שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

לנדרובר דיסקברי 4 Land Rover Discovery

כניסה מרשימה - לנד-רובר מציפה שוב שאלה חשובה - האם עדיף להיות ראש לשועלים או זנב לאריות.
דיסקברי 4 בגרסה בסיסית עם מנוע 2.7 ליטר

זו שאלה שמוצאת ביטוי כמעט בכל תחום ונושא בחיים – עדיף להיות הכוכב של הפועל נס-ציונה, או שחקן ספסל במכבי חיפה? עדיפה ווילה-6-חדרים באופקים, או דירת שני חדרים במרכז ת''א? או במקרה שלנו – האם לבחור בזנב האריות, גרסה מופשטת מאבזור ובעלת המנוע הישן של הדיסקו 4, או לבחור באחד המתחרים מיפן/קוריאה, ברמת אבזור גבוהה יותר, ועוד להשאר עם קצת עודף בכיס?
מצד אחד, כמו שאתם בטח יודעים, אהבנו מאוד את הדיסקברי 3, והדיסקברי 4 משופר כמעט מכל בחינה, ובעיקר מבחינת עיצוב הפנים שעכשיו תואם יותר רכב שמגרד חצי מליון שקל מלמטה. מצד שני, מהחרטום נעדר מנוע ה-3.0 ל' החדש והנהדר, שמפיק הרבה יותר סוסים ומומנט מה-2.7 ל' ששוכן מתחת למכסה המנוע של גרסת הבסיס שכאן. כמו כן רשימת האבזור כוללת הרבה'' – '' בסעיפים שהתרגלנו לראות מסומנים ב'' '' במכוניות במחיר כזה – פנסי קסנון, מושבים חשמליים, חיישני גשם/אורות, דיבורית מובנת ושאר זוטות כשמול הגרסה המפוארת (שנבחנה בגליון 60 של שטח) בולטים בהעדרם מסך המגע הגדול ומערכת המצלמות ההיקפית.   התמורה מגיעה, כמובן, בעמודת המחיר – זה עומד על 444,000 ש''ח, לפני מבצעים ששמים את הכוונת הישר על מלך השכונה, גרסת הביניים של הלנד-קרוזר.
אז אחרי שהתבעסנו קצת מרשימת האבזור, ירדנו אל החניה לפגוש את החתן.
המראה החיצוני ממשיך את התחושה מרשימת האבזור – העין נתקעת על האין-פנסי-ערפל והאין-קסנון, כמו גם על חלקי הפלסטיק השחורים היכן שהגרסאות היקרות נהנות מחלקים בצבע המרכב (אם כי מלאך-השטח על כתפי לוחש מיד שזול יותר להחליף חלק לא צבוע, וגם השריטות בולטות פחות).
אבל הכניסה אל הרכב היא חוויה מתקנת – הפנים עדיין מרשים מאוד, ונותן תחושת יוקרה ואיכות. חומרים מוצקים בכל אשר תשלח ידך, רווחים אחידים ומינימאליים, עור על המושבים ושילוב גוונים נאה. המרווח מעולה, גם בשורה השלישית (יחסית, כן? זה עדיין לא המקום לאכסן אנשים גבוהים שאתם אוהבים) אבל למרבה הפלא הגב שלי מתקשה להסתדר עם המושב, ונדרש כיוונון מדויק למציאת תנוחה נוחה. המנוע ניעור באותו שקט מופתי הזכור לי מהדגם הקודם, אבל בהמשך אגלה שמדי פעם הוא נכנס לרזוננס ומחדיר הדהוד לא נעים אל התא. לא משהו בלתי נסבל, אבל בולט אל מול הדממה ששולטת בתא שאר הזמן. בהתנהלות ההכרחית בכרך הגדול, לפני היציאה אל המרחבים, מפגין הדיסקו 4 זריזות רגליים טובה יותר מהזכור לי מהדור הקודם. כנראה שכל הדיבורים על השיפורים שעברה התיבה כדי לשפר את מידיות התגובה לא היו ה-BS היח''צני הסטנדרטי, אלא משהו ממשי.

מערכת השמע הפשוטה יותר בגרסה זו עדיין איכותית למדי, ושירי גלגל''צ מוכרים מלווים אותי בדרך צפונה. השיוט על כביש שש הוא מהנינוחים שאפשר לקבל, בקטגורית רכבי הפנאי ובכלל, ורק אוושת רוח קלה חודרת לתא מעבר ל-110 קמ''ש. נהדר. מתלי האוויר – כן כן, אתם מקבלים את הדבר האמיתי, כולל הטריין-רספונס המלא, גם בגרסת הבסיס – ממשיכים לספק נוחות מופתית גם על כבישים משובשים, אך נוסעת עדינת בטן התלוננה על התנודות הקלות בציר האורך על כבישים גליים.
במהירויות גבוהות, או כשאני מטפס אל הגלבוע, התיבה כבר מתקשה לחפות על פער חמישים הסוסים לעומת המנוע החדש, והביצועים מעט עצלים. לפחות בכביש הגלבוע זה לא נורא, כי הקוביה המגודלת הזו עדיין לא משתגעת במיוחד על כבישים מפותלים. אחיזה יש מספיק, אבל הוא מרגיש כבד ומסורבל, זז מדי על המתלים, הבלמים מעט חסרי נשיכה, ובכלל מפציר בך להוריד קצת את הקצב ולהנות מהנוף.
אז וויתרתי על האספלט, הקפתי את מלכישוע ונכנסתי אל השביל שיורד אל העמק למטה. שברי האבנים נבלעים באדישות על ידי המתלים בלי קשר למהירות הנסיעה, הופכים טיול משפחתי לעניין רגוע ומפנק.

כאן, בשטח, העדר הסוסים לא ממש מורגש – אלא אם נכנסת לדיונות, שם יש לתכנן קווים בקפידה לטובת שמירת מומנטום. אני מחליט לנסות לתקל עליה תלולה המטפסת אל חירבה על כיפה סמוכה, רק כדי לגלות שכל הנעילות והאלקטרוניקה שבעולם לא יכולות לחפות על צמיגי כביש כאשר הקרקע תחוחה וחסרת אחיזה.
כאן מציגה גרסת הבסיס יתרון מפתיע – הבלמים כאן קטנים יותר מאשר בגרסת ה-3.0 ל', מה שמאפשר התקנת חישוקי ''18 ואף ''17, מידות בהן ניתן למצוא צמיגי שטח ראויים – עניין קצת בעייתי עם חישוקי ה-''19 התקניים בגרסאות החזקות יותר.
אני מוותר על נסיון הטיפוס – הדיסקו הרי כבר הוכיח לי מה הוא יכול לעשות בשטח כשמילא בקפדנות אחר שגיונותיו היצירתיים של טופלברג ביום הצילומים (''אולי נשים אותו על הסלע שם, מאחורי החורבה, בזווית'').
הדיסקו 4 בגרסת הבסיס מציע חבילה קוסמת מאוד לאוהדי לנד-רובר, שראו בעיניים כלות את מחירי הדיסקו מטפסים לשמיים בשנים האחרונות. הוא עדיין יקר, ופער המחיר לעומת התחרות מלמטה לא מבוטל – אבל כבר לא אדיר, והוא מתמקם בדיוק באמצע הטווח בין המתחרים הזולים יותר לגרסת ה-3.0 ל' הבסיסית. הוא מעודן, נעים ועשיר יותר מראשי השועלים, ובאופן מפתיע בעל פוטנציאל שטח עדיף על פני שאר האריה (מלבד בחולות, כאמור). או, במילים אחרות, מציע חבילה מעניינת מאוד.
אוהבי הגאדג'טים שלא יכולים להסתדר בלי, מוזמנים לשאול בסוכנות על גרסת ה-SE2 עם מנוע ה-2.7 ל', שמשום מה נעדרת מהקטלוג, כוללת אבזור זהה לשל גרסת הבסיס של המנוע החזק בתוספת מחיר של 25,000 ש''ח בלבד.      

לנד רובר דיסקברי 4

מנוע
מנוע V6, אורכי, 2720 סמ''ק
תזמון גל זיזים עילי כפול, 24 שס'
הזנת דלק מסילה משותפת, טורבו
הספק/סל''ד 190 כ''ס/4000
מומנט/סל''ד 44.9 קג''מ/1900
מרכב
הנעה כפולה
הילוכים אוטו', 6 היל'
מתלה ק'/א' עצמות עצה כפולות, כרית אוויר, מוט מייצב
בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים
מערכות עזר ABS, ESP , טרין ריספונס, EBD
צמיגים 255/60-18
מידות
בסיס גלגלים 288.5 ס''מ
אxרxג 483.5x191.5x188.7 ס''מ
משקל 2500 ק''ג
מהירות מרבית (יצרן) 180 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 12.8 שנ'
צריכת דלק (מבחן) 10 ק''מ/ל'
מחיר
מחיר 444,000 ש''ח 
אחריות 36 חודשים

תגובות

11 תגובות

1

אורח/ת

06 באוקטובר 2010 ב 12:34

דיסקו 4

"דברים טובים באים בכמויות קטנות"

2

גלעד4X4

07 באוקטובר 2010 ב 12:32

חד משמעי במקרה זה עדיף זנב לאריות

חד משמעי במקרה זה עדיף זנב לאריות אם בכלל אפשר לקרא לזה זנב

3

אורח/ת

07 באוקטובר 2010 ב 16:01

ממש לא

אין שום יתרון יחסית ללנדקרוזר או הפג'רו המאובזרים.
אין היגיון לא ברכישה, לא באחזקה ולא במכירה כמשומשת.

4

אורח/ת

08 באוקטובר 2010 ב 16:31

צודק לחלוטין

גם לבעלי היכולת הכלכלית יש היום שיקולים באשר לשווי שוק.
המוצר הזה בעייתי, הרכיבים הנעים בו עדינים ועובדים קשה. לא השנה ולא בשנה הבאה, אבל, כשהצרות והבעיות המכאניות יבואו- הם יבואו בגדול.
ואולי זו היא למעשה הסיבה האמיץית של היבואן לוותר על ליטרת הבשר היום, למכור את הרכב בזול ולעשות את הרווחים האמיתיים על התיקונים בכלים הרבים שימכור במחיר "מציאה"
קונים יקרים- אנא בדקו היטב השלכות ועלויות של חלפים ותיקונים מכיוון שהספירה לאחור לסיום אחריות היבואן מתחילה מרגע קבלת המפתח. שלא תמצאו עצמיכם למול שוקת שבורה..

5

גלעד4X4

08 באוקטובר 2010 ב 19:09

כנראה היה לך ניסיון רע ולא מייצג

אורח/ת כתב/ה:
"גם לבעלי היכולת הכלכלית יש היום שיקולים באשר לשווי שוק.
המוצר הזה בעייתי, הרכיבים הנעים בו עדינים ועובדים קשה. לא השנה ולא בשנה הבאה, אבל, כשהצרות והבעיות המכאניות יבואו- הם יבואו בגדול.
ואולי זו היא למעשה הסיבה האמיץית של היבואן לוותר על ליטרת הבשר היום, למכור את הרכב בזול ולעשות את הרווחים האמיתיים על התיקונים בכלים הרבים שימכור במחיר מציאה
קונים יקרים- אנא בדקו היטב השלכות ועלויות של חלפים ותיקונים מכיוון שהספירה לאחור לסיום אחריות היבואן מתחילה מרגע קבלת המפתח. שלא תמצאו עצמיכם למול שוקת שבורה.."
כנראה היה לך ניסיון רע ולא מייצג, או שאתה ניזון משמועות לא אמינות. נכון שבעבר היו לדיסקברי סידרה 1 בעיות אמינות, אבל לדיסקברי 2 כבר היו פחות ולדיסקברי 3 לא היו ביכלל בעיות ולהזכירך דיסקו 3 נמכר כבר משנת 2005 ואין שום בעיות. על אחת כמה וכמה שאין בעיות בדיסקו 4.

6

arnoneshed

10 באוקטובר 2010 ב 09:25

נו באמת

מחיר הדגם הבסיסי מחויר לעומת הדגמים המאובזרים. אין שום יתרון לדיסקבקי 4
מחירו מתקרב לדגמי השטח של מרצדס. מחירי החלפים בשמיים..... והשוק מתנהג בהתאם

7

יובל כהן

15 באוקטובר 2010 ב 01:02

כתבה מגמתית

מעניין שרק כאן מהללים ומשבחים את הרעה החולנית הנקראת לאנדרובר אפילו טופ-גיר הבריטית קוטלת את הרכב הזה.

8

Ogash Ofer

15 באוקטובר 2010 ב 06:12

כותרת לא לעניין

יובל כהן כתב/ה:
"מעניין שרק כאן מהללים ומשבחים את הרעה החולנית הנקראת לאנדרובר אפילו טופ-גיר הבריטית קוטלת את הרכב הזה."
יובל ידידי - אתה גולש ופעיל מאוד ותיק בפורום, עוד מימי תחילת אתר השטח - שנת 1997 (הקש על שם המשתמש שלך וראה היסטוריה של פעילות בפורום וכו'). אבל לכתוב בכותרת של ההודעה בפורום כי הכתבה היא ''כתבה מגמתית'' זה לא מכובד - ולא מכבד אותך ולא את אתר השטח. הכתבה על הדיסקברי 4 נכתבה ע''י ניצן אביבי שהוא העורך של מגזין אוטו. ככול הידוע לי אין לו מניות בחברת המזרח (היבואן לישראל), לא בטאטא (הבעלים ההודים של לנד רובר) ולא במפעלים באנגליה (שם מיוצר הרכב). את דעתי על הרכב לא אכתוב כאן (ובכול זאת אתר השטח מדריך את מועדון לנד רובר) אבל זה כלל לא משנה שכן לא סתם את מבחן הדרכים הזה ייבאנו ממגזין אוטו.

9

אורח/ת

01 בנובמבר 2010 ב 11:47

רכב יפה, מקסים, ונטול כל אמינות. חבל.

10

rsakm5

11 בנובמבר 2010 ב 16:23

ליובל - מגיב מס' 8

תוכנית 'טופ גיר' בחנה את דיסקברי 3 (ראה/חפש דרך אתר יו-טיוב: Disco Climbing Challenge), שם הם משבחים ומעריצים את הרכב. בטח שהוא בריטי כמוהם ולהם יש גאוות יחידה.
לידיעתך.
לגבי הרכב - תמיד יהיו כאלה שטוענים כך או אחרת, לכל רכב יש את השוק שלו ואת הלקוחות שלו. לטעמי זה רכב מדהים, מעולם לא היה ברשותי כזה כך שאינני יכול להגיד על-סמך ניסיון אישי לגבי אמינותו.

11

יובל כהן

30 בנובמבר 2010 ב 17:31

כתבה חדשה - כניסה מרשימה - לנדרובר דיסקברי 4

https://www.youtube.com/watch?v=TVpVLH4M4R4&NR=1