שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ה''קורבן'' הבא – ניסאן פאת'פיינדר

עוד רכב שטח קשוח מפנה את מקומו ליורש רכרוכי משהו, ומשאיר אותנו עם פחות אופציות לרדת לשטח

הפאת'פיינדר של ניסאן לא זכה בארץ לפופולאריות הגדולה שלה זכה קודמו, הטרנו. זה אולי קשור לתג המחיר שעלה ואולי גם לעובדה שמעט מאוד קונים מחפשים רכב שטח קשוח, כזה עם שלדת סולם מסיבית שאליה רתום המרכב. זאת כנראה גם הסיבה שהביאה את ניסאן להחלטה שהדור הבא של פאת'פיינדר יהיה כלי שונה לחלוטין: מרכב אחוד, מתלים נפרדים לכל גלגל ואוריינטציית כביש מובהקת.
הדגם החדש, שמכירתו תחל בעוד כמה חודשים כדגם 2013, פוזל חזק לשוק האמריקאי, במיוחד כרכב הסעות לנשות הפרברים. ככזה, החלוקה הפנימית בתוכו תאפשר שבעה מושבים נוחים שכולם פונים לכיוון הנסיעה (ולא מושבי עינוי קטנים בתא המטען) – ותהיה גם אופציה לדגם 2X4 שיהיה ככל הנראה להיט המכירות... העיצוב החיצוני יהיה רך יותר בהשוואה לקודמו הקופסתי, עם קווים קמורים וזורמים יותר, בדומה לאינפיניטי JX החדש, איתו הוא חולק פלטפורמה.

היצע המנועים יישאר כמו זה של הדגם היוצא, וזה אומר מנועי בנזין ודיזל בתצורת V-6, משודכים לתיבת הילוכים רציפה, משהו יותר דופן ב-SUV בסדר גודל כזה. המנועים יותקנו לרוחב, מה שיתרום להקטנת תא המנוע והגדלת מרחב הפנים לנוסעים. מבחינת מערכת ההנעה, גם בדגמים שיצוידו בהנעה בכל הגלגלים הכוח ינותב תחילה לגלגלים הקדמיים ורק עם איבוד אחיזה יועבר גם אחורה. תהיה אופציה לחלוקת שווה של הכוח קדימה ואחורה, לשיפור העבירות. ודבר אחרון אבל הכי חשוב (בעינינו לפחות) – לא יהיה הילוך כוח...
וכך הולך עוד רכב שטח בעל יכולות בדרכו של עולם והופך לרכיכה שהשטח העיקרי שלה הוא העיר.

תגובות

0 תגובות