שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

קיה סורנטו KIA – מבחן דרכים

הסורנטו, רכב הפנאי הגדול של קיה, מוותר על צמד גלגלים מניעים בכדי להציע את המחיר הזול בארץ לפנאי 7 מקומות עם הנעה קדמית בלבד

מגמות השוק עושות את שלהן, איך שלא תסתכלו על זה. לאט אבל בטוח נאלצנו להתרגל לעובדה כי רכבי פנאי נהיים רכרוכיים יותר ויותר, כשבקטגוריה הקומפקטית הנעה כפולה הפכה זה מכבר לפריט נדיר. אבל בכלים הגדולים יותר עוד היתה עדנה לחובבי האבק, אולי בהשפעת רכבי השטח הגדולים, והנעה כפולה היא עדיין הסטנדרט. כמעט. כי עכשיו יש עוד רכב פנאי גדול, עם שבעה מושבים – והנעה קדמית בלבד. אין מה לעשות, עולם כמנהגו נוהג – פחות ופחות בשטח כנראה.

 

 

הגרסה השלישית

 

את הקיה סורנטו אנחנו מכירים כבר היטב. בחנו אותו בגרסת מנוע הדיזל המוצלחת וגם את גרסת הבנזין, המוצלחת קצת פחות, דגמנו.
עכשיו מגיעה אלינו גרסה שלישית: הנעה קדמית בשילוב מנוע הבנזין בנפח 2.4 ליטר (174 כ''ס ב-6000 סל''ד, 23 קג''מ ב-3750 סל''ד) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. בדרך אל תג המחיר הנכסף – 188,000 שקלים – מוותרת זו על גג השמש ונורות הלד מאחור, וכמובן על ההנעה האחורית. השאר נשאר אותו הדבר.
זה אומר מימדים גדולים עם נוכחות מרשימה ונראות... קצת פחות (בעיקר מאחור). מרווח מצוין לחמישה נוסעים (שלושה בינוניים נכנסים בנוחות מאחור), צמד מושבים אחורי שיאכלס בנעימות ילדים בגילאי העשרה ותא נוסעים מעט קודר אך נעים לשהייה ומאובזר נאות: בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לשתי השורות מאחור, בקרת שיוט, מערכת שמע עם כניסות AUX ו-USB, צמד שקעי 12 וולט, פתיחת תא מטען חשמלית (מהשלט), חיישן תאורה ועוד.
מבחוץ ההבדל העיקרי בין ה''אורבן'' לאחותה כפולת ההנעה, הוא העדר תגי ה-AWD בצדדי המרכב. מכונית המבחן הגיעה בצבע לבן, שבטח היתה נראית נחמד אילולי מדבקות הענק שהוסיף היבואן. טיפוס קליל אל תא הנוסעים ינחית את ישבנכם במושבים נוחים, מרווחים למדי ומעט נוקשים, אך גם לאחר 350 ק''מ של נהיגה רצופה, לא עייפו או גרמו לנו לשנות תנוחה תדיר.

הגרסה השלישית

 

 

FWD

 

כידוע, וויתור על הנעה כפולה טומן בחובו גם כמה יתרונות – משקל מופחת ופחות חיכוך במערכת ההנעה, מה שמשפר את ביצועי המכונית ובמקביל מביא לירידה מסוימת בתצרוכת הדלק. על פי נתוני היצרנית, גרסת האורבן שוקלת כ-60 ק''ג פחות, מה שמביא אותה לסך של 1615 ק''ג לפני נוסעים, נוזלים, או כבודה. נתון לא רע לרכב במימדיו של הסורנטו.
בתחילת נסיעה ניתן לחוש בהבדלים לעומת גרסת ההנעה הכפולה – היציאה מהמקום פחות החלטית ומלווה ביותר לוחמת הגה. בתנועה הבדלי הביצועים מתעמעמים והרכב אינו מרגיש נמרץ יותר מאחיו כפול ההנעה. תיבת ההילוכים אינה מהירה בפעולתה, אך עובדת בהרמוניה עם המנוע ולמעט התעללות מכוונת, נדיר שתתבלבל בפעולתה. בשיוט נינוח שאון המנוע כמעט אינו נשמע, כאשר בטווח שבין 100 ל-120 קמ''ש, תשמעו בעיקר רעשי רוח וצמיגים (בהתאם לאיכות הסלילה).

FWD

 

תחת האצה המצב משתנה, כאשר בסל''ד גבוה רעש המנוע חזק ומוחשי למדי בתא הנוסעים החל מ-4500 סל''ד והולך ומתגבר עד לקו האדום. מתצרוכת הדלק, כאמור, ציפינו לשיפור. בסיכום ימי המבחן עמד ממוצע הצריכה על כ-7.7 ק''מ לליטר בנזין, שיפור של בערך ק''מ אחד לעומת הנתון שעשינו עם הנעה כפולה. כך שכנראה יש שיפור, אבל זה עדיין לא ממש חסכוני.
למרות כיול מתלים רך, נוחות הנסיעה בעיר לא מספיק טובה, גם אם לא גרועה. עיקר התלונות מגיעות במפגשים עם מכסי ביוב (שקועים או בולטים), כאשר שיבושים בינוניים וקטנים משוככים גם אם לא ''נשכחים'' מאחור.
מחוץ לעיר המצב משתפר, בעיקר על כבישים איכותיים, כאשר גם כאן הסורנטו רגיש למפגעים רוחביים בינוניים ומעלה. בנוסף, קיימת יותר מידי נטיית מרכב, לאורך ולרוחב, מה שלא תורם לביטחון כשהאספלט מתעקל – עוד לפני שתתאכזבו מההגה. הבלמים דווקא די בסדר.

 

 

יכולת הנסיעה בשטח קיימת

 

נכון שאת מרבית חייו יבלה הסורנטו אורבן על הכביש, או מקסימום במעלה איזו מדרכה, אך לפרוטוקול כדאי שתדעו כי יכולת נסיעה בשטח קיימת.
על שבילים מהודקים, גם עם שיפועים הגיוניים, יעבור הסורנטו ללא מאמץ מיוחד בזכות מרווח הגחון וזוויות המרכב. ניתן לייצר גם קצב מהיר – אבל בזהירות. לשלמות המתלים וישבני הנוסעים.
מערכת בקרת המשיכה עובדת בסדר, אך לא פעם העדפנו לכבותה ולמנן האצה, אחיזה או החלקה באופן עצמאי. מערכת ה-ABS, לעומת זאת, לא מכוילת נכון לשטח, ומגיבה בהיסטריה לבלימה על משטחים דלי אחיזה.

יכולת הנסיעה בשטח קיימת

 

 

עוד השנה

 

עוד השנה צפוי להגיע אלינו הדגם המחודש של הסורנטו ומבטיח להביא נוחות משופרת וביצועים מחוזקים. למרות זאת, עדיין מדובר בעסקה כדאית – גרסת האורבן מציעה את רוב יתרונותיה של הגרסה הרגילה, עם פוטנציאל הוצאות אחזקה (דלק, טיפולים), מעט נמוך יותר ובעיקר – מחיר רכישה נמוך ב-42,000 שקלים!

עוד השנה

 

 

מבחני דרכים לקיה סורנטו באתר השטח

 

קיה סורנטו דיזל - כבר לא – מבחן דרכים לגרסת הדיזל
 קיה סורנטו - מבחן דרכים –  לגרסת הבנזין

מבחני דרכים לקיה סורנטו באתר השטח

 

 

קיה סורנטו 2.4 ל' אוטו' 2x4 - נתונים טכניים

 

מנוע
מנוע, 4 צל', רוחבי, 2359 סמ''ק
תזמון גל זיזים עילי כפול,
תזמון משתנה 16 שס'
הספק/סל''ד 174 כ''ס/6000
מומנט/סל''ד 23 קג''מ/3750

מרכב
הנעה קדמית 
הילוכים אוטו', 6 היל'
מתלה ק'/א' תמוכות מקפרסון/ רב חיבורי, מוט מייצב 
בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים
מערכות עזר, ESP, מערכת בקרת ירידה במדרון 
צמיגים 235/65-17 NEXEN ROADIAN 571 
מידות
בסיס גלגלים 2.70 ס''מ 
אxרxג 468.5x188.5x175.5 ס''מ
משקל 1853 ק''ג
נפח תא מטען 258-2052 ל'
מהירות מרבית (יצרן) 186 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 11.1 שנ' 
צריכת דלק (מבחן) 11.6 ק''מ/ל'
מחיר
מחיר 188,000 שקלים 
אחריות 36 חודשים  

תגובות

0 תגובות