שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רכב השטח שאף פעם לא יהיה לנו – טנדר לנד קרוזר סדרה 70

טויוטה הוסיפה גרסת תא נהג כפול לקרוזרים מסדרה 70 ולנו רק נשאר להתפלל שאולי-אולי יש סיכוי שיגיעו אלינו

הלנד קרוזרים סדרה 70 תופשים מקום נכבד בחלומות הרטובים של כל פריק שטח. הם קשוחים, עבירים ואמינים. רכבי עבודה לכל דבר, מעין טרקטור בתחפושת של רכב שטח. לישראל הגיעו בשנת 98 – ועד עכשיו לא ברור למה ומדוע – כמה עשרות קרוזרים מהדגמים 73 ו-75 בתצורה צבאית (שתי דלתות בלבד עם ספלי אורך מאחור), אבל בעולם הגדול יש לסדרה הזו גם תצורות אחרות: טנדר חד-קבינה וגרסת נוסעים עם ארבע דלתות.
עכשיו הצטרף לליין דגם נוסף - טנדר דבל-קבינה. הדרישה לדגם הזה הגיע מהשטח, בעיקר מאנשי המכרות באוסטרליה, אבל גם מכיוון החוואים בארץ הקנגורו. הדרישה היתה כה גדולה, שצצו באוסטרליה סדנאות שהתמחו בבניית דגמים כפולי קבינה. בטויוטה ראו כי טוב, והחליטו להצטרף לחגיגה. הדגם החדש מגיע עם מנוע דיזל V-8 בנפח 4.5 ליטר (מנוע הדיזל המיתולוגי עם שש הבוכנות בנפח 4.2 ליטר כבר לא בהיצע). המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית עם חמש מהירויות, ההנעה 4x4 היא לא קבועה, כמובן עם הילוך כוח. כושר ההעמסה הוא בדיוק טון אחד, ומיכל דלק של 130 ליטר נותן לרכב טווח נסיעה מכובד.

למרות הייעוד כרכב עבודה, אפילו בדגם הסטנדרטי יש כמה אביזרי פינוק כמו מערכת שמע עם חיבור Bluetooth ואפשרות לענות דרכה לטלפון הנייד. ברמת הגימור הגבוהה יותר, GXL, יש גם נעילת דלתות מרכזית, חלונות חשמליים, פנסי ערפל ושטיחי רצפה... אבל מה שמעניין יותר, לפחות אותנו, היא העובדה שהדגם הזה מגיע עם שתי נעילות רוחביות מקוריות מבית החרושת.
עד היום ידענו שסדרת ה-70 לא מיובאת לארץ משום שהרכב לא עומד בתקנות זיהום האוויר הנהוגות בישראל. אבל מנוע ה-V8, שמספק  כ-200 כ''ס וכ-45 קג''מ (שמתקבלים כבר ב-1200 סל''ד) עומד בתקן יורו 4 ובדגם החדש יש כרית אוויר גם לנוסע... אז אולי יש סיכוי שנראה שוב קרוזרים חדשים מהסדרה הזו בארץ?

גרסת הנוסעים

גרסת הנוסעיםגרסת הנוסעים

הגרסה הצבאית

הגרסה הצבאיתהגרסה הצבאית

טנדר חד-קבינה

טנדר חד-קבינהטנדר חד-קבינה

טנדר מסדרה 70 גורר רכבת-כביש

תגובות

0 תגובות