמו יונדאי CURB ו פורד אדג' החדש, חלקם כבר איתנו זמן לא מבוטל כמו פיאט פנדה 4X4 או סוזוקי SX4. הבחירה בכיוון הזה מובנת: מכוניות קטנות הן זולות יותר, חסכוניות יותר בדלק, מזהמות פחות ומסתדרות טוב יותרב תנועה עירונית.
בדרך למטה – כלומר למכוניות קטנות יותר – חברות היוקרה עוברות שלבי ביניים הכרחיים: ב.מ.וו יצאה עם ה-X3 לפני שעברה לתכנן את ה-X1, אאודי מוציאה עכשיו לשוק את ה-Q3 בדרך ל-Q1. 
הדגם החדש, שיגיע לאולמות התצוגה באירופה לקראת הסתיו (ואלינו ככל הנראה בתחילת 2012), מצויד במנועי בנזין בנפח 2.0 ליטר, המספקים 170-210 כ''ס, בהתאם לדגם. יש גם מנוע דיזל, בנפח דומה, עם הספק של 170 כ''ס.

דגם הקונספט עליו מבוסס ה-Q3

דגם הקונספט עליו מבוסס ה-Q3דגם הקונספט עליו מבוסס ה-Q3

מבחינה מכנית, ה-Q3 יישען על הפלטפורמה של הפולקסוואגן טיגואן, בעוד שמבחינה חיצונית הוא ידמה מאוד לדגם קונספט שהוצג בתערוכת שנחאי ב-2007. אודי עוד לא פרסמה תמונות רשמיות של ה-Q3 והיא גם ''קמצנית'' בשחרור פרטים נוספים על הדגם, מלבד העובדה שהייצור שלו יתבצע בספרד.
הג'יפאים ה''כבדים'' מזלזלים ביצורי הכלאיים החדשים, אבל מי שלא הולך לכבוש מדי שבוע את כל מעלות הנגב,  קרוס-אובר שבנוי נכון יכול לספק הנאה צרופה בשטח. ומי שעוד לא ראה ולא מכיר, צפו בסרטון הוידיאו המצורף, בו עימתו בתוכנית 5TH Gear בין פנדה 4x4 לבין ריינג' רובר. אולי תשנו את דעתכם, אפילו במעט.   

פנדה 4X4 מול ריינג' רובר

תגובות

1 תגובות

1

איתי איתי

19 בינואר 2011 ב 11:27

המבחן ההשוואתי בין הריינג' לפנדה משעשע

ומדגים את חוסר ההגיון הטוטאלי בקניית רכב מהסוג של ריינג' לצורך השטח..