שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הכוח של דודג'

בליין הטנדרים של חטיבת ראם, שפעם נקראו פשוט דודג'ים, יש דובדבן המיועד בעיקר למשוגעי השטח: גרסת ה-Power Wagon, טנדר שיכול להגיע כמעט לכל מקום

פעם קראו להם פשוט טנדר דודג', והיתה אפילו תקופה לא קצרה שבה הם הורכבו בארץ, וכל מי ששירת בצה''ל בשנים הרלוונטיות עשה עליהם סיבוב. הם לא היו יצירות מופת מוטוריות, אבל ידעו לעשות את העבודה, במיוחד בגרסת ה-4x4 עם תא הנהג הכפול.
מאז זרם הרבה מאוד דלק במערכות ההזרקה למיניהן, וקרייזלר – בעלת הבית של דודג' – עברה לא מעט בעלויות, כולל פרק שבו שכנה תחת כנפיה של מרצדס. כל שינוי בעלות כזה גרר אחריו גם שינויים במיתוג, והאחרון שבהם היה לתת לחטיבת הטנדרים של דודג' שם חדש – ראם.
תחת השם הזה המשיכה קרייזלר לייצר בדיוק את אותם סוסי עבודה, והם אפילו עשו עלייה מחודשת לישראל בזמן האחרון. אבל בקצה העליון של הליין, מסתתר דובדבן אמיתי, שקיבל גם שם מיתולוגי - Power Wagon (ראה בהמשך). זוהי גרסה ייעודית לשטח של הראם 2500 heavy duty, עם תא נהג כפול וארגז מטען שאורכו כשני מטרים.

Power Wagon גרסת 2012

Power Wagon גרסת 2012Power Wagon גרסת 2012

כמו כל הטנדרים של ראם, גם ל-PW שני סרנים חיים, עליהם רוכבים צמיגי BF בקוטר 33 אינץ'. מרווח הקרקע עם צמיגים אלה, לטענת היצרן, מגיע לכ-35 ס''מ. שני הסרנים מגיעים עם נעילה רוחבית חשמלית מובנית, ויש גם אפשרות לניתוק חשמלי של המוט המייצב. יחס העברה בסרנים הוא 4.56:1.
בחרטום שוכן מנוע HEMI בנפח 5.7 ליטר, המספק 383 כ''ס. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם חמש מהירויות, ולהשלמת החבילה כל טנדר כזה יוצא מקו הייצור כשהוא מצויד בכננת וורן של 12,000 לב'.
בראם טוענים, כי הגרסה הזו היא בעלת יכולות השטח הטובות ביותר מכל הטנדרים האחרים המיוצרים בארה''ב, כולל הרפטור של פורד. מעניין יהיה לעמת אותם ראש מול ראש.

ה-Power Wagon במואב

השורשים של ה- Power Wagon

טנדר ה-Power Wagon המקורי היה המשך ישיר לרכבי השטח שייצרה דודג' בתקופת מלחמת העולם השנייה, המוכרים לנו כקומנדקר/נ.נ/wc ושאר שמות. הטנדר הראשון התגלגל מפס הייצור כבר ב-1945.
זה היה רכב קשוח, בעל יכולת נשיאת מטען גדולה, עבירות יוצאת דופן ושרידות מופלאה. מנוע שש בוכנות בטור בנפח 3700 סמ''ק, תיבת הילוכים עם ארבע מהירות, הילוך כוח, יציאת P.T.O שאפשר היה להפעיל איתה כננת מכנית, תא נהג ספרטני לנהג ושני נוסעים וארגז ארוך עם כנפיים חיצוניות.
הטנדר הפך במהירות לחביבם של חוואים, שומרי יערות, כוחות כיבוי והצלה – בעצם כל מי שהיה צריך רכב שייכנס לשטח עם מטען כבד וייצא ממנו בשלום.
בהמשך, ייחדה דודג' לדגם הזה את הסימול WM300, כדי להבדילו מליין של טנדרים אחרים שהחלה לייצר, שנשאו את אותו השם. הטנדר המקורי יוצר ללא שינוי כמעט עד שנת 1968, ואז הופסק הייצור. בחלק מהמדינות, גם בישראל, הוא שווק תחת השם פארגו (Fargo).

ה-Power Wagon המקורי

ה-Power Wagon המקוריה-Power Wagon המקורי

תגובות

0 תגובות