שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

לנד-רובר דיסקברי 4 Land Rover

מבחן דרכים מעודכן: הדיסקו 4 זכה לעדכון קל למנוע ולתיבת ההילוכים, וגם עדכונון בפנים.
וזאת סיבה מספיק טובה מבחינתנו לדגום אותו שוב.

החבר'ה בלנד-רובר לא אוהבים יותר מדי שינויים, והדיפנדר מוכיח את זה יופי. בדיסקברי העניינים קצת יותר זריזים, גם אם סופרים את ה-4 כמתיחת פנים מאסיבית ולא ממש דגם חדש.
כך יוצא שעכשיו, זמן לא ארוך אחרי הצגתו, הוא מתעדכן קלות עם מנוע משופר, תיבה חדשה ועוד איזה עדכון קל שבקלים.
כנראה שההודים, הבעלים החדשים, הוסיפו חריף לארוחות של החבר'ה מסוליהול, ואולי גם רמזו שכדאי להפסיק עם שנת הצהריים.

 

 

האם הדיסקו 4 החדש עבר שינוי?

 

בחניה לא תראו את השינוי – הוא פשוט לא שם. וזה דווקא בסדר, כי אנחנו די מחבבים את המראה של הדיסקו 4. הוא לא משתדל להיות עדכני ואופנתי כמו חלק מהמתחרים – הוא מרובע, והוא יודע את זה.
תא הנוסעים עבר שינויים קלילים – יחד עם התיבה החדשה הגיעה חוגת הילוכים שעולה כאשר מניעים את הרכב ויורדת עם הכיבוי (הישר מיגואר XF), ועקב כך החוגה המוכרת של מערכת הטריין-ריספונס עשתה הסבה למערך כפתורים רגילים. ו... זהו. כל השאר זהה, וזה לא רע.
יש תפירה כפולה ונאה על הדשבורד, ריפודי עור איכותיים, מסך מגע יעיל (אך מעט רחוק) וכמובן את תנוחת הישיבה שאין שניה לה. גם נוחה וגם מעניקה ראות מעולה.
  גרסת ההדגמה שלנו היא ה-1HSE שעולה 578,000 שקלים מול 536,000 שקלים לגרסת הבסיס (יש גם גרסה זולה יותר, עם מנוע מעט חלש יותר) או 639,000 לגרסה הסופר-מאובזרת.
עיקר ההבדלים מהבסיס הם מושבים חשמליים עם זיכרונות, מצלמת רוורס וחלונות כהים. תמורה לא מרשימה בהתחשב בפער המחיר בין הדגמים.

האם הדיסקו 4 החדש עבר שינוי?

 

 

שניכנס פנימה?

 

תא הנוסעים מאוד נעים לשהייה וברוב המקומות איכות החומרים טובה, אבל פה ושם יש נפילות כמו מחזיק הכוסות שלא ישב לגמרי במקומו ברכב ההדגמה הצעיר מאוד, והפלסטיק המעט פשוט במרכז הקונסולה.
חוסר מוזר במיוחד נמצא בסכי השמש שם לא תמצאו תאורה, בשני הצדדים, ברכב של מעל חצי מיליון שקלים! זה לא ממש לעניין. גם חסרונו של גג שמש, שמוצע רק בגרסת העל, מעט צורם.
המרווח עצמו טוב בכל המדדים מלפנים, מעבר למושב האחורי שומר על הנוחות עם מרווח טוב בכל המדדים למעט לברכיים שם הוא בסדר, ולא יותר.
מאחור יש מיזוג במרכז ובתקרה – נוח ושימושי. נציין לטובה את הרצפה השטוחה וששלושה מבוגרים ימצאו מקום מאחור בלי בעיה. השורה השלישית לא ממש קלה לכניסה אם נהיה עדינים, והמרווח בה מצומצם למדי ויתאים יותר לילדים עד מתבגרים. הקיפול והפתיחה של השורה השלישית מסורבלים מדי ודורשים הרבה מאמץ.
עם שבעה מושבים תא המטען קטן, אבל עם חמישה הוא פשוט עצום, ושטוח לגמרי.

שניכנס פנימה?

 

 

מה עם המנוע?

 

העדכון למנוע הדיזל 3.0 ל' קליל – עוד 10 כ''ס (לסך של 255) שמסופקים באותם 4000 סל''ד בלי שינוי במומנט. משמעותית יותר היא החלפת תיבת השישה היל' בתיבת ה-ZF המוכרת בעלת שמונה היל' – לפעמים נדמה שהתקבלה מאחורי הקלעים החלטה להפוך אותה לסטנדרט במכוניות יוקרה – וניתן לתפעל את התיבה ממשוטים מאחורי ההגה.
הביצועים הרשמיים מדברים על 9.3 ש' ל-100 קמ''ש, שיפור של 3 עשיריות, בדרך ל-180 קמ''ש מרביים.
גם קודם הדיסקו 4 לא היה איטי במיוחד והשיפור ביחידת ההנעה – ובעיקר היחסים הקצרים בתיבה – יוצרים רכב זריז עם ביצועים טובים. כך שהרכב הלא-קטן הזה מסתיר היטב את משקלו האמיתי בקו ישר. התיבה עובדת טוב, למעט רתע קל שמורגש עם הורדת הילוך או עם עזיבת גז. זה לא משמעותי, אבל זה שם. בנוסף, בידוד הרעשים של המנוע יכל להיות מעט טוב יותר, אבל גם כך הוא בסדר.
בשיוט המנוע נעים ומסתובב לו בסל''ד נמוך, כאשר 100 קמ''ש שווים ל-1400 סל''ד נמוכים, מה שתורם לצריכת הדלק – 11.5 ק''מ/ל' בשיוט, נתון טוב מאוד וקרוב לנתון היצרן, ובסה''כ צרך הדיסקו 8.7 ק''מ/ל'. לא רע.

מה עם המנוע?

 

 

הנהיגה בכביש ובשטח

 

בכל הקשור לנהיגה בכביש הדיסקו נעים ונוח ברוב הזמן. הוא לא חובב של שיבושים חדים – מידות הצמיגים בטח לא מוסיפות (255/55-19) – אבל אף פעם לא באמת יטלטל את הנוסעים.
מחוץ לעיר הוא נעים יותר, אבל עדיין יעדיף לא לתקל שיבושים קטנים וחדים. נציין את ההגה, שלא זכרנו שמשקלו כבד כל כך, מה שעלול להפריע לחלק מהאנשים, בעיקר בעיר, אבל דווקא מצא חן בעיני רוב הבוחנים.
הכביש המפותל הוא לא באמת המקום של הדיסקו 4, אבל גם שם הוא עושה את העבודה, ורק מזכיר בכל פניה שהוא כבד ושמתלים ארוכים לשטח מגיעים עם זוויות גלגול. אין ספק שהמתחרים הגרמניים ישאירו אותו מאחור בכביש כזה.
אבל אף אחד לא קונה דיסקו 4 בשביל לנהוג בכבישים מפותלים – אלא אם הם בדרך לשביל יפה.
וברגע שיורדים לשטח, הוא חסר מתחרים. בשטח הנוחות עדיין טובה, הטריין ריספונס עובד מצוין ומשנה את התגובות לפי מה שטוב לתנאים הספציפיים, מתלי האוויר מאפשרים הגבהה של הרכב לפי דרישה, יש Low יעיל והדיסקו הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע רחוק בשטח, בלי להבין הרבה מתורת הנהיגה בשטח. רק תבחרו קו הגיוני ושפוי, גז קבוע, ומה שנראה מפחיד ומאיים יישאר מאחור, בלי הרבה דרמה.
פה ושם אפשר להתקיל גם אותו: הוא עדיין לא חובב גדול של דיונות בגלל המשקל הגבוה, הממדים ומערכת ההנעה שמתעקשת לחתוך לפעמים את הכח גם במצב ''חול'' (אם כי הרבה פחות מאשר במצב הרגיל). אבל כל עוד לא תעשו טעויות גסות, רוב הסיכויים הם שתצליחו לצאת מהשטח כמו שנכנסתם אליו ובפועל כנראה שהאומץ שלכם יגמר לפני היכולת של הכלי הזה.

הנהיגה בכביש ובשטח

 

 

סיכום

 

הדיסקו 4 היה רכב מצוין עוד לפני העדכון הקל הזה. נכון, הוא לא מושלם ויש לו כמה חוסרים מוזרים כמו העדר תאורה בסכי השמש, אבל בסה''כ מדובר ברכב שמציע מכלול תכונות גדול ומגוון שבכולן הוא מקבל ציונים שנעים בין טוב למצוין – וזה הקסם שלו.
אז עכשיו יש מנוע קצת יותר חזק וביצועים טיפה יותר טובים. חבל רק שהמחיר גבוה יחסית למתחרים.
אבל הדיסקו גורם לך להרגיש איתו עוד יותר טוב ממה שהוא, באמת וברכב כל כך טוב, זה מרשים במיוחד.

 

לנד-רובר דיסקברי 4 Land Rover נתונים:

 

מנוע
לנד רובר דיסקברי 4
, מנוע V6, אורכי, 2993 סמ''ק, טווין-טורבו דיזל תזמון גל זיזים עילי כפול, 24 שס', תזמון משתנה הספק/סל''ד 255 כ''ס/4000
מומנט/סל''ד 61.2 קג''מ/2000

מרכב הנעה כפולה, הילוכים אוטו', 8 היל' מתלה ק'/א' עצמות עצה כפולות, קפיצי אוויר, מוט מייצב בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים מערכות עזר ABS, ESP צמיגים 255/55-19 גודייר רנגלר HP
מידות בסיס גלגלים 288.5 ס''מ אxרxג 483x202x183.7 ס''מ משקל 2583 ק''ג נפח תא מטען 280-1260 ל'
ביצועים מהירות מרבית (יצרן) 180 קמ''ש 0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 9.3 שנ' צריכת דלק (מבחן) 8.7 ק''מ/ל'
מחיר מחיר 536,000 ש''ח (מבחן 578,000 שקלים) אחריות 48 חודשים
 

תגובות

0 תגובות