שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי: מחליף לסנטה-פה ב-2013

הקרוס-אובר המגודל הוא הדגם האחרון של יונדאי שטרם עבר שדרוג, והדגם שיחליף אותו ייקרא, איך לא, IX-45

בשנים האחרונות, עשתה יונדאי שינוי דרמטי בהיצע הדגמים שלה, וגם באיכותם. לא עוד יצרנית קוריאנית בינונית, בכל פרמטר, אלא חברה המתקרבת לצמרת העולמית. הדירוג שלה בסקרים השונים, גם של שביעות רצון הלקוחות וגם של אמינות ואיכות, עולה כל הזמן ונתוני המכירות עולים גם הם בהתאם, כולל בישראל.
לאחר ש''שיפצרה'' ושדרגה את מרבית הדגמים, נותר רק דגם אחד מתוצרתה שלא עבר מהפך – הסנטה-פה. הקרוס-אובר המגודל, שתוכנן בעיקר עבור השוק האמריקאי, היה רכב השטח הראשון שכולו מבית יונדאי (קודמיו, הגאלופר והטראקאן, התבססו על המיצובישי פג'רו). מאז הופעתו בשוק, בשנת 2000, עבר שינוי דגם אחד ב-2006 ועוד כמה מתיחות פנים. עכשיו הגיע גם תורו להשתדרג.

המוחלף. סנטה-פה דור שני

המוחלף. סנטה-פה דור שניהמוחלף. סנטה-פה דור שני

הדגם החדש, שיקבל את השם IX-45 בשוק האירופאי (בארה''ב הוא ימשיך להיקרא סנטה-פה), ייבנה על הפלטפורמה של מחליפת הסונטה, ה-IX-40. העיצוב ימשיך את הקו החדש של יונדאי, כפי שהוא לידי ביטוי במחליף הטוסון, ה-IX-35. בצד המכני טרם נחשפו פרטים רבים, מלבד העובדה שבשוק האירופאי הוא יוצע בעיקר עם מנוע דיזל, משודך לתיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות, בעלות שישה הילוכים. צפוי גם דגם עם הנעה קדמית בלבד, לאלה שלא יורדים לשטח ורוצים לשלם פחות עבור הפוזה.
על פי ההערכות, הדגם החדש צפוי להגיע לאולמות המכירה לקראת סוף 2012 או תחילת 2013. 

תגובות

0 תגובות