שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדגם ההיברידי של סובארו XV הושק ביפן

השילוב של מנוע חשמלי במערכת ההנעה הקיימת יביא לצריכת דלק של כ-20 ק"מ לליטר

הסובארו הראשון עם מערכת הנעה היברידית החל להימכר השבוע ביפן. מדובר בדגם מסדרת XV, עם מנוע הבוקסר המוכר בנפח 2.0 ליטר, המספק 148 כ''ס, אליו שודך גם מנוע חשמלי עם 13.4 כ''ס המניע את הרכב במהירויות נמוכות ומוסיף כוח למנוע הבנזין בעת הצורך. הדגם הזה הוצג לראשונה בתערוכת הרכב של ניו יורק בחודש אפריל שנה זו, והוא הרכב ההיברידי הראשון של סובארו מאז ומעולם.

 

מערכת ההנעה וחלוקת המשקל הרוחבית הסימטרית של סובארו נשמרה, עם מרכז כובד נמוך למרות מרווח הגחון הגבוה יחסית (כ-22 ס''מ), וכדי לשמור על איזון המשקל המצבר שדרשו להנעה החשמלית הותקן מאחור, מתחת לרצפת תא המטען. ההנעה לכל הגלגלים פועלת בכל מצב, גם כשרכב נע במהירויות נמוכות. תיבת ההילוכים הרציפה של הדגם הרגיל שונתה במעט כדי להתאים אליה את המנוע החשמלי, המותקן בצמוד אליה.

סובארו ניצלה את השקת הדגם החדש למקצה שיפורים קל לעומת הדגם הרגיל, הכולל עדכון מערכת המתלים, בידוד רעשים טוב יותר, עיצוב חדש לחישוקי האלומיניום, סכמת צבעים ייחודית לדגם ההיברידי ומערכת Eco-Cruise Control שמסייעת לנהג להשיג צריכת דלק נמוכה ככל האפשר.
על פי נתוני החברה, צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על כ-20 ק''מ/ליטר, בתנאי אמת הנתונים יהיו בוודאי  נמוכים יותר.
כרגע לא ידוע אם הדגם הזה יגיע אלינו, ואם יגיע בכמה יהיה יקר יותר מהדגם הרגיל.               

תגובות

2 תגובות

1

DNRO

26 ביוני 2013 ב 18:14

מערכת ההנע של סובארו היא אה-אה-סימטרית

מערכת ההנע של הסובארו XV היא אה-אה-סימטרית, כלומר סימטרית לחלוטין.

2

Ogash Ofer

26 ביוני 2013 ב 20:20

מערכת ההנע של סובארו היא אה-אה-סימטרית

אכן מערכת ההנעה של סובארו וגם חלוקת המשקל הרוחבית בסובארו היא סימטרית לחלוטין - זה חלק בלתי נפרד מהיכולת הדינאמית של סובארו - וחלק מגאוות היצרן.
בשמו של עופר אדר (הכותב) אתקן זאת בכתבה.
ולך המגיב הזריז - ראשית תודה, שנית כל הכבוד על הקריאה (אנו רק רצינו לוודא כי אכן קוראים את הכתבות) ושלישית - אתה מוכרז כיקיר המערכת ומוזמן להדרכת נהיגה.