שטח 4X4 > כתבות > חדשות

למבורגיני חוזרת לשטח

המותג האיטלקי, שבבעלות פולקסוואגן, עומד להציג בתערוכת הרכב הקרובה בבייג'ין דגם קונספט של רכב שטח חדש, שמתוכנן להגיע לשווקים בשנת 2016

  השמועות אודות הכוונה של למבורגיני לחזור ולייצר רכבי שטח מתרוצצות כבר שנים מספר, אבל עכשיו נראה שהן עומדות סופסוף להתממש. מקורות בחברה מסרו, כי בתערוכת הרכב של בייג'ין, שתיערך בחודש אפריל הקרוב, יוצג דגם קונספט של רכב שטח חדש, ואם הכל יתנהל כמתוכנן, נראה אותו על הכבישים בתחילת 2016.

 

למבורגיני, שנרכשה על ידי אודי בשנת 1998 ונמצאת כעת תחת כנפי קונצרן פולקסוואגן, ידועה ברכבי הספורט שלה, המיוצרים בכמויות קטנות (כ-1600 בשנה) ובמחירים גדולים (עד 413 אלף דולר לדגם ה- Aventador). אבל היא יודעת לייצר עוד דבר – הפסדים. ההחלטה על ייצור רכב שטח נועדה כדי לנסות ולמנוע את ההפסדים האלה, משום שהסיגמנט הזה ידוע כמייצר רווחים, כפי שהוכיחה לכולם חברת פורשה. הקאיין שלה הוא מכונת מזומנים, שהפך אותה ליצרנית הרווחית ביותר.

ההשראה, LM002

ההשראה, LM002ההשראה, LM002

על פי נתונים שפרסמה חברת הייעוץ plushest, שוק רכבי השטח צפוי לגדול בשנת 2015 ב-20 אחוז במערב אירופה, 30 אחוז בארה''ב ו-50 אחוז בסין. אין פלא אם כך שכל היצרניות מסתערות על הסיגמנט הזה עם עוד ועוד דגמים חדשים, כשכל אחת רוצה להגדיל את נתח השוק שלה. במסגרת זו, צפויה גם חברת בנטלי (שגם היא בבעלות פולקסוואגן) לצאת עם דגם שטח, שיהיה פחות או יותר זהה – לפחות מהבחינה המכנית - לדגם של למבורגיני.

 

החשש הגדול הוא, שדווקא הצלחה במכירות תביא להידרדרות של המותג. ''רכב שטח יכול להיות מגניב, אבל הם חייבים לשמור על מינון נכון של מספרי הייצור'', אמר נשיא מועדון בעלי הלמבורגיני בארה''ב, אנדרו רומנובסקי, לסוכנות רויטרס. ''אנחנו מוכנים לשלם מחיר גבוה מאוד עבור הזכות לנהוג ברכב ייחודי, ולא הייתי רוצה לפגוש למבורגיני בכל פינת רחוב. זה יהרוג מבחינתי את הכיף ואני מניח שיהיו עוד הרבה שיחשבו כמוני''.

 

מנכ''ל חברת למבורגיני, סטפן וינקלמן, ניסה להנמיך את גובה הלהבות. ''אנחנו נשמור על המיצוב שלנו כיצרן ייחודי, אבל כניסה לפלחים חדשים תעשה לנו רק טוב ותאפשר המשך קיומו של המותג לאורך שנים''. בכל מקרה, כבר היום חולקות מכוניות הלמבורגיני מכללים עם אודי ופולקסוואגן, וזה עושה להן כנראה רק טוב, ובכך מודה גם רומנובסקי. ''המכוניות שלהם הרבה יותר אמינות מאשר בעבר וברור לנו שזה בזכות חברת האם''.

 

ובשורה התחתונה, איזה רכב שטח ייצא מקו הייצור של למבורגיני? ההשראה לעיצוב תשאב ככל הנראה מרכב השטח שייצרה למבורגיני לפני שני עשורים, ה-LM002, שנודע בכינוי ''רמבו-למבו''. לפיכך, צפוי רכב קופסתי למראה, עם הרבה משטחים ישרים, סטייל ההאמר ולא רכב עם קווים זורמים וספורטיביים בסגנון ה-X6. מבחינה מכנית, תהיה התבססות על מכלולים מוכחים שיגיעו מפורשה/אודי. והמחיר? עדיין מוקדם לדבר על זה, אבל הוא יהיה גבוה, מאוד גבוה.

לקריאה נוספת:

הג'יפים של למבורגיני

תגובות

1 תגובות

1

ranan90

09 בפברואר 2012 ב 14:43

הגיע הזמן

הגיע הזמן שלמבורגיני יחזרו לתחום :)