שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ריינג' רובר – הדור הרביעי

בימים אלה הולכים ונשלמים המבחנים למחליף של הריינג' הנוכחי, שיופיע בשוק לקראת שנת הדגם 2013

עשר שנים בערך לאחר שהדור השלישי של הריינג' רובר נחת באולמות התצוגה, תפציעה לנד רובר עם הדור הבא של ה-SUV שקבע סטנדרטים חדשים בעולם הרכב. ותראו איזה משחק כסאות מוסיקליים יש כאן, שממחיש היטב את עידן הגלובליזציה: הדור השלישי תוכנן תחת כנפיה של ב.מ.וו והגיע לכלל ייצור בתקופה בה שלטה פורד ביצרן האנגלי. אותה פורד היא זו שהחלה בתכנון הדור הרביעי, והייצור יתבצע תחת בעלים עם מבטא הודי...
מבחינה חיצונית, ריינג' החדש יהיה ככל הנראה מעט גדול יותר עם מראה מעוגל יותר, אך מעבר לכך לא יהיו בשורות גדולות. עיקר השינויים יהיו מוסתרים מהעין, ותכליתם הקטנת הוצאות האחזקה השוטפות, ובעיקר שיפור צריכת הדלק. לשם כך, השלדה תיבנה כולה מאלומיניום (עד כה רק המרכב בריינג' רובר היה עשוי מחומר זה), מה שיקטין את משקל הרכב ב-500 ק''ג בערך, לכדי משקל של כשני טון. בנוסף, המנועים יצוידו במערכת ''עצור-סע'' שמדוממת את המנוע בעת עצירה ממושכת.

הריינג' החדש בחולות דובאי

הריינג' החדש בחולות דובאיהריינג' החדש בחולות דובאי

היצע המנועים עדיין לא ברור, אך יכלול בוודאי מנועי בנזין ודיזל עם שמונה בוכנות בתצורת V. סביר להניח שיוצעו גם מנועים קטנים יותר, כמו גם גרסאות היברידיות ואולי גם חשמליות טהורות. כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה מהירויות, שכבר מורכבת בריינג' הנוכחי.
הריינג' החדש יוצג לראשונה לציבור בתערוכת ג'נבה הקרובה, בחודש מרץ 2012. השיווק יחל לקראת אמצע-סוף השנה. בינתיים, שיטפו מעט את העיניים עם תמונות ריגול שצולמו בדובאי, שם מתבצעים המבחנים של הריינג' בדיונות המדבר.    

קצת היסטוריה

הריינג' הראשון נולד בשנת 1970 וכאמור קבע סטנדרטים חדשים בעולם הרכב, של רכב מפואר יחסית ומפנק, עם יכולות שטח אמיתיות. הריינג' צויד בהנעה קבועה לכל הגלגלים, קפיצי סליל ובלמי דיסק בכל הפינות, מפרט מתקדם מאוד לזמנו. הדגמים הראשונים היו בעלי שתי דלתות בלבד, ומאוחר יותר הוצג גם דגם עם ארבע דלתות. הדור הראשון יוצר במשך 25 שנה ללא שינוי כמעט וקיבל את השם ''קלאסיק'' כדי להבדילו מהדורות הבאים.
הדור השני יוצר מ-1994 ועד 2001 (תחת הקוד P-38) והדור השלישי (קוד L322) מ-2002 ועד היום. בכלים מהדור הזה כבר אין אופציה לתיבת הילוכים ידנית והמכללים שלהם נשענים בכבדות על מכלולי סדרה 7 של ב.מ.וו.
לקריאה נוספת:

ריינג' קלאסיק

ריינג' קלאסיקריינג' קלאסיק

תגובות

0 תגובות