שטח 4X4 > כתבות > חדשות

סדרה של דגמים חדשים לחברת ג'יפ

במהלך השנתיים הקרובות, צפויה החברה להציג לא פחות משבעה דגמים חדשים או מחודשים

בעבר, כתבנו לא מעט על התוכניות העתידיות שיש לפיאט עבור מותג ג'יפ, בו היא תולה תקוות גדולות להגדלת היקף המכירות שלה וכמובן גם לרווחיה (ולמי שעוד לא הפנים, פיאט שולטת היום בקרייזלר, חברת האם של חטיבת ג'יפ). השבוע פורסמה תוכנית מסודרת של דגמי ג'יפ חדשים ומחודשים, שיגיעו לשווקים במהלך השנתיים הקרובות.
הסנונית הראשונה תהיה הגרנד צ'ירוקי, שעבר מתיחת פנים ויוצג כבר בתערוכת הרכב הקרובה בדטרויט, במהלך חודש ינואר הקרוב. השינויים לעומת הדגם הנוכחי יהיו ככל הנראה מינוריים, קצת קוסמטיקה חיצונית ומעט שיפורים בתא הנוסעים. היצע המנועים לא ישתנה, והוא יכלול את מנועי הבנזין והדיזל בתצורת V-6 שכבר מוכרים לנו. בארצות שמעבר לים, אפשר יהיה לקבל גם את ה-Hemi בנפח 5.7 ליטר עם 8 בוכנות ואת ה-SRT עם נפח של 6.4 ליטר. כל הדגמים יקבלו את תיבת ההילוכים האוטומטית של ZF, עם שמונה מהירויות. המכירות יחלו בהמשך שנת 2013.

באמצע השנה הבאה, נקבל את מחליפו של הליברטי/צ'ירוקי, שירוכך יחסית לדגם היוצא. הליברטי החדש ייבנה על הפלטפורמה המשמשת היום את הדודג' דארט, עם פזילה חזקה לביצועי כביש. מערכת 4X4 חדשה תעזור לו להתמודד גם אתגרי השטח, אך ככל הנראה ללא הילוך הכוח שהיה לו עד כה. הליברטי יצוייד ככל הנראה בדגם מוקטן של מנוע הפנטה-סטאר, בנפח 3.2 ליטר, משודך לתיבת הילוכים שגם היא מתוצרת ZF, עם 9 מהירויות. גם דגם זה צפוי להיות מוצג בתערוכת דטרויט בחודש הבא.
לקראת סוף 2013, תחל ג'יפ לשווק ערכת הסבה לרנגלר שפרטיה טרם נמסרו, אך תוארה ''כמשהו שלא היה אפשרי עד כה''. ההנחה היא שמדובר בערכת הסבה לטנדר, לאחד מדגמי הקונספט שהוצגו בשנים האחרונות: J-12 או Mighty FC.
בתחילת 2014 נפגוש את מחליף הקומפאס/פטריוט, גם הוא ככל הנראה על פלטפורמת הדארט. בהמשך אותה שנה נקבל את הדגם הקטן ביותר שיהיה בהיצע של ג'יפ, שיתבסס על הפיאט 500X. המטרה היא כלי חסכוני עם עבירות סבירה, שתבדל אותו ממתחריו בשוק הקרוס-אוברים הקטנים.
ולבסוף, בג'יפ עדיין לא זנחו את התוכניות לבניית הגרנד ואגוניר, SUV גדול עם שבעה מושבים. אם יוחלט לצאת גם איתו לדרך, הוא צפוי להגיע לאולמות התצוגה לקראת סוף 2014.      

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

12 בדצמבר 2012 ב 10:21

עופר - דאג למבחן דרכים - לא אגיד לך לא!