שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מה חדש בתערוכת פרנקפורט

בתערוכת הרכב הדו-שנתית, שמבשרת על תחילת שנת המודל 2014, יוצגו באופן רישמי כמה דגמים חדשים של רכבי שטח, כמה מתיחות פנים ורכב קונספט אחד מעניין

תערוכות הרכב הדו-שנתיות של חודש ספטמבר, זו של פרנקפורט שנערכת בשנים לא-זוגיות וזו של פריז הנערכת בשנים זוגיות, מבשרות על תחילתן של שנות מודל. שלא כמו בישראל, שבה שנת הייצור של רכב נקבעת על פי התאריך הקלנדרי, בארצות הנאורות שנת המודל נקבעת על ידי היצרנים וכך נוכל לראות בתערוכה הקרובה בפרנקפורט, שתיפתח בשבוע הבא, את מיטב דגמי 2014 (קישור לסיקור התערוכה הקודמת).

בתחום המעניין אותנו, רכבי השטח, יוצגו שני דורות חדשים לדגמים מוכרים ועוד דגם אחד חדש לחלוטין, כמה מתיחות פנים ודגם קונספט אחד מסקרן ומעורר עניין. אז מה יהיה שם? דור חדש לב.מ.וו X5 (עליו אפשר לקרוא כאן) וגם לניסאן X-TRIAL (ראו כאן), דגם חדש לחלוטין של מרצדס, ה-GLA, מתיחת פנים לדאצ'יה דאסטר, לדיסקברי 4, לריינג' רובר איווק, לרנו קולאוס, לסקודה יטי, ללנד קרוזר (ראו כאן) ולסאנגיונג קוראנדו.

ה-GLA יהיה הקרוס-אובר הקטן ביותר בהיצע של מרצדס, עם מבחר של ארבעה מנועים, שניים שותי בנזין ושניים לוגמי סולר, כולם עם ארבע בוכנות. הבנזין בנפחים של 1.6 ו-2.0 ליטר, עם 155 ו-208 כ''ס סוס, בהתאמה הדיזל בנפחים של 2.0 ו-2.2 ליטר, עם 135 ו-168 כ''ס. הדגם הבסיסי יונע רק באמצעות הגלגלים הקדמיים, אך תהיה אופציה גם להנעה 4X4.

אבל הדגם שיעורר כנראה את הסקרנות הרבה ביותר בתערוכה הוא קרוס-אובר מבית יגואר, שיוצג כדגם קונספט. השמועות על כניסתה של החברה לתחום רכבי השטח מתרוצצות ברשת (וגם אצלנו) כבר זמן רב, וסופסוף הבשילו לכדי משהו שאפשר להציגו לקהל. בניגוד למה שפורסם עד כה לא מודבר בריינג' משודרג, אלא בדגם חדש לחלוטין שיתבסס על פלטפורמה שנלקחה מאחד מדגמי הספורט של יגואר. הכוונה היא לייצר קרוס-אובר מהיר שמיועד בעיקר לכביש, בסגנון הב.מ.וו X6 או האודי Q7 ולא משהו שאפשר יהיה לרדת איתו לשטח, אלא אם כן זה יעשה בזהירות רבה. מאוד.      

תגובות

0 תגובות