שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחנים השוואתיים

ג'יפונים - המבחר

כתבת סקירה על ג'יפונים קטנים - רכבי פנאי שטח / SUV ועד 200,000 ש''ח (ועוד קצת).
המפוארים והיקרים יותר (שהם כבר ג'יפונים פלוס) יחכו לכתבה אחרת.
כתבה זו היא ההכנה לכתבה: האתגר שבנהיגה בג'יפון

אז מה יש לנו?

קטגוריית רכבי 4X4 הקטנים והזולים יחסית תפסה תאוצה משמעותית בעשור האחרון בעולם וגם בישראל. הג'יפונים מציעים חוויה מעודנת של שטח, לרב ללא הילוך כוח, עם מתלים בסיסיים והרבה פחות קרביות מהג'יפים הגדולים (שלא לדבר על הקטגורייה של רכבי 4X4 ''האמיתיים'' ההולכת ונכחדת מהעולם). אבל הג'יפונים יכולים לספק חווית שטח ואפילו במינון מכובד ונוחות יום-יומית במחיר שפוי וסביר (וקרוב למשפחתית הרגילה). כתבנו כתבה על יתרונות וחסרונות של ג'יפון בשטח ועל האתגר שבנהיגה בג'יפון בשטח, אבל אז הבנו שקודם יש לעשות סדר. כתבה זו מרכזת לתוכה את הנתוניים והבסיסיים ואת הקישורים למבחני הדרכים והמבחנים ההשוואתיים שיש באתר השטח הישראלי בנוגע לג'יפונים.
הכתבה על הנהיגה תתפרסם בשבוע הבא... במסגרת טיפ שטח

אז מה יש לנו?

ניסאן אקסטרייל

הוצג לראשונה בשנת 2001. החל משנת 2008 נמכר הדגם השני בסדרת האקסטרייל של ניסאן - גדול יותר, חזק יותר ועם אפשרות למנוע בנזין 2,500 סמ''ק יקר יותר.
הינע: הנעה קדמית הנעה כפולה 4X4 נעילת דיפרנציאל מרכזי נשלטת
מנוע: בנזין 2,000 סמ''ק
הספק: 141כ''ס
משקל: 1,514ק''ג
אלקטרוניקה: 6 כריות אוויר, ABS, ESP
מחיר: החל מ- 191,000 ש''ח
קישורים: מבחן דרכים משנת 2005

ניסאן אקסטרייל

הונדה CRV

הונדה CRV הנוכחי הושק בשנת 2006 והחליף את הדגם השני שנמכר משנת 2001
הינע: הנעה כפולה מופעלת רק במקרה של אובדן אחיזה
מנוע: בנזין 2,000 סמ''ק
הספק: 150 כ''ס משקל: 1,533ק''ג
אלקטרוניקה: 6 כריות אוויר, ABS
מחיר: כ-230,000 בגרסה הבסיסית
קישורים: מבחן דרכים משנת 2002
מבחן השוואתי מול אאוטלנדר ופורסטר משנת 2004

הונדה CRV

טויוטה RAV4

הטויוטה ראב 4 הוצג בשנת 1994 והוא כנראה הוותיק בין הג'יפונים ופורץ הדרך. הדגם הנוכחי הוא גדול יותר ומעוצב יותר מהדגם הראשון ומהדגם השני.
הינע: 4X4 קבוע
מנוע: בנזין 2,000 סמ''ק
הספק: 152 כ''ס משקל: 1,570ק''ג
אלקטרוניקה: 9 כריות אוויר, ABS, ESP
מחיר: כ-185,000 בגרסה הבסיסית

טויוטה RAV4

יונדאי טוסון

יונדאי טוסון הוא כנראה רכב השטח הנמכר ביותר בישראל בשנים האחרונות (אין על הליסינג) יש גם גרסה של 2X4 למי שרק רוצה את המרכב.
הינע: 4X4 מנוע: בנזין 2,700 סמ''ק
הספק: 175 כ''ס משקל: 1,645 ק''ג
אלקטרוניקה: 6 כריות אוויר, ABS, ESP
מחיר: כ-150,000 בגרסה הבסיסית
קישורים: מבחן דרכים משנת 2005
ההשקה בשנת 2004

יונדאי טוסון

ניסאן קשקאי

ניסאן השיקה בשנת 2007 את הקשקאי בישראל, שנה לאחר שהוצג בעולם. הקשקאי מגיע בגרסה הזולה ללא 4X4 (חברים... הפוזה מדברת! ובמקרה של הקשקאי הוא גם יפה - ע.א.)
הינע: הנעה קדמית הנעה כפולה 4X4 נעילת דיפרנציאל מרכזי נשלטת
מנוע: בנזין 2,000 סמ''ק
הספק: 140 כ''ס משקל: 1,454ק''ג
אלקטרוניקה: 6 כריות אוויר, ESP רק ברמת המחיר הגבוהה, ABS
מחיר: החל מ- 173,000 ש''ח לגרסת 4X4 הבסיסית
קישורים: ההשקה של הקשקאי בישראל

ניסאן קשקאי

דהייטסו טריוס

גרסה ראשונה וספרטנית של הדהייטסו טריוס הוחלפה בשנת 2006 בדגם רחב ומעוצב יותר.
הינע: 4X4 קבוע עם נעילת דיפרנציאל מרכזי נשלטת
מנוע: בנזין 1,500 סמ''ק
הספק: 104 כ''ס
משקל: 1,200 ק''ג
אלקטרוניקה: 2 כריות אוויר, ABS
מחיר: כ-130,000 ש''ח
קישורים: מבחן דרכים משנת 2006
מבחן דרכים משנת 2000

דהייטסו טריוס

סאנגיונג אקטיון

רכב השטח הבסיסי ביותר בהיצע של סאנגיונג אבל עם שלדת סולם והילוך כוח - ובקיצור ג'יפון חסון
הינע: אחורית 4X4 הילוך כוח LOW
מנוע: בנזין 2,300 סמ''ק הספק: 150 כ''ס
משקל: 1,892 ק''ג
אלקטרוניקה: 4 כריות אוויר, ABS , ESP
מחיר: כ-160,000 ש''ח
קישורים: מבחן דרכים משנת 2007
לא בדיוק ג'יפון אבל מבחן דרכים לאקטיון ספורט משנת 2008

סאנגיונג אקטיון

סאנגיונג קיירון

כבר לא כול כך ג'יפון, עם שלדת סולם והילוך כוח LOW ואף ממוצב מעל אחריו הצעיר והקטן - סאנגיונג אקטיון אבל עדין ברמת מחיר שיכולה להכניס אותו לקטגורייה.
הינע: אחורית 4X4 הילוך כוח LOW
מנוע: דיזל 2,000 סמ''ק
הספק: 140 כ''ס משקל: 1,956 ק''ג
אלקטרוניקה: 2 כריות אוויר, ABS
מחיר: כ-200,000 ש''ח
קישורים: מבחן דרכים משנת 2007
מבחן דרכים וסרט משנת 2006

סאנגיונג קיירון

סובארו פורסטר

בשנת 1999 יצרה לעצמה סובארו קטגורייה משל עצמה. זה לא בדיוק ג'יפון אבל גם לא רק רכב לכביש. סובארו כחלוצה בתחום 4X4 לשימוש בכביש יצרה את הפורסטר כרכב מוגבה ומחוזק לשטח וכדרכה גם יצרה את רכב (כביש-שטח) המשתלם ביותר (ויש רבים שחושבים הטוב ביותר...)..
הינע: AWD קבועה לכל הגלגלים (הילוך LOW רק בגרסה הידנית)
מנוע: בנזין 2,000 סמ''ק
הספק: 150 כ''ס (יש גם גרסת טורבו 2.5 ליטר עם 230 כ''ס)
משקל: 1,475 ק''ג
אלקטרוניקה: 6 כריות אוויר, ABS, ESP
מחיר: כ-150,000 בגרסה הבסיסית
קישורים: מבחן דרכים משנת 2001
מבחן דרכים משנת 2003
קישור למבחן השוואתי
- הונדה CRV מול מיצובישי אאוטלנדר וסובארו פורסטר טורבו
פורסטר במבחן הזמן
פורסטר - דור 3 בארץ
ובהשקה בחוץ לארץ

סובארו פורסטר

סוזוקי ג'ימיני

הוא באמת ג'יפון כלומר ג'יפ קטן או דיפנדר קטן. יש לו הילוך כוח, שלדת סולם, סרנים חיים, מתלי סליל ויכולות עבירות מצויינות. סוזוקי נאמנים לגישה הישנה שג'יפ הוא רכב לשטח ועם כל היכולת. גם בכביש הוא יותר קרוב לג'יפ קשוח מאשר לג'יפונים החדשים והמפנקים.
הינע: אחורית 2X4, הנעה כפולה 4X4 והילוך כוח LOW
מנוע: בנזין 1,300 סמ''ק
הספק: 85 כ''ס
משקל: 1,060 ק''ג
אלקטרוניקה: 2 כריות אוויר, ABS
מחיר: החל מ- 105,000 ש''ח
קישורים: מבחן דרכים משנת 2008
מבחן דרכים לאח הבכור והוותיק - הסמוראי

סוזוקי ג'ימיני

סוזוקי גרנד ויטרה

ג'יפון משפחתי עם יכולות שטח טובות יחסית לקטגורייה, הילוך כוח, שלדת סולם ומתלים שהם קצת יותר טובים מהשאר.
הינע: הנעה כפולה 4X4 קבועה, שליטה על הדיפרנציאל המרכזי והילוך כוח LOW
מנוע: בנזין 2,000 סמ''ק
הספק: 140 כ''ס
משקל: 1,520 ק''ג
אלקטרוניקה: 6 כריות אוויר, ABS, ESP
מחיר: החל מ- 176,000 ש''ח
קישורים: מבחן דרכים משנת 2008
מבחן דרכים משנת 2004
מבחן דרכים משנת 2000

סוזוקי גרנד ויטרה

פולקסווגן טיגואן

הג'יפון היקר בחבורה ואח צעיר לפולקסווגן טוארג המוביל בקטגורייה של הכביש-שטח היוקרתיים.
הינע: הנעה כפולה קבועה AWD
מנוע: בנזין 2,000 סמ''ק
הספק: 170 כ''ס משקל: 1,600 ק''ג
אלקטרוניקה: 6 כריות אוויר, ABS , ESP
מחיר: החל מ- 205,000 ש''ח
קישורים: מבחן דרכים משנת 2008

פולקסווגן טיגואן

קאייה ספורטג'

אחיו התאום של הטוסון מגיע לארץ עם יבואן חדש ומקווה לנגוס לעצמו נתח שוק ג'יפוני. עבר היה הספורטג' רכב שטח ספרטני וקשוח אבל השנים ורוח התקופה גרמו לו להתעדן.
הינע: 4X4 קבוע
מנוע: בנזין 2,700 סמ''ק
הספק: 175 כ''ס משקל: 1,670 ק''ג
אלקטרוניקה: 6 כריות אוויר, ABS, ESP
מחיר: כ-160,000
קישורים: מבחן דרכים משנת 2008

קאייה ספורטג'

מיצובישי אאוטלנדר

מיצובישי יצרו ג'יפון מעודן, קצת גדול וגם יקר באופן יחסי לשאר חבריו לקטגורייה. בעל גיר אוטומטי רציף ומתקדם.
הינע: קדמית והאחורית מצטרפת לפי הצורך
מנוע: בנזין 2,400 סמ''ק הספק: 170 כ''ס
משקל: 1,625 ק''ג
אלקטרוניקה: 6 כריות אוויר, ABS, ESP
מחיר: כ-191,000 בגרסה הבסיסית
קישורים: מבחן דרכים משנת 2007
מבחן השוואתי מיצובישי אאוטלנדר מול דודג' ניטרו
מבחן השוואתי הונדה CRV מול מיצובישי אאוטלנדר וסובארו פורסטר טורבו

מיצובישי אאוטלנדר

תגובות

5 תגובות

1

עופר אדר

10 בספטמבר 2008 ב 21:28

עוד כמה שאפשר להוסיף לרשימה

דודג' ניטרו - הדגם הפשוט נכנס להיצע המחירים הזה (ואני 'מת' על העיצוב שלו...)
יונדאי סנטה פה - זול יותר מהטיגואן
פורד אדג' - בהחלט שווה מבחן...
שברולט קפטיבה
ג'יפ פטריוט וקומפאס
גם הרנגלר, אחרי הורדות המחירים - נכנס בתחום שהגדרת

2

eyali0001

11 בספטמבר 2008 ב 13:32

אחלה ריכוז של חבורת הג'יפונים

3

OrenOx

23 בספטמבר 2008 ב 13:10

כן, ריכוז טוב אבל...

נראה לי שצירוף פורסטר טורבו להשוואה הוא לא פייר.
לדעתי ההשוואה צריכה להיות אאוטלנדר רגיל מול פורסטר 2.0 B אוטומט, לא טורבו.

4

אורח/ת - זיגי

08 בספטמבר 2020 ב 10:55

למה אין סוברו xv

5

Ogash Ofer

08 בספטמבר 2020 ב 19:37

שים לב למועד פרסום הכתבה - ספטמבר 2008.

ה-XV של סובארו, שבהחלט ראוי להיות בכתבה שכזו!, הושק בישראל רק ב-2012 (ואנחנו זכינו להדריך את ההשקה של ה-XV בישראל).

ראה:https://www.4x4.co.il/article/8834