שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפים בתערוכת הרכב בבייג'ין

שוק הרכב הגדל בסין קורץ ליצרניות ותערוכת הרכב השנתית בבייג'ין הופכת בשל כך לאחת התערוכות המרכזיות והחשובות בעולם

מכירות של 18 מיליון מכוניות חדשות בשנת 2011, מתוכן 2.1 מיליון רכבי שטח, הופכות את השוק הסיני לקורץ יותר מאי פעם עבור יצרניות הרכב ואת התערוכה בבייג'ין לאחת מהתערוכות המרכזיות ביותר מדי שנה, עם יותר הכרזות על דגמים חדשים, דגמי קונספט ודגמים שמותאמים במיוחד לשוק הסיני.
הסינים, שעד לפני שנים מעטות התייחסו לרכבי שטח כאל כלי עבודה בלבד, גילו את הכלים המפוארים והמפנקים יותר, וכמובן גם היקרים יותר, והם לא מהססים לשלם את המחיר. בשל רמות המיסוי בסין, המחיר הממוצע של רכב שטח סביר עומד על כ-100 אלף דולר, בעוד מחירו של פורשה קאיין יכול להגיע עד 400 אלף שטרות ירקרקים (מזכיר במשהו מדינה אחרת?)...
המדיניות הרשמית מעודדת פיתוח ומכירה של כלי רכב חסכוניים וירוקים, אבל יש שכבה לא קטנה של מתעשרים חדשים שרוצים להפגין את עושרם בכל מחיר, וזה כולל גם את כלי הרכב שהם רוכשים. ואם יש עגל שרוצה לינוק, מיד מתייצבות כל הפרות ומציעות את מרכולתן. 

אחד רנגלר עם דרקון גדול

אחד רנגלר עם דרקון גדולאחד רנגלר עם דרקון גדול

כך ראינו למשל ג'יפ רנגלר במהדורה מיוחדת, בצבע שחור עם ציורי דרקונים, כמחווה ל''שנת הדרקון'' הסינית. קשה להניח שמעבר לקוסמטיקה הג'יפ הזה שונה במשהו מכל רנגלר אחר, אבל מה לא עושים בשביל להגדיל את נתח השוק... לקרייזלר יש תוכניות מרחיקות לכת לגבי עתיד המכירות שלה בסין, כולל שיתופי פעולה עם יצרנים מקומיים. ואת זה, אגב, עושות כמעט כל היצרניות הגדולות, לא מבחירה אלא כאילוץ שנכפה עליהן על ידי ממשלת סין.
בלמבורגיני בחרו את התערוכה בבייג'ין כדי לחשוף לראשונה את רכב השטח החדש שלהם, האורוס (Urus). הרכב, שייבנה על הפלטפורמה החדשה של הפורשה קאיין, יצוייד במנועי V-10 ו-V8, והוא יכוון גבוה מאוד בסולם המחירים. מתוך 3000 היחידות המתוכננות להיבנות בכל שנה, חלק לא מבוטל יגיע לסין ורשימת ההזמנות כבר נפתחה, למרות שהייצור יחל רק בשנה הבאה.
חשיפה נוספת היתה לריינג' רובר איווק בגרסה המיוחדת בעיצובה של ויקטוריה בקהאם, לדגם הקונספט של אודי Q3 RS, ל-MG אייקון, לאורבן של פיג'ו ולעוד מספר לא מבוטל של דגמים מייצור מקומי. 

למבורגיני אורוס

למבורגיני אורוסלמבורגיני אורוס

האיווק של בקהאם

האיווק של בקהאםהאיווק של בקהאם

תגובות

0 תגובות