שטח 4X4 > כתבות > חדשות

תמונות ראשונות - ג'יפ רנגייד

הרכב הקטן ביותר של החברה נחשף בתערוכת המכוניות בג'נבה. אצלנו ברבעון הראשון של 2015

הקולות שהחלו להישמע בחברת ג'יפ עם ההשתלטות של פיאט על קונצרן קרייזלר, שדיברו על דגמים חדשים שיתבססו על דגמי פיאט, העלו בזמנו גל של תגובות ברשת שתהו לאן פניה של החברה מועדות. האם תזנח כליל את הזיקה לשטח, ותתחיל לייצר רק קרוס-אוברים רכרוכיים שמיועדים לכביש בלבד?

הצ'ירוקי החדש הוכיח שאפשר אחרת, לייצר פלטפורמה אחת שתיתן תשובה גם למי שנוסע רק על האספלט עם גיחות קטנות לשבילים מהודקים, וגם למי שרוצה לרדת לשטח קשוח יותר, ואת זאת השיגו עם מגוון של דגמים שבהם מערכות הנעה שונות, שהבכיר ביניהם מבחינת השטח הוא ה- Trailhawkשקיבל את חותמת ה- trail rated.

ועכשיו חוזרת ג'יפ עם אותה מתכונת אבל עם רכב קטן עוד יותר, ה- Renegadeשהוצג ממש בימים אלה בתערוכת הרכב בג'נבה. הדגם החדש, כפי שדיווחנו כבר בעבר, מבוסס על מכלולי פיאט 500X והוא יהיה הדגם הראשון של החברה שייוצר אך ורק מחוץ לארה''ב, וזה יקרה במפעלי פיאט באיטליה.

גם לרנגייד תהיה גרסת  Trailhawkשתגיע עם הילוך כוח, בקרת נסיעה במורד ובורר מצבים לנסיעת שטח עם חמש אפשרויות בחירה, ביניהן נסיעה בחול ובשטח סלעי. הגרסה הזו תהיה מוגבהת יותר מהגרסאות האחרות, תגיע עם צמיגי AT על חישוקים בקוטר 17 אינץ', עם זוויות גישה ונטישה טובות.

מבחר המנועים לשוק האירופאי  יכלול את המולטי-אייר של פיאט בנפח 1.4 ליטר, עם 140 או 170 כ''ס (במנוע עם הטורבו), את הטייגר-שרק של קרייזלר בנפח 2.4 ליטר עם 184 כ''ס, ושני מנועי דיזל של פיאט עם 120 כ''ס (1.6 ליטר) ו-140 כ''ס (2.0 ליטר).

גם היצע תיבות ההילוכים יהיה גדול יחסית, עם שתיים ידניות, אחת עם מצמד כפול ועוד אחת אוטומטית עם תשע מהירויות.

מהבחינה החיצונית מדובר ברכב קופסתי, מעין צ'ירוקי מוקטן, עם אותו גריל מעורר מחלוקת. אלמנט נחמד הוא חלון הגג הכפול שהפנלים שלו ניתנים להסרה מוחלטת.

הרנגייד צפוי להגיע לארץ ברבע הראשון של 2015 , ועל הנייר נראה שה- Trailhawk  - אם יגיע אלינו - יהיה הג'יפון רב היכולת ביותר בארץ. מה שיקבע אם יימכר טוב, זה רק התמחור...

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

21 במרץ 2014 ב 11:39

ג'יפ רנגייד

האם שווה לחכות ?האם תחליף לג'ימני ?

2

pinister

18 באפריל 2014 ב 09:41

ג'יפ רנגייד


לפי המפרטים המפורסמים באתרים השונים הרכב הזה, לפחות בגירסת הטרייל הוק, יגיע רחוק.

3

levi33

15 בנובמבר 2014 ב 19:11

כתבה חדשה - תמונות ראשונות - ג'יפ רנגייד


בוודאי שווה לחכות. לאן יש למהר.?

מבחנים מול הג'ימני והטריוס יהיו מעניינים.