שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

סאנגיונג אקטיון ספורטס: להסתכל בתוך הקנקן

כאילו לא היה די במראה החריג של סנגיונג אקטיון, נוסף לו תא מטען פתוח מאחור כדי להביא בפניכם את הטנדר הכי אקטיבי בעיר. ואיך הוא בשטח?

שנה חלפה מאז לקחנו את סנגיונג אקטיון ליום כיף בשלג רענן. שלג דאשתקד הפך למים, שהתאדו בחום הקיץ והפכו לעניים, שהלכו להמטיר את תכולתם בטורקיה ולכאן הגיע האח השונה של האקטיון. ואם האקטיון הכחול סובב ראשים רבים בזכות החרטום המחודד והזנב המפוסל, הרי שלאחיו, ספורטס שמו, יש כבר סיבה מוצדקת לסיבוב הראשים והיא ההכלאה בין אותו חרטום נשרי לבין ארגז מטען טנדרי מאחור. כמו האקטיון הרגיל, גם לספורטס יש הרבה מה להציע, כאשר מסתכלים אל תוך הקנקן.

אקטיון ספורטס מוגש לצרכן עם פחות אבזור מאחיו ה-SUV. אז התרשמנו מבקרת משיכה ומבקרת ירידה במורד. כאן התעלמנו מחבילת הניקל האופציונלית ורשמנו כי תא הנוסעים נותר מרווח מאוד (כי יש לו בסיס גלגלים ענק בהשוואה לכלי רכב אחרים ברמת המחיר) ובנוי היטב, עם חומרים פשוטים – מה שמקובל בהחלט ברמת המחיר המבוקש. ארגז המטען צנוע במידותיו, אך עצום בהשוואה לתא המטען הזערורי של האקטיון. לצרכי נשיאת מטען מזדמן הוא יעשה את העבודה היטב. כתחליף בגאז', בעזרת כיסוי קבוע הוא יהיה נהדר.

מיהו סנגיונג אקטיון ספורטס?

טנדר מבוסס SUV, זהו העניין. הקונספט מוכר היטב במזרח ובצדו הדרומי של כדור הארץ, אבל אלינו הוא הגיע רק בזכות אחיו הבוגר, מוסו ספורטס. הרעיון הוא לקבל תא נוסעים ואיכות נסיעה של SUV מפנק, במחיר פגיעה בכושר הנשיאה וממדי ארגז מטען מצומקים בהשוואה לטנדר אמיתי. עבור מי שעושה ביכולת העבודה שימוש מזדמן מדובר בעסקה קורצת.

מיהו סנגיונג אקטיון ספורטס?

מנוע הדיזל של האקטיון ספורטס מוכר לנו מאחיו הקיירון. זהו דיזל מסילה משותפת בנפח 2 ליטר עם 141 סוסים, אשר אחרי השהייה קלה בזינוק מאיצים מהמקום בנחישות ובאופן חלק, אך מעט קולני. תיבת ההילוכים, היא בת 4 יחסי העברה, העוברים מעט באדישות. יש יחס העברה נמוך (LOW), אותו מפעילים בעזרת מתג חשמלי הנראה דומה מדי לכפתור כיוון גובה האורות.

נסענו

כאשר חיפשנו את השלג אשתקד, אהבנו את התנהלות האח הקטן. עם יותר מ-30 סנטימטר תוספת לבסיס הגלגלים, חצי מטר לאורך הכללי וכמה עשרות קילוגרמים למשקל, ספורטס גם הוא מתנהל נהדר על הכביש. הנסיעה נינוחה מספיק, בוודאי יותר מטנדרי עבודה בעלי קפיצי עלים מאחור. גם עם הספורטס אפשר לקפוץ לראות שלג בחרמון ולחזור רעננים הביתה. הטרדה היחידה בשיוט ארוך היא מעט רעש.

נסענו

כאשר מפנים את החרטום המגולף לעבר שבילים כבושים, אקטיון ספורטס ממשיך לשייט בנועם. בסיס הגלגלים הארוך וכיול המתלים המעט מוצק עושים היטב את העבודה ואיכות ההרכבה הטובה ניכרת במעט מאוד רעשים, צקצוקים וחריקות. בחירה ידנית של ההילוך מאפשרת לשמור את המנוע בתחום הנכון ועם הנעה אחורית ומעט משקל מאחור אפשר לכשכש בזנב כל היום וכל הליל.

אם רוצים להעמיק את הגיחה אל השטח מתחילה לצוץ הבעיה הניכרת ביותר של הספורטס – מרווח הגחון. עם 19 סנטימטר (7 ממ פחות מהאקטיון), ועם מגיני גחון בריאים שמנמיכים אותו, הגחון מאיים לנגוח בכל גבנון קרקע, או גוש סלע תועה. בעיית הפגיעות בולטת גם לאור זוויות המרכב, הגחון הארוך והנמוך והזנב הארוך.

תנועה בשטח טכני מחייבת הרבה יותר ממשנה זהירות. אמנם יש כאן שלדת סולם חסונה, אשר מגינה על רוב המכלולים ויש פלטות אלומיניום בריאות שמגינות על כל השאר, יש כאן גם הילוך כוח, המאפשר תנועה מדודה ואיטית ובלימת מנוע טובה בירידות. אבל מרווח הגחון וזוויות המרכב עשויים להרחיק את אקטיון ספורטס מסביבה זו. כך שלסיכום היכולות נסביר כי על הנייר יש הרבה, אך קשה לממש את הפוטנציאל, מה שמשאיר את הג'יפ בעך הילוך הכוח הזה עם לא הרבה יותר יכולת מלג'יפון נטול הילוך כוח.

סיכום

שוק הטנדרים, אשר היה פעם מקלט מס מושך ומשגשג, התכווץ לגודלו הטבעי. סנגיונג אקטיון ספורטס מגיע ארצה ואינו מציע חבילת הטבות ייחודית, אלא רק את תכונותיו נטו. ותכונות אלה יכולות לקסום לאנשים החושבים מחוץ לקופסה הסטנדרטית. אין הרבה מה לדבר על יכולת וביצועי שטח – הוא פשוט נמוך מדי, ולא נראה כי יוצעו לו יותר מדי אופציות להגבהה. אבל מי שרוצה מהמשפחתית שלו יותר יכולת העמסה, או מי שרוצה מהטנדר שלו יותר איכות חיים, כדאי להביט מעבר לקנקן של אקטיון ספורטס ולראות את התמורה המאוד טובה למחיר של 175,000 שקלים.

סיכום

סאנגיונג אקטיון ספורטס

מנוע: טורבו-דיזל, 4 ציל', 2 ליטר

הספק/ מומנט: 141 כס / 31.6 קגמ

מהירות מרבית: 165 קמש

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4

הנעה: אחורית כפולה, LOW

אורך: 497 סמ

רוחב: 190 סמ

גובה: 176 סמ

בסיס גלגלים: 306 סמ

משקל: 1,934 קג

מרווח גחון: 19 סמ

זווית גישה/נטישה: 23.6/25.7 מעלות

 בטיחות: 2 כריות אוויר, ABS

מחיר: 170,000 שקלים

סאנגיונג אקטיון ספורטס

תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)

תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)תמונות עדכניות של אקטיון ספורט (צילמה: עדי כפרה)

תגובות

4 תגובות

1

ilan4x4

04 בינואר 2008 ב 14:50

גלעד היה ברכב במיטוחד שרני

שרני "חפרפר" עם הרכב , אדון גלעד היה ברכב!

2

אדיר טובי

04 בינואר 2008 ב 21:58

גלעד תעשה לי ילד !!!

3

רני פלג

05 בינואר 2008 ב 09:02

עם כל הכבוד, אדיר

אדיר טובי כתב/ה:
""
נראה לי שזה עניין להודעה פרטית

4

eyali0001

07 בינואר 2008 ב 09:56

גלעד אתה אחלה קומיקאי

:-)