שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי: חושבים על ייצור טנדרים

האם נראה בקרוב טנדר מתוצרת החברה הקוריאנית? ביונדאי אומרים כי הם שוקלים את הנושא

בעשור האחרון עברה יונדאי מהפך אדיר הן באיכות כלי הרכב שהיא מייצרת והן בכמותם, והיום – יחד עם החברה האחות קיה – היא היצרנית הרביעית בגודלה בעולם. גם בארץ אנחנו מרגישים את המהפך, וכלי רכב של יונדאי/קיה (כל אחת מהן מיוצגת בישראל על ידי יבואן אחר) מובילים את טבלאות המכירות אצלנו. אבל משהו חסר בהיצע של יונדאי, משהו שיכול להגדיל עוד יותר את המכירות – טנדרים. פרט זה חשוב במיוחד בשוק האמריקאי, שבו נתח גדול מהמכירות הוא של טנדרים.
סגן נשיא החברה, לי-אין צ'אול, שרואיין השבוע במגזין Automotive News, הצהיר כי הנושא נבחן כל הזמן, ובסופו של דבר יגיע היום בו נראה טנדר מתוצרת יונדאי. בחברה מתלבטים האם ללכת לכיוון של טנדרים גדולים, דוגמת הפול-סייזים האמריקאים, בינוניים דוגמת הטנדרים היפניים או טנדרים קלים שמתאימים לארצות מתפתחות.

אחד השיקולים שמעכבים את קידום הפיתוח, הוא עניין המיסוי. הסכם סחר שנחתם בין דרום קוריאה לארה''ב לפני כשנה, הסיר את כל המכסים המוטלים על כלי רכב שמיוצרים בקוריאה ומיובאים לארה''ב, מלבד טנדרים וכלי רכב מסחריים. על כלים אלה חל מס בסך 25 אחוז, שיבוטל החל משנת 2021. סביר להניח שלקראת ביטול המס נראה התקדמות מהירה יותר לקראת טנדר עם סמליל יונדאי. וככלי עבודה, אולי נחזור ונראה רכב שטח קשוח יותר, עם הילוך כוח, יצור שנעלם מההיצע של יונדאי עם הפסקת הייצור של הטראקאן.

עד אז נסתפק בתמונות של טנדר קונספט שהציגה קיה כבר ב-2004, שנראה דומה להפליא לטנדרים מוכרים המיוצרים ביפן.   

 

תגובות

1 תגובות

1

צח

08 באפריל 2013 ב 19:57

פחות רכב פנאי ויותר רכב עבודה.

גם נמוך וגם תחת ארוך, לא מתאים לשטח. נפרדתי מהאנטר כי שדרוג אמר ארגז ארוך יותר.
פחות רכב פנאי ויותר רכב עבודה.