שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים סובארו אאוטבק 2015 Subaru Outback

הסטיישן-שטח של סובארו חוזר לסיבוב נוסף בשבילי ארץ הקודש.
מבחן דרכים לסובארו אאוטבק החדש ברמת גימור XS

 

הורה האחזות

 

 

בעולם הנאור סטיישנים מוגבהים הם דבר די פופולארי. ולמה לא בעצם? בהשקעה כספית קלה למדי, הסטיישן המשפחתי והשימושי מרחיב את אופקיו אל מעבר לאספלט, מבלי להקריב יותר מדי מיכולת הכביש. כך יכול החקלאי להגיע אל הכרמים שלו; חובב הטיולים לא צריך לפחד על גחון הרכב בדרך אל הקמפינג, ואשת החוואי יכולה לצאת לקניות גם אם לא טיפלו כבר מזמן בקוליסים שבשביל הגישה. הנעה כפולה היא לא כורח, אבל כמובן שנחמד אם היא שם. 

 

 

בארץ, לעומת זאת, מדובר בקטגוריה נדירה עד לא קיימת - אומנם אי שם באלף הקודם טיפטפו ארצה כמה אודי אלרואד (קישור למבחן), ועקרונית וולוו מכרו לאורך שנים את ה-XC70, אך מדובר בכמויות זעירות.

מבחן השוואתי ותיק: 

לחופש נולדו: וולוו V70 XC קרוס-קאנטרי מול סובארו אאוטבק H6

הסטיישן-שטח היחיד שנמכר כאן לאורך השנים במשהו שמזכיר קצב סביר הוא האאוטבק של סובארו. הנעה כפולה הרי יש לו מהבית, מרכב סטיישן תמיד היה חלק מההיצע של המשפחתית הגדולה של סובארו, כך שכל שנשאר הוא להגביה מעט את המרכב, להדביק פגושים שחורים - ולהוסיף תווית מחיר מכובדת.

 

האם לאאוטבק החדש יש את מה שנדרש כדי לפרוץ מנישת ה''למבינים'' של קודמיו?

 

 

כי כן, לאורך השנים האאוטבק היה יקר משמעותית מגרסת הסטיישן הרגילה של ה-B4, ובדרך כלל ניסה להצדיק זאת בעזרת מנועים גדולים וחזקים יותר. בדור הנוכחי, בו המנוע הסטנדרטי (והיחיד) של ה-B4 הוא מנוע ה-2.5 ליטר, הצידוק הזה נעלם - אך פער המחיר נשאר מכובד (בערך 30,000 שקלים הבדל בין גרסאות הבסיס). מצד שני, ה-B4 כבר לא מוצעת בגרסת סטיישן בארץ. האם לאאוטבק החדש יש את מה שנדרש כדי לפרוץ מנישת ה''למבינים'' של קודמיו? 

 

 

קוקו וסראפן

 

 

כמו כל סדרת ה-B4 הנוכחית, גם האאוטבק החדש נאה יותר מקודמו, ובעיקר מתברך ביחס גובה-רוחב ''נכון'' יותר, שתורם למראה מוצק ושרירי יותר. מזוויות מסוימות נראה שהוא גם מתנשא גבוה יותר מעל הקרקע - תחושה שאינה נתמכת בנתונים (אם כי מרווח הגחון בהחלט נאה - 20 ס''מ). בצבע כחול סובארו של רכב המבחן, בהחלט מדובר ברכב נאה, שמעביר היטב את התחושה ה''מחוספסת'', גם אם אין לו את הסקס-אפיל של ג'יפון מעוצב. בכל זאת - סטיישן...

 

גרסת ה-XS (מול גרסת ה-X)

 

 

גרסת ה-XS, הבכירה מבין השתיים המוצעות בארץ, שקיבלנו למבחן מתהדרת במושבי עור, התנעה וכניסה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עשירה עם מחשב דרך מפורט, חישוקים גדולים יותר, יציאת מיזוג לאחור ועוד זוטות ודברי מתיקה. שלכם תמורת 225,000 שקלים במקום 200,000 לגרסת הבסיס (ה-X).

 

כל התוספות הללו עוזרות לתא להראות מכובד יותר, כמעט יוקרתי, ואהבנו במיוחד את עיצוב הקונסולה המרכזית, שמשלבת את מסך המולטימדיה בתוך משטח זכוכית אחיד, אייפון סטייל. המרחב, כצפוי, נדיב - הן מלפנים והן מאחור - ובמפתיע המושב נוח יותר מזה שפגשתי ב-B4.

תא המטען ארוך, רחב - אבל לא מאוד עמוק, למרות שהצמיג הרזרבי הוא לא בגודל מלא. ועדיין, נראה שיש כאן מספיק מקום לציוד קמפינג של משפחה ממוצעת.  

 

בוקר בא לעבודה

 

 

יחידת ההנעה מתפקדת בדיוק כמו ב-B4 - וזה טוב. המנוע חלק ונעים מאוד ברב תחום הסל''ד, וגמיש מספיק כדי שלא תזדקק להצפין לעבר הקו האדום לעיתים קרובות או לאורך זמן.

התיבה הרציפה נעימה מאוד בשימוש מתון, ואפילו ''מחליפה הילוכים'' תוך כדי האצה, אך מדי פעם חושפת את טבעה בהאצות חזקות, שם היא מקבעת את המנוע בסל''ד גבוה. אבל בסך הכל מדובר ביחידת הנעה יעילה, נעימה ואפילו חסכונית למדי - כ-11 ק''מ לליטר ביום המבחן המגוון.

 

אגב ימי מבחן מגוונים, אלו כוללים בדרך כלל פרק דינאמי נכבד. לא הפעם - האאוטבק רומז שהוא לא בקטע של כבישים מפותלים כבר במחלף הראשון, עם תנועה מודגשת על המתלים שמתפתחת לתת היגוי, ותחושה מסורבלת. בלמים עמומים בעלי עוצמה בינונית והגה שפשוט לא בעניין, משלימים חבילה לא מבריקה דינאמית.

 

אותם מתלים רכים מחזירים דיבידנדים בכבישים משובשים, עם יכולת ספיגה טובה בדרך כלל, שמופרעת מדי פעם על ידי ניעור שלדה במעבר על מהמורות. אני לא יכול להגיד שהבנתי לחלוטין את החוקיות של מה נספג ומה מנער, אבל זה קורה - לא הרבה, תודה לאל - גם בעיר וגם מחוץ לה. את נוחות הנסיעה משלימה רמת רעש נמוכה גם במהירויות כביש 6. 

 

גם בשבילים ממשיך האאוטבק להציע נוחות טובה. אולם השילוב בין מתלים רכים לחרטום נמוך דורש תשומת לב במעבר שקעים בשביל אם לא רוצים לנגוח את החרטום. אבל מעבר לכך אפשר בהחלט לשמור על קצב התקדמות נאה בשבילים, גם אלו הטרשיים יותר, בזכות מרווח הגחון הנאה.

מערכת בקרת המשיכה יעילה למדי בהתמודדות עם מצע חלקלק או גלגל שעלה לאוויר. כך שכל זמן שלא תנסו לתקל מדרגות סלע או לעבור סוללות/ערוצים - אתם מסודרים. 

 

הורה! האחזות?

 

 

האאוטבק הוא כלי נעים, הן כשייט נינוח למרחקים ארוכים והן ככלי לטיולים משפחתיים רגועים. הוא מציע שפע מקום, יכולת שבילים טובה, נוחות, אבזור טוב וביצועים מספקים. אלא שכל זה מגיע עם תג מחיר מכובד. מכובד מאוד. כזה שמציב אותו מול כלי הפנאי הגדולים והאופנתיים יותר, וככל הנראה ישאיר אותו בנישה החמימה (אך קטנה) שחצב לעצמו לאורך השנים בקרב מביני העניין. 

 

קישורים לדגמי האאוטבק הקודמים:

 

 

הפרטים הטכניים והשוואה בין הגרסאות של האאוטבקAll New OUTBACK סובארו אאוטבק חדש בישראל מבחני דרכים ותיקים: סובארו אאוטבק מעודכנת Subaru Outback פחות והותר - סובארו אאוטבק סובארו אאוטבק Subaru Outback R3.6 סובארו אאוטבק - סטיישן קטן בערבה תמורה ואיכות - ב.מ.וו 3X BMW מול סובארו SUBARU אאוטבק סובארו אאוטבק 3.0 - נוק אאוט ספורט-אלגנט - סובארו אאוטבק לחופש נולדו: וולוו V70 XC קרוס-קאנטרי מול סובארו אאוטבק H6     

 

סובארו אאוטבק XS

 

 

מנוע

מנוע בנזין 4 ציל', בוקסר, אורכי, 2498 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס', תזמון משתנה

הספק/סל''ד 175 כ''ס/ 5800 סל''ד

מומנט/סל''ד 24 קג''מ/ 4000 סל''ד

מרכב

הנעה כפולה קבועה

הילוכים תיבה רציפה

מתלים ק'/א' תמוכות מקפרסון/ עצמות עצה כפולות, מוט מייצב

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים

צמיגים ק'/א' 225/65-18

מידות

בסיס גלגלים 274.5 ס''מ

אxרxג 160.5x184x481.5 ס''מ

משקל 1655 ק''ג

תא מטען 512 ל'

מיכל דלק 60 ל'

ביצועים

מהירות מרבית (יצרן) 210 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 10.2 שנ'

צריכת דלק (ממוצע מבחן) 11 ק''מ/ל'

מחיר

מחיר 225,000 ש''ח

אחריות 60 חודשים

 

קישורים לדגמי האאוטבק הקודמים:

 

 

הפרטים הטכניים והשוואה בין הגרסאות של האאוטבק:  All New OUTBACK סובארו אאוטבק חדש בישראל מבחני דרכים ותיקים: סובארו אאוטבק מעודכנת Subaru Outback פחות והותר - סובארו אאוטבק סובארו אאוטבק Subaru Outback R3.6 סובארו אאוטבק - סטיישן קטן בערבה תמורה ואיכות - ב.מ.וו 3X BMW מול סובארו SUBARU אאוטבק סובארו אאוטבק 3.0 - נוק אאוט ספורט-אלגנט - סובארו אאוטבק לחופש נולדו: וולוו V70 XC קרוס-קאנטרי מול סובארו אאוטבק H6

 

תגובות

0 תגובות