שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הונדה משחקת אותה בקטנה

גם הונדה מכוונת לשוק הקרוס-אוברים הקטנים, עם דגם חדש שיבוסס על הדור הבא של הג'אז

ההונדה ג'אז היתה תמיד עוף שונה בסגמנט הסופר-מיני: היא היתה תמיד גדולה יותר מהסופר-מיני של היצרניות האחרות, מאובזרת יותר, חסכונית יותר בדלק, יקרה בצורה משמעותית מכולן (לפחות בשוק הישראלי) והוצעה ברחבי העולם במגוון קטן יחסית של גרסאות. עתה, לקראת השקתו של הדור הבא (בעוד כשנה), בהונדה מתכננים להרחיב את היצע הגרסאות, כשאחת מהן תהיה קרוס-אובר.
נכון להיום לא שוחררו פרטים מרובים, אך ההנחה היא שהדור הבא יקבל את אותם המנועים הנמצאים בג'אז הנוכחית, במיוחד את ה-1.2 ליטר החסכוני, עם תיבת הילוכים ידנית או רציפה. יימשך בוודאי גם ייצורו של דגם היברידי ועבור השוק האירופאי אולי נראה סופסוף דגם עם מנוע דיזל, למרות שמנועים כאלה הם לא באג'נדה של הונדה.

הדור הנוכחי של הג'אז

הדור הנוכחי של הג'אזהדור הנוכחי של הג'אז

מבחינת מערכות ההנעה, הג'אז כבריוצרה בגרסת AWD ולהונדה יש מספיק ניסיון בייצור כלי רכב עם הנעה בכל הגלגלים כך שתוכל להציע מערכת סבירה, למרות שהצפי הוא שמרבית המכירות – כפי שזה קורה בכל הדגמים בסיגמנט הזה – יהיו של דגמים עם הנעה קדמית בלבד.   
הונדה מפעילה כבר כעשור מודל עסקי מעניין, לפיו ייצור כלי הרכב שלה נעשה במוקדים רבים, קרוב ככל האפשר לשווקי היעד. הג'אז הנוכחית מורכבת בעשרה מפעלים ברחבי העולם וכעת מושלמת הקמתו של מפעל נוסף במקסיקו, ממנו יעשה השיווק לצפון ומרכז אמריקה. המטרה היא להגיע לייצור של כ-400 אלף ג'אז מדי שנה, ובהונדה מקווים שהקרוס-אובר יסייע להם להגיע למספרים האלה.
לקריאה נוספת:

תגובות

0 תגובות