שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

ניסאן Nissan טראנו אוטומטי ארוך מודל 2001

הטראנו הופיע בארצנו לפני שנים מספר, והפך ללהיט רכב כביש/שטח שהיה זול ממתחריו ונתן תמורה מלאה בעד כספו של הנהג הממוצע, אמינות ויכולות כביש מצוינות שנוספו ליכולות שטח בנוניות הפכו את הטראנו למוביל בשוק...

הטראנו הופיע בארצנו לפני שנים מספר, והפך ללהיט רכב כביש/שטח שהיה זול ממתחריו ונתן תמורה מלאה בעד כספו של הנהג הממוצע, אמינות ויכולות כביש מצוינות שנוספו ליכולות שטח בנוניות הפכו את הטראנו למוביל בשוק. עברו השנים והמתחרים הביאו לארץ דגמים מתקדמים יותר, אוטומטים, חזקים מאוד ובעלי עליונות טכנולוגית. בניסן קצת נרדמו אבל בסוף הגיעו עם התשובה: ניסן טראנו אוטומטי. ברכב החדש חוץ מגיר אוטומטי הכנסו כמה שינויים אחרים כמו בולמי גז ,חזית ופנים הרכב עוצבו מחדש. כמה נקודות עמדו לפנינו בעת ביצוע המבחן: א. האם הטראנו עדיין התמורה הטובה ביותר תמורת המחיר? ב. האם הגיר האוטומטי סירס את בצועי הרכב? ג. האם ביצועיו של הטראנו בכביש ובשטח עומדים בקריטריונים שהציבו המתחרים בעלי מנועי דיזל עתירי הספק?

רכבי הכביש/שטח כשמם כן הם, מיועדים בראש ובראשונה לכביש. הנהג הממוצע מבלה את הרוב המוחלט של זמנו בכביש, אומנם אנחנו אתר השטח אך מצאנו לנכון לבדוק גם את הצד הזה ברכב. כלפי חוץ הרכב מרשים, בעיקר החזית, העיצוב שונה למראה אגרסיבי ומודרני יותר והפרופיל נעים למראה, בסך הכל החיצוניות של הטראנו מאוד נעימה וזורמת. נכנסנו פנימה: סביבת הנהג נעימה ,כרגיל אצל היפניות ישנם כפתורים לרוב, לוח השעונים נוח וברור, הכיסא מחזיק היטב בנוסע וישנה אפשרות מבורכת לשינוי זווית הבטן של הכיסא. 4 חלונות חשמל ו2 כריות אוויר, גלגל ההגה מתכונן לזוויות הרצויה. שקעים למצית לנוחות המשתמשים באביזרי חשמל גם באמצע וגם מאחור. נקודות עיגון בכל חלקי הרכב לעיגון הציוד לריצפה. מגירות איחסון מפוזרות בכל הרכב. צ'ופר מפנק הוא גג השמש שמגיע כסטנדרט בטראנו.

את מבחן המזגן הטראנו עבר חלקית בלבד, המבחן מורכב מ 2 חלקים: 1 פשטות: אם אהבל כמוני מצליח להפעיל את המזגן בנסיון הראשון ,המהנדסים של ניסן עשו עבודה טובה. 2 עוצמת הקור: ירדנו במהלך המבחן לכיוון ים המלח ושם הורגשה עצמתו החלשה של המזגן, נקודת אור הוא המזגן האחורי הנמצא במעט מאוד מרכבי הכביש/שטח אבל חשוב ביותר לכל מי שיש לו משפחה גדולה. ההרגשה הכללית ברכב היא מעט צפופה אבל לא קריטית. הספסלים האחוריים והאמצעיים מתקפלים וכך נוצר חלל איחסון גדול. לרגל השמאלית ישנה חצובה נוחה המאפשרת אחיזה טובה של הנהג.

על הכביש:

לחיצה קטנה על הדוושה והרכב מיד מגיב, הגיר האוטומטי כמעט ואינו מורגש והתגובה כמעט ומידית. רכב המבחן הולבש בצמיגי כביש ונוכחותם מורגשת בסיבובים ומהירויות גבוהות. בסיבובים במהירות גבוהה מופיע בעיה עם הזנב הגבוהה אשר מטה את הרכב יותר מידי לטעמי. את העליות מהמכתש לדימונה עשה הטראנו בקלילות על מהירויות לא חוקיות בעליל וללא קושי. הרכב משייט במהירויות גבוהות ללא כל מאמץ ועל 2500/3000 סל''ד. עקיפה? אין בעיה - גם בעליה הגיר מגיב מידית והרכב מאיץ כל זאת למרות שבמנוע הטראנו פועמים רק 125 כוח סוס-הספק קטן משמעותית מול מתחריו על שוק הכביש/שטח בארץ. בבלימת חירום ה-ABS נכנס בסוף הדוושה לפעולה והרכב בולם בצורה טובה מאוד. כאמור למרות כל מה שכתבנו על המנוע הטראנו מגיב מצוין וכמעט ולא מורגש המנוע החלש יחסית.

על הכביש:

שטח:

בנהיגה מהירה כמו בכביש הרכב מגיב מצוין ומאיץ ללא קושי למהירויות תלת ספרתיות, האחיזה בשטח מצוינת ובולמי הגז הקשים עובדים מצוין במהירויות גבוהות. בסיבובים הזנב מתחיל למרוד בנו ונזרק לצדדים בקלות רבה מידי, ב2 על 4 הבעיה מחמירה בהרבה. נהיגה טכנית: כאמור הבולמים קשים ובנסיעה איטית הרכב מקפץ יותר מידי אך המוטות המיצבים מצליחים לשפר מעט את המצב. המתלה האחורי מצוין, אבל הבעיה נעוצה במתלה הקדמי שלמעשה כמעט ואינו נפתח. עובדה מביכה זו מכניסה את הטראנו כמעט בכל מכשול להצלבה. מקדימה הרכב נמוך ופגיע בעיקר בגלל הפלסטיקים, בצדדים מדרגות הצד מפריעות מאוד בשטח וחוטפות לא מעט מכות, לדעתי כל מי שמתכנן ביקורים תכופים בשטח יוריד אותם או שהמדרגות ירדו לבד(ועם קצת מזל רע גם יעשו נזק לרכב).

שטח:

מאחורה אנחנו מוגבלים מעט בגלל הזנב הארוך ,אבל להפתעתנו בזמן המבחן לא נרשמו מכות וגרירות של הזנב, דבר חכם ניסן עשו כשאת רכב המבחן צידו במגן מיוחד למספר הרכב האחורי! כידוע לכל בעלי הטראנו שנכנסים לשטח המספר הזה מהר מאוד יפול לכם ,בסוכנות אמרו לי שהמגן לא ניתן לכל רכב שנמכר אבל אם יש אפשרות להשיג אותו מאוד מומלץ. בסרן האחורי של הטראנו מותקנת נעילה חלקית ,על רכב המבחן(ואני בכוונה כותב את זה ככה מתוך תקווה שזו תקלה נקודתית ולא בכל הטראנויים) היא פשוט לא עבדה, לא במצבי עמידה ולא בכניסה למכשול בתנופה וחבל רכבים רבים היום מצוידים במערכת זאת ואחד מהם היה איתנו בזמן המבחן, בפרוש ראו שהמערכת עובדת ובטראנו לא.. למרות זאת בעזרת נהיגה נכונה הטראנו עובר כל מכשול, בזמן המבחן היו עמנו 2 רכבים משופרים שליוו אותנו ולא היה מכשול שפוי שהטראנו לא הצליח לעבור אחריהם בסופו של דבר.

סוף דבר:

לסיכום הטראנו האוטומטי (הדגם הכי יקר) עולה כ 184950 אחרי מיסים מחיר אטרקטיבי אך לא רחוק מהאיסוזו טרופר הכי פשוט למשל וגבוה מכמה מתחרים אחרים( הגלופר האוטומטי לדוגמה). בכביש ההתנהגות שלו מצוינת, הרכב מגיב מצוין להוראות הנהג והגיר כמעט ואינו מורגש. בשטח הטראנו מוגבל בגלל מתליו ופלסטיקיו אך עדיין נותן לנהג הממוצע תשובה טובה מאוד לאתגרי השטח בטיול המשפחתי. בסך הכל נראה לנו כי מי שיקנה את הטראנו מקבל תמורה מלאה לכספו ולא יצטער.

סוף דבר:


קישור לעוד מבחן דרכים - ניסאן NISSAN ניסאן Nissan טראנו אוטומטי ארוך מודל 2001

תגובות

0 תגובות