שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פיאט פנדה 4X4 - הדור השלישי

בארץ כמעט ולא רואים אותן, אבל הפנדות עם הנעה בכל הגלגלים הן מכוניות פופולריות באירופה ולכן גם הדור השלישי מקבל הנעה 4X4

בתערוכת הרכב שנערכה בפרנקפורט בחודש ספטמבר האחרון, הוצג הדור השלישי של המכונית הקטנה מבית פיאט, הפנדה. עוד טרם ייבש הדיו על צילומיה של היצירה החדשה, וכבר אנו מתבשרים על גרסת 4X4 של הדגם הזה, הנמצא כעת בסדרת מבחנים טרום-שיווק, שאמור להתחיל (באירופה) לקראת סוף שנת 2012.
גרסת ה-4x4 תזכה במערכת מתלים מוקשחת יחסית לדגם הרגיל, שתאפשר יחד עם זאת מהלך גלגל גדול יותר. הכוח יועבר דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת שש מהירויות לסרן הקדמי, ובעת הצורך יועבר כוח גם לאחור דרך מצמד הידראולי שיישב על הסרן האחורי.
מלבד כל האלקטרוניקה שתגויס לטובת האחיזה (בקרת משיכה ובקרת יציבות), תהיה גם אפשרות לנעול מכנית את ההנעה, לקבלת חלוקה שווה של הכוח לפנים ולאחור. יהיו גם שינויים בפגושים, לטובת זוויות גישה ונטישה טובות יותר. מבחר המנועים יכלול כנראה את מנוע הבנזין טווין-אייר טורבו בנפח 900 סמ''ק המספק 85 כ''ס; ואת מנוע הדיזל מולטי-ג'ט בנפח 1.3 ליטר המספק 75 כ''ס.

פנדה 4x4 דור שלישי

פנדה 4x4 דור שלישיפנדה 4x4 דור שלישי

הפנדה יוצרה עם הנעה 4x4 כבר מהדור הראשון, כשאת מערכת ההנעה לדגם הזה תכננה וייצרה חברת שטייר-פוך האוסטרית. בזמנו התכנון נחשב למהפכני, מכונית ראשונה עם מנוע רוחבי והנעה בכל הגלגלים, עם יתרון גדול: זו היתה מכונית קטנה וזולה, הן לקנייה והן לאחזקה. נתון זה עשה אותה רכב פופולארי מאוד באירופה, גם אצל כוחות ביטחון והצלה, במיוחד במדינות מושלגות. לארץ הגיעו כמה אקסמפלרים ממנו, אבל לא היו להצלחה גדולה. היום פנדה 4x4 דור ראשון היא מכונית מבוקשת ביותר על ידי אספנים.
דגמי ה-4x4 של הדור השני, נחשבים פחות אמינים ועם יכולות שטח פחותות ביחס לדור הראשון, במיוחד משום שהם נמוכים יותר. למרות זאת, שתי מכוניות שהוכנו במיוחד על ידי פיאט התחרו בראלי דקאר בשנת 2007, נהוגות בידי מיקי ביאסון וברונו סאבי. למרות תמיכה של צוות סיוע מסיבי, שתי הפנדות פרשו מהראלי בסטייג' הרביעי. גם השנה הוכנסו לראלי שתי פנדות 4x4, שפרשו כבר בסטייג' השלישי...  
לקריאה נוספת:

הדור השני

הדור השניהדור השני

הדור הראשון

הדור הראשוןהדור הראשון

הפנדות שהוכנו לדקאר 2007

פנדה מונסטר 4X4

תגובות

4 תגובות

1

gbanay

29 בינואר 2012 ב 22:20

תיקון קטן -

הפנדות פרשו מהמירוץ השנה ביום השביעי ולא בשלישי, היות ואיחרו ב-15 דקות לזמן הגג (18:00 ביום המנוחה). הסיבה שאין להן ניקוד החל מהסטייג' השלישי היא כי זה הסטייג' האחרון שבו כן הגיעו בתוך זמן הגג (חריגה מזמן גג לא פוסלת אותך מהמירוץ אם זינקת עם הקטגוריה שלך בבוקר למחרת, למעט ביום המנוחה)

2

Ogash Ofer

30 בינואר 2012 ב 06:46

תיקון קטן -

gbanay כתב/ה:
"הפנדות פרשו מהמירוץ השנה ביום השביעי ולא בשלישי, היות ואיחרו ב-15 דקות לזמן הגג (18:00 ביום המנוחה). הסיבה שאין להן ניקוד החל מהסטייג' השלישי היא כי זה הסטייג' האחרון שבו כן הגיעו בתוך זמן הגג (חריגה מזמן גג לא פוסלת אותך מהמירוץ אם זינקת עם הקטגוריה שלך בבוקר למחרת, למעט ביום המנוחה)"
תודה על העדכון. למה מאחרים ביום המנוחה?

3

אורח/ת

31 בינואר 2012 ב 12:07

רכב מתוק, חסכוני ומאד אמין

4

Ogash Ofer

10 בדצמבר 2012 ב 11:45

הוספתי סרטון של פנדה מונסטר 4X4

כנראה סרטון שיווקי או סתם איזה פסיכי שחושק ברכב קטן - גדול