שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

סאנגיונג אקטיון - ספורט SsangYong

המתקפה נמשכת - אחרי התרדמה, סאנגיונג הקטנה מתעוררת לחיים וכעת נוחת בארץ טנדר החדש של סאנגיונג: אקטיון-ספורט.
מה מסתתר מאחורי הפנים החדשות?

 

סאנגיונג - מסאיק עד מהינדרה

 

 

אחרי שהתרגלנו לדממת אלחוט מכיוונה של סאנגיונג, כולל עצירה לא רשמית ביבוא, זה החודש השני ברציפות שדגם חדש שלה מתייצב למבחן דרכים.

אחרי שרשרת החידושים של אמצע העשור הקודם, משהו נתקע ביצרן הקטן כשעבר לשליטת סאיק הסינית. זה נגמר בפיצוץ, והקוריאנים טענו שהסינים רק רצו לגנוב ידע (וכמה דגמים של סאיק בהחלט תומכים בטענה). עם המעבר לבעלות של מהינדרה ההודית, לפני כשלוש שנים (קישור לכתבה), חזרה החברה לחיים, אך ככל הנראה התקציבים עדיין מצומצמים.

 

האקטיון ספורט החדש

 

 

ולכן האקטיון ספורט החדש, כמו הרודיוס, אינו חדש לגמרי. למרות החרטום בסגנון הקורנדו, הטנדר שנחשף לפני שנה וחצי מבוסס עדיין על האקטיון ספורט היוצא (קישור), שהיה בעל שלדת סולם והנעה אחורית או כפולה לא קבועה (רק הגרסה כפולת ההנעה מגיעה ארצה). 

מבחן דרכים לאקטיון ספורט משנת 2008

למעשה, מעבר לחזית החדשה והקלה בהרבה לעיכול, שמר האקטיון על מאפייני קודמו, כולל הרושם הקומפקטי (שנתמך בנתון אורך קצר יחסית לקטגוריה).

הוא גם נמוך יחסית, ועוד לפני ההתנעה היה ברור שאחזור למרווח הגחון בהמשך. לפי היצרן, קשיחות המרכב שופרה ועימה הבטיחות.

 

יוצאים לדרך...

 

 

רגע אחרי סגירת הדלת ברור שגם מבפנים ניתן למצוא קשר לעבר, עם שילוב בין חדש לישן.

תוך טיפוס למהירות שיוט אני מתרשם מהמחוונים החדשים שתורמים לאווירה, אם כי הרקע האדמדם שלהם קצת לוהט עבור טנדר. גם פתחי האוורור החדשים ומערך המולטימדיה תורמים לסביבת נהג שנראית לא רע, עם חומרים מאסיביים באיכות נאותה. 

בחלק הנמוך יותר ניתן לזהות את מערך המתגים הייחודי מהעבר, שמסודר בשני מעגלים וכולל פרטים ''חשובים'' כמו חימום לנוזל שטיפת השמשה. למרבה הצער, גלגל ההגה מגיע היישר מהרודיוס, וכמו מנופי האיתות/מגבים הוא נראה מיושן והפקדים עליו (הילוכים, שמע וכו') אינם נוחים.

 

פרטים מוזרים

 

 

ובכלל, נראה שסאנגיונג מפתחת חיבה לפרטים מוזרים: למשל שעון הזמן הננסי שמוצב בין פתחי האוורור. המקום הצר חייב לשים את ספרות השעות למעלה ואת הדקות למטה. זה לא רק נראה מוזר, אלא גם כמעט בלתי קריא בגלל עצמת התאורה וזווית הראיה...

תנוחת הנהיגה סבירה, אך כיוון גובה המושב אינו נוח וההגה מתכוון רק לגובה. מאחור הישיבה נמוכה אבל לא בצורה מוגזמת, וגם המשענת המעט מוטה לא מפריעה. המרחב לרגליים טוב אך לראש מעט פחות. לטובת העמלים נציין שהארגז קצר מהותית ביחס למקובל בקבוצה, אך מעט רחב מהמקובל. 

 

הספורט

 

 

עדכון חשוב הוא המעבר למנוע הדיזל החדש, שמייצר 155 כ''ס ומשודך לתיבה עם שישה הילוכים. בתחילת הדרך, בתנועה עירונית, מתגלה חטיבת הכח כיעילה ואפילו זריזה (אחרי השהיה קצרה בזינוק). ואולם מחוץ לעיר האקטיון מאבד מהמרץ, כנראה בגלל שילוב של משקל (למעלה משני טון), תיבה איטית ותגובת מצערת נרפית. הביצועים נאותים, אך בעליות או עקיפות נדרשת לחיצה חזקה על הדוושה, ולעיתים עדיף לנקוט פעולות הכנה.

מאידך, ביחס לכלים דומים חטיבת הכח שקטה ונעימה בשיוט, וגם בעמידה אינה מציקה. למרות שימוש בתיבה חדשה הבורר נראה מיושן, והתפעול הידני באמצעות מתגים על ההגה אינו נוח.

צריכת הדלק במבחן נעה סביב 9 ק''מ/ליטר, כמעט בלי קשר לתוואי או לעומס. מוזר

 

החופש הגדול

 

 

סאניונג מדברים על טנדר אופנתי, שמתאים יותר לפנאי ופחות לעבודה, ומתגאים בקפיצי הסליל מאחור (לעומת עלים ברב המתחרים). המציאות פחות פשוטה.

בתחילת הנסיעה הוא נעים ושקט למדי (מלבד רעשי רוח). אבל המתלים הרכים לא מרוסנים מספיק, ושיבוש גדול באספלט או רצף שיבושים יגרמו לרכב לנוע בחוסר שקט. גם ההגה חסר התחושה והלא מדויק מושפע מדי מתנאי הדרך (בייחוד מגלים) ולא תורם לתחושת ביטחון.

זה בולט במיוחד במהירות גבוהה בקו ישר, שם החופש מוגזם. אבל רב הזמן האקטיון מציג ניהוג צפוי ובטוח, גם בפניות, עם יכולת נאה.

חטיבת הכח המעט כהה בתגובות לא מאתגרת את הזנב ובקרת היציבות הפעלתנית יכולה לנוח. 

בעיר הסיפור אחר. במהירויות נמוכות או ביציאה מהמקום, הכח יכול לאתגר את הצמיגים האחוריים ובקרת היציבות תעניש ב''חיתוך'' כח ארוך. כשמנסים להשתלב בתנועה באופן זריז זה יכול להיות אפילו מסוכן, כי לפתע תמצאו עצמכם ללא כח לכמה שניות.

 

בשטח - על השבילים ובשטח טכני

 

 

גם על השבילים נושא הנוחות מורכב. כל זמן שהשביל מפולס יחסית המתלים הרכים מייצרים נוחות טובה ומחליקים אבנים שתולות ושיבושים קטנים. אבל שיבושים רציניים יותר מפירים את האידיליה והרכב מתחיל לנוע על מתליו, ומתעורר חשש שהרכב יחבוט את גחונו. בעיה זו מחמירה בשטח טכני, ונדרשת התנהלות זהירה כדי לא לנגוח בסלעים עם הגחון הלא ממוגן.

מעבר לכך, שילוב הילוך הכח נוח אך מעט איטי, ובמורדות תלולים בלימת המנוע לא הייתה חזקה דיה. מה שמחזיר אותנו לבלמים, שמאבדים מיכולתם הצנועה-מלכתחילה במאמץ.

 

סיכום: טיפוס קשה

 

 

כאשר המורד התלול בצפון הנגב הסתיים, בתיאום עם השקיעה, ניסיתי לסכם את היום הארוך שעברתי באקטיון.

יש לו חטיבת כח טובה ויעילה, תא נוסעים נעים והוא מרגיש קליל וקומפקטי מהמתחרים. אבל למרות יומרות הפנאי, רב הקהל עדיין מגיע מתחום העבודה – ולהם עלול להפריע אורך הארגז.

גם תחום הנוחות וההתנהגות, שאמור להיות הקלף החזק של האקטיון, טעון שיפור, כמו גם אבזור הבטיחות (רק שתי כריות אוויר).

בשורה התחתונה, האקטיון ניכנס לתחום שנשלט על ידי מתחרים מבוססים, ללא יתרון מספק במחיר, או באבזור, שיצליח למשוך אליו את קהל הטנדראים השמרני.

קישור לתגית טנדרים באתר השטח

נתונים טכניים: סאנגיונג אקטיון - ספורט SsangYong

 

מנוע

מנוע קדמי, אורכי, 1998 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי, 16 שסתומים, טורבו דיזל

הספק/סל''ד 155 כ''ס/4000

מומנט/סל''ד 36.6 קג''מ/1500

 

מרכב

הנעה כפולה

הילוכים אוטומטי, 6 הילוכים

מתלה קדמי / אחורי עצמות עצה כפולה / סרן חי קפיצי סליל

בלמים קדמי / אחורי דיסקים מאווררים / דיסקים

מערכות עזר: ABS,  ESP 

צמיגים 225/75-16

 

מידות

בסיס גלגלים 306 ס''מ

אxרxג 499x191x179 ס''מ

משקל 2110 ק''ג

מהירות מרבית (יצרן) 170 קמ''ש

צריכת דלק (מבחן) 9.1 ק''מ/ליטר

 

מחיר

מחיר 205,000 שקלים

אחריות 36 חודשים

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

07 באוקטובר 2015 ב 18:33

שלום אני מחפש ארגז סגור לטנדר סאנגיונג