שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מהדורה מוגבלת - איסוזו די-בלאק


איך מכניסים סקס-אפיל לטנדר עבודה? כיצד הופכים כלי אפור למושא נחשק? תשאלו את אנשי השיווק של איסוזו!

כתב:רוני נאק, צילומים: תומר פדר, אוטושטח.

די-מקס כבש את מכירות הטנדרים בארץ - עובדה.

מתחילת שיווקו הוא עלה ותפס כשישים אחוזים מכלל השוק עם קצב של יותר מ-2000 יחידות בשנה. ההצלחה - בניגוד לכישלון - אינה יתומה, ונזקפת לא מעט לעלות הביטוח של המתחרים (בעיה שנפתרה בינתיים), אך ובעיקר לשיווק ממוקד ומוצלח מאוד של UMI יבואנית איסוזו אשר הציגה לראשונה את הטנדר ככלי רב-תכליתי אשר עשוי להוות תחליף לא רק לטנדר מן השורה אלא גם למכונית שרד וגם לרכב שטח או פנאי. עתה, ממשיכה UMI ומותחת את הקונספט עוד יותר עם גרסה חדשה ומוחצנת אשר ממש מקבלת שם משלה: D-BLACK שמכוון ישירות לבטן הרכה של רכבי השטח/פנאי ומבטיח להיות ה''סיוט של הג'יפים'' מעל שלטי חוצות מאירי עיניים.

די-מקס כבש את מכירות הטנדרים בארץ - עובדה.

צבע שחור הוא המרכיב העיקרי שהופך את ה-MAX ל-BLACK ומכאן שמו

עוד נוסף למרכב קשת אחורית רחבה, מדרגות צד של טל והדס, אמבטיה עם אזני קשירה (תוספת) וו-גרירה (גם כן) מראות וידיות כסופות ומבהיקות, יתר החלקים שאינם שחורים יהיו כסופים או אפורים והתוצאה הסופית מרשימה ומושכת תשומת-לב. גם תא הנוסעים ממשיך את המוטיב העיצובי של המרכב עם אינסרטים כסופים/אפורים במקומות האסטרטגיים שבתוך לוח המחוונים, הקונסולה המרכזית וידית ההילוכים את התמונה משלימים דיפונים וריפודי-מושבים בגוונים תואמים. עוד צויד רכב המבחן בחבילת שטח בשווי 5000 ש''ח הכוללת ערכת מיגון מושלמת של גתוס וארבעה בולמי-זעזועים מתוצרת אולדמן. את החבילה קושרים בסרט, כיתובי ''Dblack'' מאירי עיניים במקום הכיתוב הרגיל למען ידעו ההדיוטות שלא ב-די-מקס ''רגיל'' עיניהם שוזפות.

צבע שחור הוא המרכיב העיקרי שהופך את ה-MAX ל-BLACK ומכאן שמו

פרטים אלו מסכמים את ההבדל בין הגרסה ה''שחורה'' לרגילה

להזכירכם בחרטום תמצאו מנוע טורבו-דיזל עם 130 כ''ס ו-30 קג''מ. תיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה וטרנספר (עם פיקוד חשמלי) עם LOW ביחס 1:2.48. המתלים, ללא שינוי, כוללים זרועות נפרדות בחזית עם מוטות פיתול וסרן חי שעליו נשענים קפיצי עלה. שלא תטעו, לא מדובר במתיחת פנים או שיפור של הדי-מקס הנוכחי אלא בגרסה נוספת וייחודית לנו, של הדגם הנוכחי.

היו לנו בעבר כמה טרוניות באשר למתלים הסטנדרטיים ואיכות תא הנוסעים

די-בלאק מטפל בראשונה עם ערכת המתלים (המומלצת מאוד לכל בעלי די-מקס) אשר לא רק שאינה מאוד יקרה אלא משפרת מאוד את התנהגות הטנדר בכביש וגם בשטח. תוספות הדקורציה הכסופות בתא תואמות לעיצוב הרבה יותר ממדבקות ה''דמוי עץ'' שבהן נתקלנו בעבר ובוודאי יותר מהגוון האפור הבסיסי של התא. התוצאה נעימה יותר, במעין חן ''הייטקי'' כזה, והמשטחים המחוספסים אפילו נעימים למגע ועשויים היטב. רעש המנוע עדיין רם מאוד לטעמנו - רם מדי. בחינה מדוקדקת של עובי הבידוד על קיר האש (המחיצה שבין תא המנוע לתא הנוסעים) מגלה שכבת חציצה סמלית למדי. מהצד השני של המטבע - למי שאוהב את זה - שריקת טורבו חיננית נוכחת גם היא.

היו לנו בעבר כמה טרוניות באשר למתלים הסטנדרטיים ואיכות תא הנוסעים

שיוט מהיר לעבר הנגב המערבי מגלה את הדי-מקס כשייט יעיל ונעים

הוא יחזיק 120 קמ''ש בלי בעיה ובשקט יחסי מכיוון מערכת ההנעה. המושבים הקדמיים, מעט דלים וחסרים תמיכה נאותה לצדדים ולגב התחתון. המיתוג, שמפוזר על פני הפאנלים, קטן יחסית ומקשה על התפעול בעיקר עד שמתרגלים לסביבת הנהג. אחר-כך העסק מתגלה כאינטואיטיבי לגמרי וקל להתמצאות ותפעול.

כבר במבחנים קודמים אהבנו את ההגה-מבוסס-מסרק של הדי-מקס

וגם היללנו את יכולתו הדינאמית על דרכי עפר מהירות. לשמחתנו די-בלאק אינו שונה במאום. הוא מוריד את הכוח לקרקע היטב דרך ארבעה צמיגי ברידגסטון דיולר דו-שימושיים, ונהנה מדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה בעל אחוזי נעילה גבוהים יחסית המאפשר הורדת כוח סימטרית גם על משטחים מעוטי אחיזה. כך, מצאנו עצמנו דוהרים 100 קמ''ש על דרכי העפר אי-שם, נהנים מהדיוק הכירורגי של ההיגוי, מהורדת הכוח היעילה ומסחיפות בלימה/כוח נשלטות. הפיקוד החשמלי של הטרנספר מאפשר שילוב וניתוק ההנעה הקדמית תוך כדי תנועה. כל שנדרשת זו לחיצה על מתג יחיד בלי לשנות את מצב ''הידית הגדולה'', הגלגלים הקדמיים יצטרפו למאמץ האחיזה, משקל ההגה ישתנה מעט והתנהגות הדי-בלאק תהפוך באחת, לבטוחה וצפויה עוד יותר. ניתוק ההנעה הקדמית דורש לחיצה נוספת על מתג שכן, ושוב ההנעה תנותק אוטומטית בלי צורך להאט או בתפעול נוסף.

כבר במבחנים קודמים אהבנו את ההגה-מבוסס-מסרק של הדי-מקס

בשטח הקשה יותר נדרשת עצירה מוחלטת והעברת תיבת ההילוכים ל-N כדי שהטרנספר יעבור ל-LOW

שם, היכן שכוח מנוע מדוד ונהיגה זהירה נדרשים, תוכלו לקבוע את ידית ההילוכים במצב ''2'' או אז התיבה תדלג לפי הצורך בין הילוך ראשון ושני. או במצב ''3'' ואז התיבה תהיה אך ורק בהילוך הזה. בנוסף קיים בורר המגדיר PWR יען כי תיבת ההילוכים תמשוך הילוכים ותחליפם ביתר אסרטיביות ו-3rd לזינוק בהילוך שלישי הנחוץ על משטח קמצן אחיזה. מתלים מוצקים יותר, מחזיקים את הגחון (הממוגן כמובן במיגון עבה של גתוס) גבוה מעל לקרקע, ומרסנים היטב תנודות שעשויות אחרת, לגרום לחבטה לא נעימה. המחיר הוא ''רייד'' קופצני ולא מאוד נעים במהירות איטית. רוצים נוח? סעו מהר! אבל רק היכן שבטוח לעשות כן. במסלול הטכני הפריעה רגישות-יתר של דוושת המצערת אשר משפיעה על סל''ד המנוע בכל גבנון ושקערורית. זה מצוין כדי להתגבר על איטיות העברת ההילוכים של התיבה האוטומטית בנהיגה מהירה ו-HIGH, אבל פוגע בדיוק העדין הנדרש למינון המצערת במעברים טכניים.

הדי-בלאק הוא לפני הכל תרגיל שיווקי - ותרגיל מוצלח אם לשפוט לפני הכמויות שנמכרו

מה גם שאלו שווקו במחיר הגבוה ב-1000 ש''ח מגרסת LS המפוארת ועוד 5000 ש''ח לערכת שטח הכה נחוצה. ''תלבושת'' הדי-בלאק מוסיפה לא רק למראה הכהה והמאיים אלא גם משפרת את הרמה של תא הנוסעים עם חלקי פלסטיק עדיפים על המקור. הגוונים אולי לא ימצאו חן בעיני רבים, אנחנו דווקא אהבנו, אבל מצאנו את התוצאה הסופית ראויה הרבה יותר. אהבנו גם את הקריצה האפלה, הקודרת, ה''מרושעת'' של הבלאק שמקנה אופי וייחודיות לטנדר עבודה. קונספט הדי-בלאק ימשיך גם בשנת המודל 2006 עם כמה מאות יחידות שיגיעו ארצה במהלך השנה. לא צפויים שינויים מהותיים באיבזור או עליה נוספת ברמת המחיר ולו רק כדי להימנע מלהגיע לרמת המחיר של רכבי הפנאי הקוריאניים. כך ש''בלאקי'' יישאר זול יותר מרכב פנאי בסיסי אך יציע יותר.

איסוזו די-מקס - נתונים:

מנוע:

סוג/נפח טורבו-דיזל, 4צילנדרים, 2,999 סמ''ק תזמון גל-זיזים עילי, 8 שסתומים הספק/סל''ד 131 כ''ס/3,800 מומנט/סל''ד 30 קג''מ/2,000 הזנת דלק הזרקה ישירה

מרכב:

הנעה אחורית, כפולה, LOW 1:2.48, LSD הילוכים אוטומטית, 4 הילוכים מתלה קדמי: עצמאי, מוטות פיתול, מוט מייצב מתלה אחורי: סרן חי, קפיצי עלה בלמים ק/א דיסקים מאווררים/תופים מערכות עזר ABS צמיגים 245/70R16

מידות:

בסיס גלגלים 305 ס''מ אXרXג 490X180X173.5 ס''מ משקל עצמי 1,860 ק''ג משקל כולל 2,900 ק''ג מיכל דלק 76 ליטר

שטח:

זווית נטישה 25.8 מעלות זווית גישה 35.5 מעלות זווית גחון 158 מעלות מרווח גחון 22.5 ס''מ קוטר סיבוב 12.4 מטר

מחיר:

מחיר 205,000 ש''ח (לדגמי 2005) אחריות 36 חודשים

תגובות

0 תגובות