שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אאודיQ1 תגיע ב-2016

בכך יושלם היצע דגמי הקרוס-אובר של החברה, שיכלול ארבעה דגמים בגדלים שונים

לאחר תקופה ארוכה של חרושת שמועות, הודיעה השבוע חברת אאודי כי לקראת 2016 תציג את הקרוס-אובר הקטן ביותר בליין שלה, שיקבל את השם Q1. הוא יצטרף לאחיו הגדולים יותר, הנושאים את השמות היצירתיים Q3, Q5 ו-Q7. הצעד של החברה מובן, לאור הנתונים של השנה האחרונה: קרוב ל-30 אחוז מרכבי אאודי שנמכרו היו קרוס-אוברים למיניהם, והצפי הוא שהנתון הזה יגדל עד ל-35 אחוז בשנת 2020.

כמו שקורה בדרך כלל בהכרזות כאלו, לא פורסמו שום פרטים טכניים, אך כמעט בטוח שהדגם החדש ייבנה על פלטפורמת ה- MQB של קונצרן פולקסוואגן, פלטפורמה שבעזרתה מקווים בקונצרן להפוך ליצרן הרכב הגדול ביותר בעולם עד לסוף העשור.

מדובר במכונית קטנה, שאורכה לא יעלה על ארבעה מטר, עם שלוש וחמש דלתות. היצע המנועים יהיה דומה לזה של הסופר-מיני מבית אאודי, ה-A1, שכולל היום מנועי בנזין בנפחים 1.2, 1.4 ו-2.0 ליטר, ומנועי דיזל בנפח של 1.6 ו-2.0 ליטר. המנועים יותקנו לרוחב, ותהיה אופציה להנעה2X4  או לקוואטרו 4X4.

באאודי פרסמו סקיצה של הדגם החדש, שנראה מאוד מאסיבי וכוחני, עם צמיגי ענק המוצבים ממש בקצות המרכב. מכאן ועד הדגם שייוצר בפועל, המרחק בוודאי יהיה לא קטן. נהיה חכמים יותר בשנה הבאה, עת  יוצג ה-Q1 כדגם קונספט באחת מתערוכות הרכב הגדולות.  

מבחן דרכים ל-Q3

מבחן דרכים ל-Q5

מבחן דרכים ל-Q7

תגובות

0 תגובות