שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גרסת כאילו שטח לפולקסוואגן פאסאט

הסטיישן הקרבי, עם הנעה בארבעת הגלגלים, יוצג בתערוכת הרכב בטוקיו בשבוע הבא

קבוצת פולקסוואגן, עם האודי אולרואד, היתה בין המובילות עם דגמי סטיישן ''קרביים'', שמיועדים בעיקר לנסיעה בשלג, קצת שבילים והכי חשוב - ל''פוזה''. עכשיו חושף הקונצרן גרסה דומה של הפאסאט, שתקרא אולטראק (Alltrack), שבה ישולבו כל האלמנטים הדרושים: מתלים מוגבהים, מיגוני גחון, צמיגי AT על חישוק בקוטר 18 אינץ' וכמובן הנעה בכל הגלגלים.
למרות שהגבהת המתלים איפשרה שיפור דרמטי בזוויות המרכב, עם מרווח גחון של 16.5 ס''מ בלבד ברור שלא מדובר ברכב שטח כהלכתו, אפילו לא קרוב לזה. אבל בפולקסוואגן עשו מאמצים לוודא שהאולטראק לא ''ייתקע'' בכל מכשול קטן. מערכת ה-4X4 מתוצרת הלדקס מעבירה באופן קבוע 90 אחוז מהכוח קדימה ו-10 אחוז לסרן האחורי. על פי תנאי הנסיעה והשטח, המערכת יכולה לשנות את החלוקה עד 100 אחוז לאחור.

בלחיצת כפתור, הרכב עובר למוד שטח, בו מופעלת בקרת הנסיעה במורד בשיפועים של מעל 10 אחוז. בנוסף, במוד הזה הקונפיגורציה של מערכות ה-ABS וה-EDS   (electronic differential locks) המותקנות ברכב, משתנה ומותאמת לנסיעת שטח. המוד מתבטל באופן אוטומטי ברגע שהמכונית עוברת את סף ה-30 קמ''ש.
בדגמים בהם מותקנת תיבת הילוכים DSG (מצמד כפול), שונו נקודות החלפות ההילוכים כדי להשיג תגובה מדויקת יותר של דוושת הגז. בנוסף, במצב ידני התיבה תישאר בהילוך שנבחר, כדי לקבל שליטה טובה יותר על הרכב ובלימת מנוע יעילה במורד.
אופציות המנועים יכללו שני מנועי טורבו-בנזין עם הזרקה ישירה, אחד עם  160 כ''ס והשני עם 210 כ''ס. יהיו גם שני מנועי דיזל, 140 -170 כ''ס. המנועים החזקים יותר יגיעו כסטנדרט עם הנעה 4X4 ועם תיבת DSG, בעוד שבדגמים עם המנועים החלשים זו תהיה אופציה בלבד.
השיווק באירופה יחל ברבע השני של 2012, לא ברור עדיין אם הדגם הזה יגיע לארץ ומתי.     

תגובות

1 תגובות

1

ilan2610

30 בנובמבר 2011 ב 20:59

לא צריך רכב כזה.

כאילו שיאירו שם ,לכאן שיביאו רכב אמיתי כי אין הרבה בהצע .