שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים מרצדס Mercedes GLE

מרצדס מעדכנת את רכב הפנאי-שטח-יוקרה / SUV הוותיק, ומחליפה לו את השם בפעם השלישית קבלו את מרצדס GLE

 

בעזרת השם

 

 

כדי לעשות סדר בסימוני הדגמים שלה, הכריזה מרצדס בסוף 2014 על שיטת סימון חדשה. אחת הסיבות, ללא ספק, היא אינפלצית הדגמים אצל מרצדס בשנים האחרונות, בדגש על רכבי פנאי.

אבל זו כמובן לא הסיבה למסיבה הפעם – אלא העובדה שבמקביל לשם החדש, עבר ה-M קלאס, סליחה – GLE – מתיחת פנים. זו כוללת לא רק עיצוב מעודכן ושיפורי גדג'טים מתבקשים, אלא גם את תיבת תשעת ההילוכים החדשה;

ולראשונה בהיסטורית דגמי הפנאי של מרצדס – גם  גרסה היברידית מתוחכמת.  

 

חזות הכל

 

 

אחד הדברים החשובים שקיבל ה-GLE, הוא חזית חדשה. מאחור השינויים מינוריים, וכוללים עדכון לצביר הפנסים ופגושים מעט שונים. ה-GLE החדש נראה טוב ומרשים מקודמו. הוא מצליח ליישר קו עם העיצוב הנוכחי של היצרנית, תוך שהוא שומר על המראה המסורתי של הדגם במבט מהצד בזכות קורת C הזוויתית.   

 

תא הנוסעים

 

 

בחלל הנוסעים עיקר השינוי הינו מסך פיקוד ושליטה מרכזי חדש בגודל ''8, המתנוסס בגאון בחלק העליון של מרכז הקונסולה. לתחושה היוקרתית המתבקשת בתא הנוסעים תרמו יריעות העור שנפרשו לאורך ורוחב החלל הפנימי ברכבי ההדגמה, בצמוד לחבילת תאורה עדינה, ובמיוחד הטוויטרים מבית ''באנג אנד אולפסון'' (היפים שראיתי מימי במכונית).

העדכון בהחלט מצליח לחפות על הגיל של תא הנוסעים. חלל הפנים, כמו בעבר, מציע שפע של מקום מלפנים ומאחור כאחד. כך גם תא המטען הענק (650 ליטר), שרק בגרסה ההיברידית סובל מרצפה מוגבהת (בגלל הסוללות) ונפח מצומצם ביחס לאחיו הרגילים.

 

נוהגים

 

 

כל רכבי ההדגמה צוידו במתלי אוויר שעברו כיול מחודש, אך אלה יוצעו בישראל רק ברמת האבזור הגבוהה. יחד עם כבישים ברמת סלילה שזרה ליושבים בציון, קשה היה ללמוד מה תהיה איכות הנסיעה בארץ.

למרות האמור, במעט המקומות שאכן מצאנו אי אלו מפגעי סלילה, הופתענו לגלות שהנוחות אינה ברמה לה ציפינו - היא לא גרועה, אבל כמו בדור הקודם, מתלי האוויר לא מצליחים לספק את תחושת המרבד המעופף לה למדנו לצפות ממתלים כאלו.

פתחי ביוב שקועים, או רצף מתמשך של שיבושים, הצליחו לעיתים לעבור אל ישבני הנוסעים, ועל כבישים גליים היה מעט מחסור בריסון המרכב. שוב, זה לא שה-GLE לא נוח, אבל עם מתלי האוויר צפינו למעט יותר.

בשאר התחומים שמנעימים את חיי היושבים באוטו – בידוד רעשים, נוחות ישיבה, נינוחות כללית וכדומה – ה-GLE מפגין את היכולת המצופה ממותג פרימיום.   

 

בגלגולו הראשון – אז כאמור, נקרא ML – הציע הדגם יכולת שטח מכובדת (שלדת סולם, הילוך כח). זמן קצר אחריו הגיע ה-X5 של ב.מ.וו והתווה דרך הפוכה – יכולת כביש גבוהה, על חשבון יכולת השטח, ונחל הצלחה רבה.

הדור השני (M קלאס) כבר הלך עם הזרם, וחידד את התנהגות הכביש על חשבון יכולת השטח, כשהדור השלישי המשיך את אותה מגמה, גם אם שמר על יכולת שטח מסוימת. ה-GLE ממשיך את מגמת השיפור בכביש.

בתוואי הררי פתוח ומהיר מציג ה-GLE יכולת מכובדת – זוויות הגלגול המתונות יחסית, יחד עם יציבות כיוונית טובה ואחיזה גבוהה, נתנו לי ביטחון לנהוג אותו מהר, למרות מחסור בפידבק ובלמים שהרגישו כבר עייפים למדי. ועדיין, ה-GLE יאותת לכם בנעימות שהוא מעדיף קצב רגוע יותר.

 

מערכות בטיחות יש בשפע

 

 

בקרת שיוט אקטיבית /  DISTRONIC, ניטור שטח מת, התרעת התנגשות / CPA, התרעת סטייה מנתיב / Lane Keeping Assist ועוד שפע מרשים של צירופי אותיות בלעז. 

קישורים למערכות: ABS, בקרת יציבות / ESP, 

 Attention AssistPre-SafeDistronicCPABAS

מה מזה נקבל אנחנו? בדגמי שישה צילינדרים (ומעלה) תקבלו מערכת התרעת שטח מת והתרעה על התנגשות CPA עם סיוע בבלימה. סה-טו.

 

 

 

חבילת שטח? כן, כמו בעבר. שכוללת עוד 3 ס''מ במרווח הגחון, נעילת דיפרנציאל מרכזית, תיבת העברה עם הילוך כח, ומגוון מוחות אלקטרוניים שנוהגים בשטח – קרוב לוודאי – הרבה יותר טוב מכם. במסלול הקצר שמרצדס הנדסה עבורנו בהשקה, היכולת בהחלט הרשימה.

אבל את מרבית הלקוחות הפוטנציאלים זה לא באמת מעניין: מסך כלל מכירות הדור השלישי בישראל (למעלה מ-170 יחידות), שניים בלבד הוסיפו חבילת שטח (פחות מ-%5 רוכשים את המערכת באירופה)...

 

GLE350 D

 

 

גרסת המנוע החשובה, לפחות אצלנו, היא ה-GLE350 D, שכמו כל גרסאות הדיזל, מקבלת את תיבת תשעת ההילוכים החדשה. המנוע נותר ללא שינוי - 258 כ''ס ו-63.2 קג''מ (החל מ-1600 סל''ד) שמנפק V6 בנפח 2987 סמ''ק.

אין לו שום בעיה להתמודד עם המאסה הכבירה שעל גבו (2175 ק''ג), ובכל לחיצה על המצערת בטווח בין 20 ל-120 קמ''ש הוא מרגיש חזק למדי. בשיוט נינוח על 100 קמ''ש המנוע יושב על תת-סל''ד, פחות מ-1500.

התגובה ללחיצה על המצערת טובה למדי, והתיבה ממהרת להוריד שני הילוכים (או יותר) ולהביא את המנוע לתחום היעיל – זה שינפק לכם את הדחיפה הרצויה לפנים. העברות ההילוכים חלקות למשעי, ובכלל התיבה החדשה מציגה אופי נעים ונינוח.

 

פנאי-שטח-היברידי?

 

 

הסיבוב על גרסת ה-500e היה קצר, עם כ-60 ק''מ נסיעה בסה''כ. מתוכם, הצלחנו אני ועמיתי לנסוע כ-34 ק''מ על כח החשמל בלבד (השיא, אגב, עומד על כ-46 ק''מ, לטענת נציגת החברה).

מנוע 3.0 ליטר עם 333 כ''ס ו-48.9 קג''מ שודך למנוע חשמלי, שבעצמו מנפק עוד 116 כ''ס ו-34.6 קג''מ. יחדיו, עומד ההספק המשולב על 442 כ''ס מרשימים, עם שיא מומנט של 66.2 קג''מ. גרסה זו עושה שימוש בתיבת שבעת ההילוכים המוכרת.

צריכת הדלק המשולבת, כך מרצדס, עומדת על 30.3 ק''מ/ל', כשפליטת המזהמים המוצהרת (במצב אידיאלי) הינה 78 גרם לקילומטר – מרשים. ה-GLE יכול לנסוע על כח החשמל לבדו עד למהירות של 130 קמ''ש.

חמישה מצבים מתוכנתים במערכת הניהול: היבריד – מחשב הרכב שולט על שילוב ההנעה, E-מוד – כוח חשמלי בלבד, E-סייב (SAVE) – המערכת ''שומרת'' על אנרגיה חשמלית לעת צורך, טעינה (CHARGE) – מצב בו המנוע טוען את הסוללות בכל רגע נתון (בנסיעה ובעמידה).

 

התחלנו את הנסיעה במצב האוטומטי, כשההתקדמות נערכת בשקט מופתי. לחיצה חזקה על דוושת המצערת מתגמלת במשיכה מרשימה לפנים, גם אם מעט פחות חזקה משציפיתי, אולי בגלל 290 ק''ג שנוספו למשקל.

ההגה בגרסה זו הרגיש פחות טוב משמעותית, וגם דוושת הבלם היתה עצית ועמומה. בסך הכל, וזו בהחלט הייתה טעימה לא ממצה, נראה שגרסת ההיבריד מעניינת על הכביש לא פחות משעל הנייר. אך למרבה הצער אין, נכון לעכשיו, כוונות לשווקה אצלנו.

 

השם לא אשם

 

 

זריקת הרענון שקיבל רכב הפנאי הגדול של מרצדס, ששיפרה גם את המראה וגם את המפרט, בהחלט משמעותית, שינוי השם קצת פחות. קשה לדבר במונחים צרכניים של תמורה למחיר כאשר היבואנית טרם סגרה את כל הקצוות, ואין עדיין מחירים סופיים או מפרטים ורמות הגימור.

נכון לכתיבת שורות אלו, הוא צפוי להגיע אלינו במהלך ספטמבר-אוקטובר השנה, בגרסאות 350 דיזל ו-400 בנזין (3.0 ל', 333 כ''ס). אז נדע סופית האם הרושם החיובי שה-GLE השאיר עלינו שם, יצליחו לשכנע אותנו באותה צורה גם כאן.

 

קישורים למבחני דרכים לרכבי SUV מדגמים קודמים של מרצדס:

 

 

מבחן דרכים מרצדס Mercedes GL מיום:  10/12/2014 מבחן דרכים מרצדס Mercedes GLA מיום:   12/09/2014 השקת מרצדס GLA בישראל מיום: 30/06/2014 מרצדס Mercedes GL 350 מיום:   23/07/2012 מבחן דרכים - מרצדס Mercedes ML350 מיום:  01/06/2012 לוגם חכם - מרצדס GLK CDI מיום:  20/07/2009 מרצדס Mercedes GLK מיום:   22/06/2009

 

 

סרטון הפרסומת של מרצדס ל-GLE החדש:

 

 

 

מרצדס 350 Mercedes GLE

 

 

מנוע

מנוע אורכי, V6, 2987 סמ''ק, טורבו-דיזל, מסילה משותפת 

תזמון 24 שסתומים, גל זיזים כפול, תזמון משתנה

הספק 258 כ''ס/3600

מומנט 62.3 קג''מ/1600-2400 סל''ד

מרכב

הנעה כפולה קבועה

הילוכים אוט', 9 הילוכים

מתלה ק'/א' מתלי אוויר, עצמות עצה כפולות, מוט מייצב/מתלי אוויר, רב חיבורי, מוט מייצב 

בלמים ק'/א' דיסקים מאוורים

מערכות עזר ניטור שטחים מתים, התרעת התנגשות

צמיגים 235/65-17

מידות

בסיס גלגלים 291.5 ס''מ

אxרxג 481.9x193.5x179.6 ס''מ  

משקל 2175 ק''ג

נפח תא מטען 690 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 7.1 שניות

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 225 קמ''ש

צריכת דלק ממוצע (יצרן) 15.1 ק''מ/ליטר

מחיר

מחיר בישראל - טרם נקבע

אחריות 24 חודשים 

תגובות

0 תגובות