שטח 4X4 > כתבות > חדשות

תערוכת פרנקפורט – הצצה ראשונית

לקראת תערוכת הרכב בפרנקפורט, שתתקיים בחודש הבא, הנה הצצה לכמה דגמי קונספט מעניינים של רכבי שטח שיוצגו בה - וגם דגם ייצור אחד

תערוכת הרכב בפרנקפורט, הנערכת פעם בשנתיים, היא אחת משתי תערוכות הרכב החשובות ביותר המתקיימות באירופה (השנייה היא תערוכת ג'נבה). יצרני הרכב, במיוחד אלה שפונים לשוק האירופאי, מכוונים את ההכרזות שלהם על דגמים חדשים לתערוכות האלה, וכמובן שלא נעדר גם מקומם של דגמי קונספט. כך גם בתערוכה הנוכחית, ה-64 במספר, שתיפתח ב-13 בספטמבר. נוכל לראות בה כמה דגמי קונספט וטרום ייצור, שיכולה להיות להם השפעה מרובה על עולם השטח בעתיד הקרוב. 
בראש ובראשונה, חברת לנד רובר תציג דגם קונספט של דיפנדר עתידי, למרות המחשבות והדיבורים על הפסקת ייצורו.  לדברי קולין גרין, אחד ממנהלי החברה, הרגש מתנגש כאן עם השכל: ''הדיפנדר הוא אחד מאייקוני השטח המוכרים ביותר, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעשות טעויות בהחלטות על עתידו''.  
כדי להצדיק את עלויות הפיתוח של הדגם החדש, לנד רובר צריכה למכור 60 עד 80 אלף דיפנדרים מדי שנה (בערך פי שניים עד שלוש מהכמות שהיא מוכרת היום). הצגת דגם הקונספט היא כנראה מהלך טקטי, שכן תגובות הקהל והביקורת של העיתונות המקצועית יתנו לחברה הערכה ראשונית כיצד מתקבל הרכב.

חשמל בשטח

עוד בתערוכת פרנקפורט, נפגוש דגם קונספט של רכב שטח חשמלי מתוצרת חברת פיסקר (Fisker). זאת חברה אמריקאית, שבדומה לטסלה התמקדה עד עכשיו בייצור רכב חשמלי ספורטיבי ויקר. אגב, גם טסלה הודיעה על כוונתה לייצר SUV חשמלי, שיתבסס על הידע שרכשה בעת שסייעה לטויוטה לבנות את ה-ראב4 החשמלי.
הרכב שמתכננת פיסקר הוא דגם כל-חשמלי עם יכולת טעינה מהרשת, אבל עם תוספת של מנוע בעירה פנימית קטן כמגדיל טווח, שיופעל רק כדי לטעון את המצברים. הרכב ייסע כ-80 ק''מ על המצברים בלבד, ואחר כך תחל פעולת הטעינה. טווח הנסיעה המתוכנן על מיכל דלק אחד הוא כ-500 ק''מ. תחילת השיווק של הדגם החדש – כנראה בשנת 2014. 
החברה הוקמה על ידי הנריק פיסקר, שעבד כמעצב עבור אסטון מרטין (הוא אחראי בין היתר על עיצוב האסטון מרטין DB9 והב.מ.וו Z8). לפיסקר מודל עסקי ייחודי: החברה עוסקת רק בתכנון, בעוד שהייצור מתבצע על ידי קבלנים חיצוניים. ההון הראשוני שלה, בסך כחצי מיליארד דולר גוייס ממשקיעים שונים, ביניהם חברת ההשקעות של נסיכות דובאי. על פי המודל, החברה תהיה רווחית אפילו בייצור מינימלי של 15 אלף כלי רכב בשנה.

יוקרה בשטח

עוד חברה שתציג בפרנקפורט דגם קונספט היא מזראטי, עם רכב שטח שיתבסס כל הנראה על הגרנד צ'ירוקי (מזראטי נמצאת בבעלות פיאט, ששולטת היום גם בקרייזלר). כיאה לרכב פרימיום, ה-SUV  של מזראטי יוצע רק עם מנוע HEMI בתצורת V-8, בנפח 6.4 ליטר. העיצוב החיצוני יהיה שונה משל הגרנד, והחלק הפנימי יזכה לשדרוג רציני ביותר.
עבור השוק האירופאי, ייתכן שנראה גם דגם דיזל, אבל השמועות המעניינות יותר מדברות על התאמתו של מנוע V-8 מתוצרת פרארי ל-SUV החדש. לקראת יציאתו של הרכב לשוק, שתתרחש ככל הנראה ב-2013, נהייה יותר חכמים.   

סובארו בשטח

רכב נוסף שיוצג בתערוכה, הפעם כדגם ייצור, הוא הסובארו XV, שהוצג לראשונה רק לפני כחצי שנה כדגם קונספט, בתערוכת הרכב בשנחאי. מדובר בקרוס-אובר קומפקטי, בסדר גודל של האימפרזה, שיצוייד ככל הנראה במנוע 2.0 ליטר שיספק 150 כ''ס. תיבת הילוכים רציפה תעביר את הכוח למערכת 4X4 סימטרית, המוכרת מדגמי הפנאי האחרים של סובארו. מבחן דרכים לסובארו אאוטבק מבחן דרכים לפורסטר

דגם הקונספט של ה-XV, כפי שהוצג בשנחאי

דגם הקונספט של ה-XV, כפי שהוצג בשנחאידגם הקונספט של ה-XV, כפי שהוצג בשנחאי

תגובות

1 תגובות

1

אסף כהן נוב

15 באוגוסט 2011 ב 01:40

רק שיגיע לארץ במחיר ריאלי!!!