שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קונספט כביש-שטח חשמלי-היברידי חדש למיצובישי

הדגם החדש, שאמור להשיג צריכת דלק של כ-60 ק'מ לליטר, יוצג בתערוכת הרכב בטוקיו בסוף חודש זה

חברת מיצובישי חשפה השבוע גרסה משופרת של רכב הקונספטPX-MiEV , שהוצג לראשונה בתערוכת טוקיו לפני כשנתיים. מדובר בדגם קרוס-אובר חשמלי-היברידי, עם שני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן, ומנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר ששימושו העיקרי הוא לטעינת הסוללות. ברכב מוטמעת מערכת המאפשרת לנהג לשלוט באופן הנהיגה, כך שהוא יוכל באמצעות לחיצת כפתור להפעיל נסיעה חשמלית בלבד, למשל, בסביבה עירונית, או להפעיל את טעינת הסוללה באופן ידני.
בתצורה זו, לרכב הקונספט – שקיבל את השם PX-MiEV II – יש טווח נסיעה של כ-50 ק''מ על הסוללות בלבד, ויחד עם מנוע הבנזין הטווח מתארך לכדי 800 ק''מ, עם צריכת דלק משולבת של 60 ק''מ/ל' (נתוני יצרן). השילוב נותן נסיעה עירונית נקייה ממזהמים עם אפשרות לנסיעות בינעירוניות ארוכות. לטענת אנשי מיצובישי, שילוב המנועים שווה ערך, מבחינת ביצועים ותאוצות,  למנוע בנזין בנפח 3.0 ליטר.

המנועים החשמליים שודכו למערכת ההנעה S-AWC (Super-All Wheel Control) שפותחה עבור המיצובישי Evo-X, המאפשרת בחירת מודים שונים של נהיגה, לפי תנאי הדרך. המערכת יודעת לאזן את הרכב בעת האצה, פניות ובלימה, שולטת על האחיזה ומגבירה את הבטיחות האקטיבית.
מבחינת העיצוב, במיצובישי לא מכחישים שהקונספט מרמז על צורתו של האאוטלנדר החדש, שאמור להגיע לשוק לקראת שנת הדגם 2013. ה-PX-MiEV II ארוך יותר ורחב יותר מהאאוטלנדר הנוכחי, אך נמוך ממנו בצורה משמעותית, עם קווים זורמים וספורטיביים.
במיצובישי אומרים, שהטכנולוגיה המוטמעת ב-PX-MiEV II אמורה להגיע לכלל הבשלה לקראת 2105, אולי אפילו מוקדם יותר. בכוונת החברה לייצר כחמישה דגמים חשמליים-היברידיים המבוססים על טכנולוגיה זו,  המצמצמת את צריכת הדלק באופן משמעותי.
בנוסף, יוצגו בתערוכה דגמים נוספים של היצרן ביניהם הקרוס-אובר הקטן  ASX עם מנוע משופר הכולל מערכת ''עצור וסע'', וכן פג'רו עם מנוע דיזל חדש ו''נקי''.
לקריאה נוספת:

תגובות

1 תגובות

1

r1pper

19 בנובמבר 2011 ב 20:01

מה עם פאג'רו חדש??!!

לפי מה שליקטתי מפה ומשם הדור הבא יגיע בתוך 24 חודשים.

פאג'רו, פשוט תענוג של רכב, רק המנוע הלא מעודן הוא החיסרון. יש כוח והאצה טובה, אבל כשהוא קר הוא רועש, בהשוואה ללנד רובר או דיזלים גרמניים.