שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אלומיניום, עיוני!

הדור הבא של טנדרי ה-F מתוצרת פורד יכיל לא מעט חלקי מרכב עשויים אלומיניום, כדי לחסוך במשקל

לאורך ארבעת העשורים האחרונים, הטנדרים של פורד מסדרת F הם כלי הרכב הנמכרים ביותר בארה''ב, מדי שנה. יחד עם ה''בהמות'' האמריקאיות האחרות, הסילברדו של שברולט וראם (דודג') של קרייזלר, נתח השוק שלהם ב-2010 היה יותר מ-50 אחוז מכלל המכוניות שנמכרו באותה שנה בארצו של הדוד סם.  
הטנדרים האלה, בשל סיבות היסטוריות, שומרים על מסורת המכוניות האהובות על האמריקאים: מנוע עתיר בוכנות ומומנט, דונם של מכסה מנוע, תא נוסעים מרווח שמתאים גם ל''רד נק'' מגודל – מה צריך יותר מזה? במשך שנים האקסיומה הזו לא השתנתה, המכירות היו טובות וכולם היו מרוצים.

אבל בשנים האחרונות משהו כן השתנה במשוואה – מחיר הדלק, ולצידו תקנות מחמירות והולכות של זיהום אוויר ואכיפה תקיפה יותר של צריכת הדלק הממוצעת המותרת לכל יצרן. כדי לעמוד בכל אלה ועדיין להישאר עם מוצר מכיר, החלו היצרניות לחפש פתרונות: מערכות ניהול מנוע משוכללות יותר, תיבות הילוכים חסכניות, טנדרים עם הנעה היברדית, אפילו עברו – שומו שמיים - למנועים קטנים יותר (פורד עשתה זאת עם מנוע ה-EcoBoost בנפח 3.5 ליטר בתצורת V-6 שהתקינה ב-F-150).
אבל אחת השיטות הפשוטות ביותר לצמצם צריכת דלק ולקבל בכך גם הקטנת זיהום האוויר היא לחסוך במשקל. וכך החל מעבר לשימוש באלומיניום, חומר שהיה עד לאחרונה בשימוש כמעט בלעדי של חברת לנד רובר. על פי השמועות, הדור הבא של טנדרי ה-F , שאמור להגיע לשווקים בשנת 2014, יכיל לא מעט חלקי מרכב עשויים אלומיניום, בין היתר הדלתות והכנפיים וייתכן שגם ארגז המטען.
באופן רשמי, בפורד לא מאשרים את השמועות, אבל אחד ממנהלי החברה אמר לאחרונה בראיון למגזין רכב כי אחת המטרות שלהם לשנים הקרובות היא ל''חתוך'' כ-300 ק''ג ויותר מהמשקל העצמי של הטנדרים. חסכון כזה במשקל מאפשר שימוש במנועים קטנים יותר וקלים יותר, אבל לא פחות עוצמתיים (האקו-בוסט מספק 365 כ''ס ו-קרוב ל-60 קג''מ), ואין צורך במתלים הבי-דיוטי או שאר מערכות שנדרשות כדי להתמודד עם משקל עצמי גבוה. 
לקריאה נוספת:
מבחן דרכים לסילברדו                       

תגובות

0 תגובות