שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים ב.מ.וו BMW X6

ה-X6 החדש מנסה לפנות לקהל רחב יותר בדור השני, עם מכונית שמרגישה עגולה יותר

 

ברוח התקופה

 

 

לא ממש אהבתי את ה-X6; רעיון רכב הפנאי דמוי הקופה-4-דלתות נשמע כמו מתכון שנוצר מהצמדות של שני דפים בספר בישול.

התוצאה הסופית היתה לא כל כך יפה, אבל מאוד מרשימה, ועם ההצלחה במכירות (כרבע מיליון מכוניות נמכרו מהדור הראשון) קשה להתווכח. והסימן הברור ביותר להצלחה הוא חיקויים – X4 בתוך המשפחה, וכמובן ה-GLE קופה של מרצדס.

ועכשיו הגיע זמנו של הדור השני. 

 

עצבני, אבל פחות

 

 

במבט ראשון, ה-X6 החדש דומה לדור הראשון עם קו ה''דמוי קופה'' והמראה האגרסיבי. אבל העיצוב עגלגל יותר, כאילו הרכב ביקר בסדנה לטיפול בכעסים – ועדיין, פנסי הקסנון ופסי הלד בחרטום הרחב יגרמו לאנשים לפנות לכם את המסלול השמאלי מבלי שתצטרכו להבהב.

תא הנוסעים מזוהה מיד כב.מ.וו, הן מבחינת העיצוב והן מבחינת איכות החומרים, שפע העור עם התפירה הכפולה, תאורת הלד (עם אפשרות בחירת צבע) ומסך גדול (''10.25) המשרת את מערך ה-i-Drive המוכר, שנעזר במשטח רגיש למגע בראש חוגת התפעול, עליו אפשר לשרטט מספרים עם האצבע.

ריפוד עור בהיר (שנראה מצוין אבל נוטה להתלכלך מהר) תורם גם הוא למראה מרשים מאוד. תנוחת הישיבה גבוהה, והמרווח מצוין, עם תחושת גודל, ובמיוחד רוחב, עצום (ה-X6 רחב יותר מסדרה 7!).

 

אנחנו בגרסת הכניסה, ורמת האבזור טובה – מושבי עור חשמליים עם זיכרונות, דיסק קשיח למוסיקה, חיישני חניה לפנים-אחור, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, דלתות ואקום, גג שמש וחישוקי ''19. מי שרוצה יותר, יוכל לבחור בחבילת אבזור עם מחיר מכובד – 60,000 שקלים - שכוללת מצלמות מעוף-ציפור, מושבים משודרגים, חישוקי ''20, מערכת קול של הרמן-קרדון ועוד.

אנחנו היינו מוותרים על התענוג היקר. אם כבר, הדבר היחיד שחסר לנו היה אביזרי בטיחות מתקדמים – ניטור שטחים מתים, מערכות בלימה עצמאית, שמירת נתיב וכן הלאה – שלא מוצעים אפילו כחלק מחבילת האבזור היקרה.

להזכירכם – חלק מהמערכות הללו ניתן לפגוש במכוניות שעולות בערך כמו חבילת האבזור... מאחור מרווח הברכיים טוב, ורק מרווח הראש יהיה חסר לגבוהים (במיוחד כאשר רוצים להישען לאחור). אלא שכדי לפנות מקום לראש, מיקמו את המושב נמוך – וזה לא ממש נוח. תא המטען גדול ומציע פתיחה וסגירה חשמלית. 

 

גרסת המבחן היא, כאמור, גרסת הכניסה (590,000 שקלים) שמציעה מנוע דיזל בנפח 3.0 ל' שמציע 258 כ''ס (13 יותר מהקודם) ו-57.1 קג''מ. תיבת 8 הילוכים מעבירה את הכח לארבעת הגלגלים.

נתון התאוצה ל-100 זריז למדי – 6.7 ש' (שיפור של 0.8 ש') – אבל מה שמנוע הדיזל הזה עושה הכי טוב זה להיות בשקט.

נכון, מבחוץ אפשר לזהות את הצליל האופייני, אבל בתא הנוסעים, למעט רעד קל מאוד בעמידה, הוא לא מורגש, והצליל שבכל זאת חודר פנימה נעים ומאוד לא ''דיזלי''. והוא חזק. המנוע הזה גורם ל-2140 הק''ג של ה-X6 להרגיש כמעט קלילים.

 

למעט השהיה קלה ביציאה מהמקום, הכח זמין בכל מקום, ובמהירות נמוכה התגובה (במיוחד במצב ספורט) של המנוע מביאה לתאוצה חזקה במידה מפתיעה. גם בהמשך הביצוע זריז, אבל השקט, הן מכיוון המנוע והן בכלל, משבש את תחושת המהירות. רק המכוניות מסביב, שנשארות הרחק מאחור, מבהירות באיזו קלילות ה-X6 מתקדם. הפתעה נוספת נרשמה במשאבת הדלק – אולי זו מערכת העצור-סע, אולי משהו אחר, אבל נראה שאנשי ב.מ.וו לא סתם מדברים על כך שהדור החדש חסכוני יותר מהקודם ב-%19: אנחנו קיבלנו ממוצע של 9.5 ק''מ/ל' ובשיוט 14.8 ק''מ/ל', נתונים מפתיעים לטובה בהתחשב בקצב הנהיגה ובמשקל של הרכב. 

 

 

ה-X6 מיישר קו עם הדור האחרון של המכוניות של ב.מ.וו, ומציע נוחות נסיעה מפתיעה לטובה, שרושמת גם שיפור לעומת הדור הקודם. בעיר הוא לא מתרסק גם על שיבושים רעים, אבל במקביל לא תמיד מגהץ בצורה טובה שיבושים קטנים.

מחוץ לעיר הוא יותר טוב במהירות נמוכה יותר (80 קמ''ש) מאשר בגבוהה (110 קמ''ש והלאה), אבל גם שם הוא עדיין בסדר. שוב אין סינון מושלם של שיבושים קטנים, ושיבושים בינוניים מורגשים יותר מהרצוי, אבל הסך הכל נוח. הוסיפו לכך רמת רעש נמוכה (למעט מעט רעשי רוח מהמראות) וקיבלתם כלי שנעים לצלוח בו מרחקים.

 

בכבישים המפותלים ה-X6 ממשיך להרשים, עם עבודת ריסון טובה של המתלים. הנכונות לפנות טובה, וגם זוויות הגלגול בהחלט שפויות. מצד שני, ההגה החשמלי, עם התגבור תלוי המהירות, שהיה בסדר גמור בנהיגה רגילה, מעט קל מדי בנהיגה מהירה – בעיקר סביב המרכז.

בחירה במצב 'ספורט' מוסיפה משקל להגה, ומצב 'ספורט פלוס' מאלחש את בקרת היציבות. אם כי זו האחרונה לא ממש מתנתקת לחלוטין, ותתערב במצבי חרום גם כאשר היא ''כבויה'' לגמרי.

מצב 'ספורט' בתיבת ההילוכים מצוין, והתגובות זריזות, אך ברור שהשלדה הזו, והצמיגים המגודלים הללו, יכולים לטפל בעוד שפע סוסים.

מה לא טוב? הבלמים. נראה כי כל ק''ג שהמנוע מצליח להעלים בקלות, עוברים עם ריבית לבלמים, ונראה שהם מתקשים להתמודד עם השילוב המאסה והמהירות. אבל זה יבלוט רק בנהיגה נמרצת, בעוד בנהיגה יומיומית הם מספקים בהחלט. 

 

בפרק השטח עשינו את מה שהלקוח הקלאסי יעשה – שבילים מפולסים; הרי מי שרוצה שטח אמיתי לא יבחר ב-X6, אפילו שיש לרכב 'מערכת בקרה לירידה במורד'.

בשבילים ה-X מפתיע לטובה עם נוחות נסיעה נעימה, ריסון טוב ושקט. מערכת ההנעה יעילה, ומה שיעצור אתכם הוא מרווח גחון וזוויות לא מרשימות. אבל לטיול רגוע הוא בהחלט שותף טוב.

 

נעים יותר

 

 

ה-X6 הפך לרכב קצת פחות קשוח, וזה לא בהכרח דבר רע. המראה הכללי דומה מאוד לשל דור הראשון, אבל עכשיו הוא קל יותר לעיכול, מעט עגלגל יותר, אם כי החזית עדיין משדרת את האיום הנדרש.

לדעתנו הוא מצליח לכוון עכשיו לקהל רחב יותר – אם כי קרוב לוודאי שעדיין יהיו מי שיחשבו שהנוכחות שלו, מעודנת או לא, היא קצת יותר מדי עבורם (ולהם מציעה ב.מ.וו את ה-X5).

מלבד עניין הקנקן, מדובר ברכב טוב – נוחות הנסיעה טובה, השקט מרשים, יחידת ההנעה נהדרת, היכולת הדינאמית טובה כמצופה, ורק הבלמים לא מיישרים קו עם מה שהרכב הזה מסוגל לעשות.

ההערה העיקרית שלנו לגבי ה-X6 נוגעת לנושא אבזור הבטיחות האקטיבי, שנעדר לחלוטין מהמפרט. אבל בסוף היום לא נתפלא אם גם הדור החדש יזכה להצלחה דומה לשל קודמו, ובצדק.

 

מנוע

מנוע טורבו-דיזל, אורכי, 2993 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 24 שס', תזמון משתנה

הספק/סל''ד 258 כ''ס/4000

מומנט/סל''ד 57.1 קג''מ/1500-3000

מרכב

הנעה כפולה

הילוכים אוטו', 8 היל'

מתלה ק'/א'

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים

צמיגים 255/50-19

מידות

בסיס גלגלים 293.3 ס''מ

אxרxג 490.9x198.9x170.2 ס''מ

משקל 2140 ק''ג

נפח תא מטען 550 ל'

מהירות מרבית (יצרן) 230 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 6.7 שנ'

צריכת דלק (מבחן) 9.5 ק''מ/ל'

מחיר

מחיר 590,000 שקלים

אחריות 36 חודשים

תגובות

0 תגובות