שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

סובארו אאוטבק 3.0 - נוק אאוט

חידוש ה-4B על שלל גרסאותיה הוליד אאוטבק מרשים יותר מאי-פעם. אגרוף פלדה בכפפת משי.

רוני נאק צילומים: תומר פדר, אוטושטח.

לפי כל הכללים זה היה צריך להיות מאותם רגעים ''ההם''

אותם רגעים נוראים שבהם מצטרפים כמה גורמים יחד, מבלי מודע, ויוצרים סיטואציה שטוב לא יכול לצאת ממנה. זה החל כשיצאנו לצילומים מאוחר מדי, ומיהרנו מדי, זה המשיך כשסופסוף מצאנו לוקיישין עם תאורת אחה''צ נפלאה על גב ''סכין'' רכס צר, עליו שוכב שביל חצצי חלקלק ורק שני קוליסים דקיקים מציעים אחיזה מינימאלית. וכמעט נגמר באסון כשהתבקשתי לעשות ''רק עוד וויש אחד. קצת יותר מהר''. הייתי צריך לעצור שם, הייתי צריך לשים לב לצירוף הקטלני שנוצר, הייתי חייב לשים לב לנורות האזהרה שהבהבו במוחי. אבל לא עשיתי זאת. הסתובבתי וזינקתי ''רק לעוד וויש אחד'' לטובת עדשתו האפורה וחסרת הרחמים של תומר.

לפי כל הכללים זה היה צריך להיות מאותם רגעים ''ההם''

נכנסתי מהר מדי לקשת הארוכה, ובאותו הרגע קפא הדם בוורידים כשהבליחה ההכרה שאני בצרות צרורות.

מייד חשתי את המשקל נעלם מההגה כשגלשתי, בתת-היגוי מבחיל, החוצה מהביטחון היחסי של הקוליסים על משטח חצצי נטול אחיזה. שטף האדרנלין הכניס את מוחי להילוך מהיר, העולם נכנס להילוך איטי בזמן שאני מביט בתהום שהולכת וגדלה בחלון הקדמי. מתוך אינסטינקט נטול מחשבה, מעכתי את המצערת עד הסוף. חשתי בפרץ הכוח שבא ודוחף אותי מאחור, מוציא החוצה את הזנב ומפנה את החרטום חזרה לעבר השביל. המשכתי ללחוץ כשהאאוטבק מגיבה בהיגוי יתר ארוך (ומענג בטירוף!) שהחזיר אותה סופית לשביל הבטוח ואת הדופק שלי לתחום הנורמאלי. עצרתי במקום, מתנשף, קצות אצבעותיי מעקצצות משיירי אדרנלין נשרף, הורדתי את החלון וצעקתי לתומר ''די מספיק''.

הצגת פלטפורמה חדשה, בסתיו 2002, הזניקה לפנים את המשפחתית הגדולה של סובארו, באופן מאוד משמעותי.

וזה השפיע על כל הגרסאות השונות של הדגם. מהמסד ועד לטפחות, מגרסת הכניסה הצנועה ועד לאאוטבק המהודרת, השיפור היה מאוד דרמטי. סובארו, אשר עשתה קריירה מלחתור נגד הזרם, לא הלכה יחד עם התעשייה אשר מציגה דגמים שהולכים ותופחים ומעלים במשקל. האאוטבק צמח ב-6.6 ס''מ במימד האורך, 3 ס''מ לרוחב ו-6 ס''מ לגובה (466.5 ס''מ אורך, 173 ס''מ רוחב ו-147.5 ס''מ גובה). צמיחה קלה יחסית ועלייה מתונה מאוד במשקל של 10 ק''ג בלבד בזכות תכנון חכם של הפלטפורמה וחומרים קלים. מנוע הבוקסר 3.0ל' חוזק עם תוספת של 40 כ''ס ו-3 קג''מ וצויד בתזמון שסתומים משתנה לצד סעפת יניקה אקטיבית (245 כ''ס/6500 סל''ד ו-30.3 קג''מ/4400 סל''ד). העברת הכוח קבועה לכל ארבעת הגלגלים עם דיפרנציאל מרכזי ננעל והעברת מומנט עדיפה לאחור. המומנט עובר דרך תיבת הילוכים חדשה בת חמישה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני, חצי ידני, או אוטומטי רגיל. כל זה מגובה במערכת בקרת יציבות ברת ניתוק (גם במהירות גבוהה). ומערכת בקרת משיכה מבוססת בלמים (VDC, VTD). הבלמים גם הם עודכנו והתעצמו בניסיון להתגבר על נקודת חולשה מסורתית – כמעט – של סובארו.

הצגת פלטפורמה חדשה, בסתיו 2002, הזניקה לפנים את המשפחתית הגדולה של סובארו, באופן מאוד משמעותי.

השינויים בפנים דרמטיים לא פחות. העיצוב חדש ועדכני, אם כי מעט חסר מעוף.

הקונסולה המרכזית מופנית בזווית קלה כלפי הנהג, וגג השמש הכפול שהיה התחלף בגג יחיד גדל מידות. איכות החומרים השתפרה ללא היכר והשימוש בגוונים בהירים (תואמים לצבע ריפודי העור) משרה אווירת יוקרה ואיכות. מגע המתגים ומשקלם גם הוא מעורר זיכרונות ממכוניות אירופאיות איכותיות ורק ההתעקשות על מנופי איתות/מגבים ''מסורתיים'' מזכירה לנו שמדובר בכל זאת בסובארו (ויש דברים שנדמה כי לעולם לא ישתנו שם). צמיחה מינימאלית של בסיס הגלגלים (רק 2 ס''מ) לא משחרר המון מקום לנוסעים מאחור אבל החלל בכל זאת נדיב יותר בזכות גובה תקרה עדיף.

השינויים בפנים דרמטיים לא פחות. העיצוב חדש ועדכני, אם כי מעט חסר מעוף.

אקצר את פרק הכביש (עליו נכתוב באריכות במגזין אוטו) ורק אציין את העיקר.

בעיר במהירות איטית, הרייד נוקשה ולא הכי נעים. איכות הנסיעה משתפרת רבות כשמגיעים למהירות 50-60 קמ''ש. מחוץ לעיר המכונית משייטת בשקט רב ובמהירות מרשימה מאוד. רק מעט רעש רוח נשמע וזהו. המנוע חרישי ועוצמתי מתחת למכסה המנוע העשוי אלומיניום. עם תחום יעיל שמתחיל מ-4400 סל''ד (שיא המומנט), צריך לסובב אותו היטב כדי שיפיק כוח בשרני וזה מעט קשה עם יחס העברה סופי ארוך. תיבת-ההילוכים עובדת חלק מאוד ועוזרת לשמור את המנוע בתחום המתוק שלו. אפשרויות התפעול שלה מבטיחות התאמה לכל מצב-רוח של הנהג. היא לא תעלה הילוך בקו-אדום במצב ידני מלא, ולא תעלה סל''ד בשיוט D נינוח ורדום. איכויות הפינוק של האאוטבק מתגמדות מול היכולת הדינאמית על כביש מפותל. קשה לי לדמיין רכב פנאי אחר בשוק הישראלי שמתנהג בצורה כה חדה ומדויקת עד כי היא יכולה להאפיל על מכוניות ספורט רבות ובכללן WRX. אחיזת הכביש רבה מאוד מצמיגים 215/55 על 17'. נוקשותה של השלדה החדשה נותן את אותותיו בדמות התנהלות חדה ומדויקת, ותגובה מיידית וחיובית להעברות משקל. ההגה מעורפל וקהה-תחושה ואינו מהיר בחצי-ההפניה ראשונה. זה נסבל רוב הזמן אבל לא בנהיגה נמרצת והורס את החגיגה. אם ממש נעקם את האף אציין שחסר שיכוך החזרה בעומס גבוה ומתמשך. זה בולט בעקומות ארוכות במהירות גבוהה ומתבטא כנדנוד רציף. כניסה חזקה מאוד לפניה תפיק מעט תת-היגוי כשהאוטו ימאן לשנות כיוון בחדות. רוב הזמן המכונית ניטראלית לגמרי ומהירה באופן שלא ייאמן לסטיישן עם מרווח גחון רם של 20 ס''מ. עם מספיק אגרסיביות תוכלו להפיק היגוי-יתר תחת כוח בכל יציאה מפניה הדוקה. בונבון.

יכולת השטח מוגבלת ולו רק בגלל זוויות מרכב בעייתיות.

האאוטבק מעולם לא נבנה להתגבר על אתגרי עבירות מצמררים אלא לנוע במהירות ובטיחות על כבישים דלי אחיזה (שלג, גשם) או על דרכי עפר כפי שיש רבות מהן ב...אאוטבק האוסטרלי. מבט מהיר על צמיגים צרי חתך ורדודי סוליה, מבהיר שיש לנקוט במשנה זהירות שלא לצבוט צמיג או לשבור חישוק על אבן בולטת. יכולת שיכוך המהמורות אינה מדהימה (על שביל זרוע אבנים שתולות) והמון זעזועים עוברים באי-נוחות בולטת לתא הנוסעים. עם זאת מרווח הגחון מאפשר תנועה בטוחה ונטולת דאגות פגיעה בגחון על השביל. חריצי גשם עמוקים ומדרגות שגורמות חיש-מהר להצלבה ניתנות למעבר קל בזכות מערכת בקרת משיכה יעילה. יש להישאר עם הרגל על דוושת המצערת והאלקטרוניקה תעשה את השאר, אפילו עם שני גלגלים מונפים באוויר. זה לוקח זמן ותרגול, ועובד באופן יוצא מן הכלל. אחרי משחק ממושך בגינת סלעים מתונה לא יכולתי לא להיות מתוסכל מכך שזוויות המרכב מגבילות כל-כך והגחון רך ופגיע כל-כך. שכן מערכת ההנעה יכולה להתמודד עם שטח מסובך בהרבה אם רק המרכב לא היה קרוב כל-כך לקרקע. עיקר כוחה של האאוטבק טמון בשבילים המהירים והזורמים. אין הרבה רכבי פנאי שמסוגלים להחזיק קצב כה גבוה על עפר חלקלק (זולת, אולי, פורסטר טורבו) ועדיין לשמור על רמת שליטה ובטיחות כה גבוהה. אם זה בזכות מערכת בקרת היציבות הנפלאה אשר שומרת על מתינות אבדן האחיזה אבל בכל זאת מאפשרת משחקי-זנב, או בזכות מערכת ההנעה שמעבירה יותר כוח לגלגלים האחוריים. ממש מכונית ראלי. לא פחות. ההגה המעורפל פחות מפריע. ממילא הוא כמעט חסר משקל כשאין אחיזה לגלגלים. בינינו, הוא גם לא ממש נחוץ, כי כמעט את כל שינויי הכיוון אפשר לעשות עם הבלמים והמצערת בריקוד זורם של זנבות שמחים על כל סדרת פיתולים רציפה. אה, כן, אפשר גם לנסוע לאט. לפתוח את כל החלונות ואת הגג הגדול ליהנות מאוושת הצמיגים על החצץ ומהרחש החרישי של המנוע החזק ופשוט לספוג פנימה את הטבע בנינוחות רבה אם כי מוצקה יחסית.

לטעמי, האאוטבק החדש של סובארו הוא מכלי הרכב הטובים ביותר שתוכלו לרכוש היום בישראל. נקודה.

אם זה מנקודת מבט פרקטית-שימושית, כרכב משפחתי נטו, או מפרספקטיבה ספורטיבית (אספלט) או פנאי (שטח). האאוטבק נותר הרבה מכל דבר בתמורה למחיר לא נמוך. כרכב כביש הוא רב-יכולת, נעים, מפנק ועשוי היטב. כרכב פנאי שיביא אתכם את, האופניים ואת המנגל עמוק בשטח, לפתחו של אותו סינגל-טראק מגניב בכרמל. ובערב תגיעו, מאובקים היטב ועתירי פוזה, לפאב לרוקן שליש ''פוסטרס'' צוננת במיטב מסורת האאוטבק באוסטרליה.

לטעמי, האאוטבק החדש של סובארו הוא מכלי הרכב הטובים ביותר שתוכלו לרכוש היום בישראל. נקודה.

סובארו אאוטבק 3.0 ל'

מנוע

מנוע 6 ציל', בוקסר נפח 3000 סמ''ק תזמון גל-זיזים עילי-כפול, תזמון משתנה, 24 שס' מהלךxקדח 80x89.2 מ''מ הספק/סל''ד 245 כ''ס/6500 מומנט/סל''ד 30.3 קג''מ/4200

מרכב

הילוכים טיפטרוניק, 5 הנעה כפולה-קבועה מתלים ק' תמוכות מקפרסון, מוט מייצב מתלים א' רב-חיבורי, מוט מייצב בלמים ק/א דיסקים מאווררים/דיסקים מערכות עזר ABS, VDC צמיגים 215/55-17

מידות

בסיס גלגלים 267 ס''מ אxרxג 466.5x173x147.5 ס''מ תא מטען 1628-459 ל' מיכל דלק 64 ל' משקל 1545 ק''ג

ביצועים

מהירות מירבית (יצרן) 224 קמ''ש 0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 8.5 ש'

מרווח גחון 20 ס''מ קוטר סיבוב 10.8מ'

מחיר

מחיר 260,000 ש''ח אחריות 36 חודשים

תגובות

1 תגובות

1

עופר אוגש

25 באוגוסט 2004 ב 04:01

מבחנים נוספים

באתר מופיע מבחן לפורסטר מאוקטובר 2003 ומבחן השוואתי לפורסטר מיוני 2004. כנס לכתבות ומשם למבחני דרכים וגלוש למבחנים אלו.