שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם גם סיאט מצטרפת לחגיגת הקרוס-אוברים?

שמועות הפורחות בעולם הרכב מדברות על הצטרפותה של סיאט ליצרניות הקרוס-אוברים. ליתר דיוק, לא ממש ייצור, אלא 'הדבקת' סמליל של סיאט על חרטומו של האודי Q3 (שהוא, בתורו, אינו אלא פולקסוואגן טיגואן בשינוי אדרת).

השידוך הזה מתאפשר כמובן בזכות החברה האם, פולקסוואגן, שהיא הבעלים של שני המותגים. עוד תרומה לעניין נובעת מהעובדה שה-Q3 מיוצר בספרד, מולדתה של סיאט. מכאן הדרך קצרה לעשות 1 ועוד 1 ולהוציא לשוק רכב ''חדש''.
ככל הנראה כהצהרת כוונות לקראת הבאות, סיאט הציגה השנה, בתערוכת הרכב בג'נבה, דגם קונספט של קרוס-אובר כל-חשמלי שנקרא IBX. ייתכן שמוטיבים עיצוביים מדגם זה יגיעו גם לדגם הייצור, למרות שסביר להניח שהוא יהיה בעל חמש דלתות, ולא רק שלוש כמו בקונספט.

סיאט IBX

סיאט IBXסיאט IBX

סביר גם להניח שהדגם שיגיעו לרחובות יצוייד במנועים רגילים ולא במנוע חשמלי, לפחות בתחילה, ואלו יהיו מנועי TSI (בנזין) ו-TDI (דיזל) המוכרים של קונצרן פולקסוואגן.
סיאט הציגה בעבר דגם קונספט אחר, טריבו (Tribu), בתערוכת פרנקפורט 2007. התוכניות להפוך אותו לדגם ייצור נגנזו בזמנו, בשל המשבר הכלכלי שפרץ כשנה מאוחר יותר. היום, כששוק הרכב נמצא שוב בפריחה, בסיאט רוצים להצטרף לחגיגה. 

אודי Q3

אודי Q3אודי Q3

תגובות

0 תגובות