שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ב.מ.וו מעדכנת שוב את ה-X1

לקראת שנת המודל 2014, הקרוס-אובר הקטן יעבור מקצה שיפורים נוסף

ה-X1, הקרוס-אובר הקטן ביותר בהיצע של ב.מ.וו, הגיע לשווקים בשנת 2009 וכבר הספיק לעבור מתיחת פנים מסיבית בשנה שעברה. אבל המתיחה הזו ככל הנראה לא היתה מספקת, שכן לקראת שנת המודל הבאה יעבור הדגם שינויים נוספים, הן חיצוניים והן פנימיים (למבחן דרכים ל-X1 המקורי).

מבחוץ, הבימר יקבל פנסים לנהיגת יום כסטנדרט, חישוקי גלגל חדשים בקוטר 17 אינץ', גימור שונה לחלק האחורי וסכמות צביעה חדשות. בחלק הפנימי יתווספו אופציות לחומרי הריפוד, כולל לוח השעונים. אבל החלק המעניין ביותר בשיפורים הוא דווקא וירטואלי: תקשורת מבוססת אינטרנט שמספקת ב.מ.וו ללקוחותיה.

אם פעם השירותים הללו ניתנו כדי לדווח על תקלות או לאיכון כלי רכב שנתקעו, היום הם מערכת תקשורת מלאה, המתבצעת באמצעות אפליקציות דרך סים המותקן במכונית עצמה באופן קבוע או דרך הסמארטפון של הלקוח, גם אייפון וגם אנדרואיד. מעבר לחלק הבידורי (החשוב בעיקר להורים לילדים), המערכת יודעת לספק גם מידע חיוני, כמו ניתוח של מזג אוויר ודיווח על תנאי דרך קשים.

מבדיקות של גורמי תאונות דרכים במקומות שונים בעולם עולה, כי השימוש – ואפילו רק הדיבור – בסלולר, הפך לגורם משמעותי ביותר כסיבה לתאונות. מערכת תקשורת כמו שמציעה ב.מ.וו יכולה להוות סכנה גדולה עוד יותר, אבל מהצד השני היא יכולה להיות נדבך נוסף בדרך למכונית אוטונומית, כזו שיודעת להתנהל עצמאית ללא התערבות הנהג (ןכך עושים זאת בצבא ארה''ב). ואז אפשר לדבר בסלולר כמה שרוצים...

תגובות

0 תגובות